söndag 15 november 2015

Blandat i SkyltSöndag

Så var det Skyltsöndag igen 
och det blir den här ggr blandade skyltar både lånade och egna
Det Är Härliga BP som förvaltar denna, 
och TACK för det det finns så många underbara skyltar som får oss att Le stort !!

När vi var i Paris, gick maken och dottern och höll varandra i handen, och så kommer vi till den här skylten ….
vad betyder den egentligen ??
Du får inte hålla ett barn i handen ? du får inte gå bakom skylten som barn och vuxen.. 
Vi förstod inte alls haha så vi gick vidare ändå, och bröt totalt mot den skylten ;)
Min fina Man och Dotter i Paris, 
där man tydligen inte SKA hålla barnet i handen ??

Sen till en lånad som jag hade redan tror det var 2012 i min dåvarande blogg, jag bara älskar den här jag skrattade så jag vek mig när jag såg den ( ok var lite sur för att jag blivit lappad fast jag betalt, men i min fart hade den flugit ned i sätet då jag stängde dörren….


Ute hos oss har det alltid pågått massa skylterier på Sommaren haha
Tyvärr inte nu på senare år 
( kanske pga av att vi är så många stockholmare som flyttat ut hit i skärgården ;)
När Djuröborna (ungdomar ?? ) hade skrivit
"Stockholmarna är som måsar -skriker och skitar ned !!! "
Svarade sommrisarna med denna
Som jag skrattade varje gång jag åkte förbi, Vi hade sagt det själva några ggr när vi hade sommarstället här ute hahaha


Nästa skylt är lånad, för den är verkligen TALANDE, eller vad säger ni ;)


Så till sista bilden, som inte är en skylt, men visar att man ska köra försiktigt..
En morgon på väg till jobbet hoppade ett rådjur framför bilen, och som tur var körde jag inte alls fort men det kan inte varit skönt att blivit "vaxad" på hår av en bil 
PS. alla djurvänner, Nu vet jag att det gick bra då jag ringde polis och dom skickade ut en jägare som hittade rådjuret och det var inte skadat mer än hårlös.

Så en liten tanke jag idag sänder
Det är fler som behöver Värme och Kärlek i vår värld  så.. lägger in även denna bild
och Tänder ett ljus för de som blivit drabbade 
(Bild lånad)

Jag hoppas att ni Sötnosar som tittar förbi har en fortsatt mysig Söndag

Puss 
&

15 kommentarer:

  1. Men du, vilken luggning av rådjuret du gjort.
    Häftiga skyltar du bjuder på.
    Ha en fin söndagskväll.
    Kram till dig min fina bloggvän.

    SvaraRadera
  2. Fy vad otäckt att rådjuret hoppade fram så inpå bilen. Jag körde sent i fredagsnatt på en pytteliten väg i skogen. Var helt beredd på att nåt skulle hoppa fram. Jag är inte alls van att köra i mörkret märkte jag..huu.
    Roliga skyltar som vanligt. Banjospelande gifta kusiner..hahaha.
    Ja man undrar verkligen vart världen är på väg med tanke på Paris. Hemskt!!
    Många varma kramar till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  3. Mina favoriter är första och sista skylten!! Konstigt att den ena katastrofen är värre än den andra i vissas ögon.....
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga skyltar !!! Och ja, snacka om luggning av rådjuret!!
    Men en tung helg är snart till ända...vi tänder ett ljus! Kram till dej ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera

  5. Du får alltid till de mest finurliga skyltarna, skrattade högt åt parkeringslapparna... :D

    Vi tänder ljus! ♥


    Puss i pannan ♥

    SvaraRadera
  6. haha... härliga skyltar... gillar vindrutan med lapparna!

    SvaraRadera
  7. Än en gång - har ju sagt det förut - dina skyltar är helt suveräna och skänker mig långa och goda skratt varje gång jag ser din kollektion.

    Skylten från Paris får mig att skratta tack vare din text. Den handskrivna lappen på vindrutan tillsammans med parkeringsbiljetterna är helt suverän liksom Djuröskylten. Ja, ja, vi nollåttor har ju ett visst rykte både i närområdet och uppe i norr har jag förstått;-)

    Outch - för nästa skylt. Åsså rådjurets "borste" vid stråkastaren - hahahaha!

    1 000 tack för denna härliga skyltkavalkad och länken.

    Fint att du tänder ett ljus för alla offer av terrorattackarna!

    SvaraRadera
  8. Jo då, jag tittar förbi....efter en trevlig helg i Huvudstaden...lite seg har man varit idag, men det var det värt ;)).....roliga skyltar ;))
    Hoppas du haft en fin helg!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Wow, vilka kuliga härliga skyltar! Den med p-lapparna var bara för skön!
    Nu drar jag täcket över huvudet efter denna långa dag och säger tack för skyltningen, nattakram ♥

    SvaraRadera
  10. Vilka roliga trevliga skyltar. Fin skyltsöndag.
    Fast nu är det måndag.
    Ha en jättefin ny vecka.

    Kram från mig.

    SvaraRadera
  11. Vilken lättnad n är det gått bra både för bil och rådjur!
    Gillar, lite extra, skylten om Banjo-spelande kusiner :D Skön humor!
    Önskar dig en bra måndag - nu kör vi på ny vecka!

    SvaraRadera
  12. Härliga skyltar! Man kan verkligen fundera på den där Paris-skylten. Får man gå där överhuvudtaget??
    Det som hände i Paris är så otroligt hemskt och ofattbart. Visste inte att du hade bott där. Då blir ju allt så mycket värre och mer personligt för dig. Kanske har du vänner kvar där... Såg att Tele2 tog bort utomlandstaxan till Frankrike hela helgen så att alla skulle kunna ringa släktingar och vänner utan extra kostnader, fint gjort. På något sätt har det (våldet) känns så avlägset förut och nu är det plötsligt mitt bland oss.
    Önskar dig en så bra vecka som möjligt! Kram

    SvaraRadera
  13. Efter en sorgens helg är det befriande att få sig ett gott skratt av dina härliga bilder. Otäckt när djur dyker upp sådär från tomma intet, har själv tvärnitat ett par gånger när både rådjur och älg kommit framför bilen. Men gillar det nya sättet att få en vaxning på, ha, ha...... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Tack för skratten efter en tung helg. De skyltarna var verkligen i särklass! :)

    SvaraRadera
  15. Haha! UNDERBARA skyltar!!! :-D Och dom ser verkligen busiga ut där dom struntar i skylten i Paris :-)

    Gillar hämndskylten skarpt också :-)

    Ni hade tur där med rådjuret, där alla kom undan med blotta förskräckelsen (och lite hårsvinn...). Vi körde på ett rådjur för många år sen. Det gick mitt itu. Nåja, bättre det än skadat - det var åtminstone garanterat dött!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne