söndag 22 november 2015

En Salig Blandning

Äntligen
SKYLTSÖNDAG
och den vill jag ju inte missa, för det är ngt som verkligen får mig på bra humör..
Det är Underbara
 BP 
Som förvaltar skyltsöndag vidare, TACK för det :)


Så idag är det ingen röd tråd mer än att det är en 
salig blandning av suddiga (FLÅT) Bilder 
av skyltar och texter
Att ta vissa i farten på väg till Forum, för att shoppa lite julklappar med dottern är inte det bästa 
då hon vill fota allt haha…jag skulle fota 

Men väl tillbaka hemma så kan det stämma exakt med denna fina handgjorda tavla
en kompis vän visade på FB ;) Vad vore vi utan WIFI hihi
älskar Hantverk ;)

Men på vägen till Forum stod denna enorma container, med en liten not på 
"ATT CONTAINERN FÅR INTE ÖVERLASTAS"

Kan det vara att den skylten /noten var alldeles för liten ???
 för nog var det överlastad måste jag nog säga ( men det är min åsikt )
 Det låg 2 stora träd i som  var lika höga som själva containern
Men det kanske inte är det dom menar med överlastad ????

När vi parkerat bilen och skulle gå över via loftgången till forum så stod dessa små ubersöta bilar, som man tydligen kan låna /hyra och slippa parkeringsproblem ungefär som med cyklarna man kan låna i Stockholm  med månadskort, vad jag förstod 
"LÄNGE LEVE FRIHETEN" 
stod det på dom, och det måste ju vara perfekt att "låna bilen in till stan "
Vilken Frihet :)

Vi tyckte det var lite konstigt att det var frost på vägarna … 
det stod ju faktiskt att det var +30 grader ute
Men det visade sig allt bara vara en dröm det var ju helt fel, 
vi fick svinkallt i bilen, pga att mätaren visade just  +30grader ut, 
så trots att vi drog på värmen kom det kallluft ….
brrrr 
tur att vi har värme i sätena annars hade vi nog frostat vi också …
En sak till att fixa... hmmm

Min dotter köpte en skylt hon tyckte var perfekt för hennes rum och det är verkligen så sant 
Kul att hon erkänner det själv ;)
Ett perfekt inköp till hennes dörr ;)

Ni har säkert sett den tidigare
men det här är min sjuka humor vad bara tvungen att visa den här gamla skylten 
Är det ngn som ens skulle ta detta på allvar ???
haha
Det får avsluta min 
SALIGA BLANDNING
av texter och skyltar idag
Nu hoppas jag att ni får en alldeles underbar söndagskväll sötnosar
Puss
&

20 kommentarer:

  1. Helt underbara skyltar igen här hos dig. Dina "skyltögon" är väl tränade vid det här laget måste jag säga:-)

    Gillar speciellt den broderade WIFI-skylten och minilappen på containern. Å visst är dessa små bilar söta. Det syns mer och mer på gatorna faktiskt!

    Å ditt temperaturproblem i bilen är inte roligt kan jag säga. Men proffessionel skyltare som du är så tänker du förstås på bloggen:-)

    1 000 tack för skyltningen och länkningen samt dina fina ord!

    SvaraRadera
  2. Den där skylten skulle min dotter oxå behöva!! Hon städade sitt rum i förmiddags och nu ikväll ser det likadant ut igen!!
    Hoppas du får en mysig söndagskväll vännen ❤

    SvaraRadera



  3. Hi hi hi, härliga skyltar... :))

    Lelles Ved Och Porr var bara så bra! :D

    Kvällskram på dig ♥

    SvaraRadera
  4. Skojsiga skyltar, fick mig ett gott skratt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hihi broderiet är så cool men som underbart är är det inte så hihi
    /Kram fining ♡ ...

    SvaraRadera
  6. Jo jag tackar jag ;))....det finns mycket roliga skyltar, hehe...
    Här är det nog snart skylt söndag på stan, haha....hoppas du har det bra så här på söndag kväll ;)
    Kram på dej !
    Bia

    SvaraRadera
  7. Underbar skyltsöndag hos dig!
    Hm, jag tror jag ska brodera WIFI tavlan till min man i julklapp, den var ju bara för bra! Ha en skön avslutning på veckan, imorgon är det ny vecka med nya möjligheter =) Kram kram

    SvaraRadera
  8. Wifi automatiskt - ja, det är hemma. Men även hemma hos mina barn, för där tickar det in automatiskt sen tidigare ;) Skönt.
    Den där lilla lappen på containern var söt, hoho.
    Lelles Ved och Porr - ja, man kan undra.
    Förträffliga skyltar allihop, och nu, fixa bilen!
    Söndagkvällskram ♥

    SvaraRadera
  9. Min kommentar försvann. Så EN GÅNG TILL:
    Din WiFi skylt var underbar, den är hemma, men hemma är också hos mina barn, där tickar WiFi in automatiskt sen tidigare.
    Den lilla pluttiga containerskylten var söt, haha!
    Och Lelles Ved och Porr, jaa salig blandning och fräckt.
    Kuliga skyltar allihop, och fixa nu bilen, hua för kylann.
    Godaftonsöndagskram ♥

    SvaraRadera
  10. Haha!!! "När du behöver stock ring Lelles ved och porr" Jo jag tackar ja!!! Underbara skyltar som vanligt här inne hos dig!
    HA en toppenkväll! Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Du milde tid, vilken överlastad container och så den där lilla skylten! Klockren dagen till ära ;-)

    SvaraRadera
  12. Haha :-) Så roliga och tokiga skyltar det finns. Den sista kan man verkligen fundera över.
    Hoppas din helg varit bra. Önskar dig en fin söndagskväll. Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Haha vilka skyltar. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Haha .....härlig skyltsöndag. Humoristiskt.

    Ha en jättefin ny vecka och kram.

    SvaraRadera
  15. Verkligen en salig blandning som fick smilbanden att gymnastisera så här på morgonen!
    Bra start på en ny vecka :) Hoppas din startar minst lika bra!

    SvaraRadera
  16. Vilka glad skyltar. Containern stor som en jätte med sin lilla lilla skylt.
    Fniss Fniss.
    Den broderade var riktigt fin.
    Min farmor hade hela huset fullt av broderade tavlor.

    Ha en toppen dag.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  17. Haha, Lelles ved och porr låter i intressant 😊

    SvaraRadera
  18. Fint att inte korsstyngsbroderi inte dör ut helt!
    En skylt som din dotter har skulle min dotter också behöva ha!!
    Kul att du får en variation på dina skyltar!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Haha! Underbara skyltar! :-) Det där med att överlasta... Det är helt klart en tolkningsfråga :-D

    SvaraRadera
  20. Kul av dottern att kunna bjuda på den skylten :) Och containern såg väldigt överlastad ut... Kul med skyltar!!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne