onsdag 4 november 2015

Det är en sån dag…??

Lillskruttan hemma igen sjuk i feber och förkyld :( ,
Så ville hon fixa frukost och tina smörgåsar till oss och självklart kunde hon göra det sa jag skulle bara fixa klart i tvättstugan så kunde vi äta sen..
Sen börjar det tjuta högt .. väldigt högt, och visste direkt att det är brandlarmet.. springer upp och möts av en dimma / rök.
-Vad händer? ropar jag på lillskruttan
-vet inte svarade hon
På det, knackar det på veranda dörren och killen som håller på att lägga isolering på taket ,
han blev orolig att det var han som satt igång ngt..

Men NÄ, det var lillskruttan som TINAT smörgåsar i Mickron…
-hur lyckas man bränna mackor som man bara ska tina i MICKRON? frågar jag henne
-hur många sec ställde du på ??
- 5min på full effekt svarade hon , sen hade hon satt sig framför TV
Men lilla skruttan det behövs bara 40 sek att tina bröd i mickron…
-Ja jag ser det svarade hon
haha kunde inte hålla mig för skratt (vet man ska inte..) 
men nu när det gick bra, men lillskruttan blev tvärsur på att jag började skrattade när allt var fixat,
-har du aldrig bränt ngt frågade hon??
-Om jag har sa jag och det lär du göra fler ggr än det här ..
Vem har INTE bränt ngn mat ngn gång ?? ;)
(Till hennes försvar ska jag berätta att vi brukar tina brödet i ugnen för det mesta ;)

Så det var bara att slänga bröd och tallrik, och det var tur att jag var hemma när det hände,
så jag kunde visa hur man gjorde med brandvarnare och allt annat fix efter… 
(jag vet vad du tänker att det ser ut som haha…. eller det tänkte jag ialla fall men det är min fantasi haha)

Med nya bröd lagom tinade ;) och en stor kopp kaffe undrar jag hur denna dag kommer fortsätta..
Den kan väl bara bli bättre ;)

Att Göra listan bara växer… 
hinner inte med mig själv och det jag ska göra kroppen vill inte lika mycket som huvudet..
men igår fick jag iallafall iväg vinsterna till 
Finaste MIA o LILLASYSTER
Flåt att det blev så sent !!!!
Hoppas att ni gillar dom :)

Nu önskar jag er en härlig Onsdag med en massa Pussar och energi
och håll tummarna att det var allt som kommer hända idag.. ;)

16 kommentarer:

  1. Vi har ordnat en tävling hos Petra, tror inte du har skickat din adress till henne, vännen...?

    Hör av dig till henne och lämna den till oss sedan!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Snacka om rivstart på dagen! ;)
    Men bra tillfälle för utbildning av larm osv...
    Hoppas ni får en mysig dag hemma tillsammans trots att hon är sjuk. ❤
    Det är inte så ofta man får möjlighet att vara hemma med dom "inte så små" längre. Efter dom fyllt 12 är det hårdare regler.
    Så det är bara att njuta! ❤
    Stor kram till dig och lillskruttan!

    SvaraRadera


  3. Jag brukar tina brödet i brödrosten och det blir helt perfekt. :-)
    Tur hon inte satte på 10 minuter dör då hade det nog smällt till i mikron.

    Stor kram och onsdag på dig ♥

    SvaraRadera
  4. skickar här massa energi till dig också, en bamse kram och ha en härlig onsdag, och det kommer troligen inte hända mer idag, ni har nog fått er beskärda del. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Oooppps, det är inte lätt att veta.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken tur att det gick bra. Kanske blev en nyttig läxa trots allt. Speciellt nu när julen närmar sig och vi har mycket ljus, adventsljusstakar mm. När vi skulle gå iväg på glöggkväll för några år sen luktade det bränt medan vi klädde på oss ytterkläderna. En 7-armad träljusstake i fönstret som hade fått nåt elfel och börjat brinna. Tänk om vi hade gått 5 min tidigare... Har aldrig en endaste ljusstake tänd när jag inte är hemma efter det.

    Jobbigt när tid och ork inte räcker till. Men vet du, ingen annan (tror jag) ställer massa krav att du ska göra än det ena och än det andra, bara du själv som gör. Så sluta ställ krav på dig själv och gläd dig åt det du gjort istället :)
    Tusen tack igen för linnet. Gör absolut ingenting att det inte kommit tidigare.

    SvaraRadera
  7. Tack och lov at du var hemma. Det där kunde ju ha slutat i en katastrof! Håller tummarna att resten av dagen blir kolugn efter det uppvaknandet...

    SvaraRadera
  8. Oj...tur i alla fall att det inte började brinna. Och lillskruttan har lärt sig nåt ;)
    Ha en skön onsdag kväll.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken start. NU kan ju bara dagen ha blivit bättre =)
    Lyssna på din kropp och ta hand om dig vännen.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken start på dagen! Och vem har inte bränt mat någon gång... ;-) Önskar dig en riktigt fin onsdagskväll! Kram

    SvaraRadera
  11. Men oj.....tur det slutade bra. Krya på henne. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Ojsan de var brända!

    2 punkter att sätta upp på din att göra lista! (De enda punkterna som borde vara på listan, enligt mig då :D)

    1: Lyssna på kroppen!!!
    och när du bockat av den punkten är det dags för punkt 2
    2:SLÄNG UT listan!!!

    Ok? tycker att vi bestämmer så.
    Sköt om dig söta du.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken start på dagen :) Efter det kan jag tänka mig att det mesta känts smidigt :)
    Hoppas dottern kryat på sig! En dag hemma kan göra gott!

    SvaraRadera
  14. Me again:
    Bra, inga fler inlägg betyder inga fler brandlarm iaf:-)

    SvaraRadera
  15. Tack snälla för det fina linnet som kom med posten idag! Och bonusen den är nu i en utav jackorna. Ha nu en skön torsdag! Kram

    SvaraRadera
  16. Puss och tack för era kommentarer
    Kärlek till er !!!!
    Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne