måndag 5 oktober 2015

Tankar på energi och värme

Varje Måndag stannar jag upp, 
ser tillbaka på veckan som varit
 för att hitta det som gav mig extra värme, energi och lycka
och på så sätt gör det att jag aldrig tar något/någon för givet längre..
Utan är faktiskt Tacksam… 
för små som stora saker 

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet
  • Trygghet ❤️
  • Vackra höstdagar
  • Att när man behöver skratta,  så slår inget underbara Johan Glans 

  • Möjlighet till Rehab står kvar, trots att jag mår skit både före och efter jag varit där.. vet att det ska bli bra till slut. 
  • ❤️  Mina barn
  • Tak över huvudet, när det regnar och börjar bli kallt
  • Att mina vänner står ut med mig just nu 
  • Vackra blommor
  • Försöker prata om det som "spökar"..försöker i alla fall
  • Värmen jag har tur att möta i bloggvärlden, mina bloggvänner är bäst !!!!
  • ❤️  Kärlek ❤️  
Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 

Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
❤️

14 kommentarer:

  1. Härligt många glädjeämnen! :-)

    Och Johan Glans är bara sååå bra! Fast jag gillade honom inte när jag låg på sjukan med 29 nygjorda stygn i magen. Fasen vad ont det gjorde att skratta! Fast där fick jag ju lite skylla mig själv - finns ju tråkigare saker att kolla in på youtube... ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin lista! Trygghet och vänner som finns där när man behöver dem är det bästa som finns! Jag har också hittat mycket värme i bloggvärlden och tycker det är fantastiskt att man kan komma "nära" och lära känna folk man aldrig har träffat. Hoppas du får en riktigt bra vecka! Kram

    SvaraRadera
  3. Jätte fin lista och otroligt bra och tänkvärd text i slutet! Hoppas du fick sova ordentligt i natt! ❤
    Svar: Nej. Den boken har jag inte.
    Men jag hoppas att du hittat många roliga recept att prova! :)
    Ha en jätte bra dag idag!
    Kram.

    SvaraRadera



  4. All kärlek och styrka
    med det du går igenom,
    stå ut,
    gråt ut och ta den tid du behöver.

    Varm kram (((♥)))

    SvaraRadera
  5. Så träffande ordspråk. :-) Ngt vi alla bör tänka på och ta till oss, att Vi duger precis som vi är och gör och att alla nog gör sitt bästa i möjligaste mån. Ha en helt underbar måndag. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Johan Glans är bara så kul!

    Fin lista som vanligt. Jag hade en underbar träff med en bra kompis som gav mig och henne en massa energi!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Trots att du känner dig risig har du ändå hittat nå't positivt under den gångna veckan.

    Fastnar på tak över huvudet. Ja, nå't man tar för givet, men så är ju verkligen inte fallet i världen just nu!

    SvaraRadera
  8. Trygghet, vänner ... så mycket gott att vara tacksam över :) Fint att läsa din lista!
    Önskar det fanns ett sätt att få din smärta att försvinna - det är jobbigt att ha ont!
    Önskar dig en fin vecka! Skickar med en extra stor KRAM

    SvaraRadera
  9. Trygghet och vänner (både i vanliga livet och bloggvärlden) är guld värda! Jag är så tacksam att mina vänner stöttar mig genom sms och samtal nästan varje dag, plus promenader, tekvällar mm. Och jag har nog inte heller varit så rolig sista månaden.
    Hösten är fantastisk just nu. Jag hoppas innerligt att du snart mår bättre!!! Stor kram till dig <3

    SvaraRadera
  10. Tack för fin lista. Du och Kolonilotta är så bra på dessa listor. Jag skäms lite att jag inte skriver nån.
    Ha en fin måndag kväll, fina du.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Som vanligt får man sig en tankeställare varje gång jag läser din lista. Det är tur att du skriver en, så att jag själv kan känna tacksamhet.

    Tack för att du är du och så skickar jag många kramar så klart!

    SvaraRadera
  12. Så mycket fint på din lista. Vänner, trygghet och kärlek. Underbart. Så fint också att du känner att du kan börja prata om det som tynger.
    Och du är så välkommen att haka på min hållbarhetsutmaning. Blir så glad om du vill. Den är för den här gången öppen fyra dagar till. Sedan blir det en ny utmaning den 18 okt. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  13. Fin lista och tänkvärda ord. Hoppas du får en bra start på denna veckan, kram

    SvaraRadera
  14. Hej fina ♥
    Nu har jag läst ikapp hos dig och ser att jag gissade hyfsat rätt på förra veckans bild. Jag kunde ju preciserat mig lite bara ;-)
    Roliga skyltar, tänkvärd och fin lista som vanligt!
    Tråkigt att läsa om vad som hände din son (i din kommentar på min blogg) Får jag fråga vad som hände? Du behöver inte svara om du inte vill såklart!
    Tack för dina fina kommentarer inne hos mig. Jag blir lika glad varje gång och din omtanke värmer gott ♥ Jag tycker du är fantasktisk som orkar kämpa på med rehab/träning och blir väldigt glad över att du har tro på att det kommer att bli bra till slut. För det kommer det ♥
    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne