tisdag 17 november 2015

Dax att ta fram Tisdagsknölarna...

Först av allt vill jag säga Flåt att jag är så fruktansvärt dålig att kommentera hos er Sötnosar, 
orken tryter men försöker ta igen det ibland ;) 
Det kommer bli bättre förhoppningsvis när dom fixat med mediciner igen ;) Flåt 

Men för er som gillar Guess What, har jag tagit en ny bild..

Det är ju Tisdag och som vanligt dax att gnugga era GeniKnölar eller Ännu bättre era FantasiKnölar ;)

Reglerna är enkla
Det är bara att tolka, Fantisera fritt
Vad är det egentligen jag har fotat ?

(Inga svar kommer visas innan torsdag, så gissa på allt vad du kan :)

Själv spenderar jag Mina dagar med att på fm vara på sjukhus, då kropp och hjärta inte mår bra och em är jag på jobbet, känner att jag orkar vara där mindre och mindreOrkar inte få höra att jag ser trött ut och att jag inte hinner med det jag "ska"(ska, mest då för min egen skull)

Roligt på listan är att På Tordsdag ska jag äta lunch med en av tjejerna efter rehaben, hon är suverän och trots att hon är lika slut som mig kan vi skratta en massa ihop :)  Vi har så mycket att prata om trots att orden faller bort och trots att minnet är skit haha så svamlar vi om allt, saknaden av ordning och kunna göra saker med energi, att vi vara likadana som små varit med om nästan samma saker, det är så skönt med ngn som VERKLIGEN förstår, hur djävulskt svårt det är att ändra ngt.

Men som sagt vi har bara 2 måsten i livet - Att välja och Att Dö
Och det är vad vi kommer tänka på istället för alla våra egna måsten vi skapar, det är bara att välja det som leder dig dit du vill i din livskompass
Tjatar flåt, men det är så viktigt för mig att ta in det här och verkligen förstå och leva efter det.
Övertalar mig själv, märker ni haha…

Följde med dottern till bussen då det var kolsvart ute och stjärnor lyste fast kl var nästan 7, så nu ska jag krypa ned i sängen och vila innan läkaren och jobb.
Stor Puss och Tack 
för att ni finns och lämnar så härliga snälla omtänksamma kommentarer, ni är verkligen bäst !!

16 kommentarer:

  1. Svårt den här ggn också ;)....kan det vara ett slags rivjärn eller ett dusch handtag ??....tråkigt att du är så pass dålig...jag vet ju det,men jag vet inte vad som hänt...men jag önskar dej iaf stor bättring och att du skall bli frisk så klart !!
    Sköt om dej !!
    Kram från bia

    SvaraRadera
  2. Stor kram till dig.♥ Och du, inte ser vi det som tjat inte. Bara skriv du av dig här på bloggen. Ibland kan det vara så skönt att få skriva av sig och sätta ord på sina tankar. Jag hoppas att du får en fin dag och vad roligt att ha en trevlig lunch att se fram emot på torsdag. :)

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Fortsätt med att övertala dig själv, hela tiden. Då blir det nog bra till slut. Å att ha hittat någon att dela dina tankar med och som dessutom har en liknande bakgrund som du själv är guldvärt!

    Går nästan bet på GW idag. Ser ut som ett handfat med en duschslang, men det funkar ju inte. Ett badkar kanske. Ja du ser - jag går bet;-)

    SvaraRadera
  4. Så skönt att du hittat en person på rehab och att ni kan stötta varandra! Kämpa kämpa!!
    Ang bilden så tror jag det är ett badkar, bubbelbadkar med ett handtag :)
    Må så gott! Kram

    SvaraRadera
  5. Att du ser trött ut vet du säkert om och då få höra det om och om igen är ju inte helt roligt. Tyvärr så inser nog inte människorna som påpekar ditt trötta yttre att det inte bara är utsidan som är trött...

    Tycker det är bra att du "tjatar" som du själv kallar det :) för att få in en ny "rutin" ett nytt tänk så måste man upprepa det för sig själv som ett mantra tills det en dag klickar och man är ett med tanken, sättet.

    Men nu ska jag sluta och fortsätta med att sippa på mitt morgon kaffe :D

    Ha det bäst!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Lilla gumman, strunta i att gå till jobbet det känns ju som om de sänker dig mer än de peppar dig. Ingen vill väl höra att de ser trötta ut, att de inte hinner med.....
    Tänk på dig själv istället!
    Var snäll mot din kropp och lyssna på den =)
    Inte behöver du be om förlåtelse heller för att du inte har ork att besöka oss andra - jag tror nog att vi förstår dig allesammans. Titta in till oss när du har ork och tid.
    Nu ska jag gissa lite också....jag gissar på högtalare/hörsnäcka.
    Ta hand om dig nu vännen! Kram

    SvaraRadera
  7. Hörlurar tror jag att det är

    Jag är också lite dålig på att kika in hos andra och även uppdatera min egen blogg men lusten sitter inte inne just nu...

    Låter som du kommer att få en toppen torsdag, så bra att du har hittat en från gruppen som du bara kan vara med och inte tänka så mycket mer.. ibland hur nära man är sina närstående så är det inte samma sak att prata med

    Må så gott och ta hand om dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. En massa varma kramar till dig,

    SvaraRadera
  9. Så glad jag är att du får proffsig hjälp! Å så roligt att du träffat en "likasinnad", för det är ju så skönt att få prata!!!

    ..och vad har du nu fotat? Kan det vara ett duschmunstycke????

    Många Kramar till Dig! ♥

    SvaraRadera
  10. Varm kram så här på onsdag morgon!
    Det är en mörk tid nu. Blir lite bättre i adventstider, när många ljus tänds.
    Här har jag tänt värmeljus länge.
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  11. Coolt med ett bubbelbad! :-)

    Eller är det möjligen en vitlökspress?

    SvaraRadera

  12. Nu kommer jag in och och gör ett tappert försök igen-
    Jag tror det är ett bubbelbadkar eller en tvättställ för hårtvätt.

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  13. Ser ett handtag tydligt. En högtalare eller en syfon - men syfon - bestämmer mig för att det er en radio/kasset(cd spelare.
    Vad du än går igenom så låt den känsla du har vara din, förändring kommer då en en tränat så mycket så en är less - det är då den händer - och fulländat blir det kanske aldrig!
    All lycka dagarna med kräftgång och stunderna framåt, du är klok att handskas med dig själv får jag en känsla av!
    kram med ett tänt ljus!

    SvaraRadera
  14. Bloggen är ett utmärkt verktyg att skriva av sig på och de som läser kan välja att läsa eller inte.
    Så använder jag min blogg iaf, ett utrymme för mig till lite egenterapi och om någon undrar hur läget är med mig men kanske inte vill "störa" så tittar de in på bloggen.

    Kram till dig och ha en trevlig lunch

    SvaraRadera
  15. Jaaa! En fotfil, såklart!!! :-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne