måndag 26 oktober 2015

Tacksamhet med FOTOTRISS

Det är måndag igen och Att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
Se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv...
Att tänka tillbaka, reflektera om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan 
Gör att jag stannar upp och är här och nu istället för att rusa på som jag brukar..

Så Tack finaste  EVA för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Ibland är det som sagt svårt att se/hitta ljusglimtar, men dom finns om man stannar upp..
Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet är
  • Min Familj ❤️
  • Att det fortfarande finns hjältar som faktiskt räddar andra, men tyvärr förlorar sitt eget liv       Stor Varm KRAM till er som förlorat nära och kära i Trollhättans fruktansvärda tragedi finns inte ord för detta.. Mer än jag är Stolt att människor fortfarande vågar ingripa !!
  • ❤️ Omtanke
  • Mina 2 underbara bröder som verkligen är dom bästa bröderna som finns i världen love you 2
  • HöstFärger
  • Kaffe på morgonen

Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 
❤️ ❤️ ❤️'

 FOTOTRISS 
den här veckan där Temat är - Så här ser det ut där jag är
underbara Höstfärger syns i hela skärgården just nu och det gör en verkligen på bra humör :)



Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
❤️

16 kommentarer:

  1. Fin triss och fina ljusglimtar från förra veckan. Det finns alltid något att vara tacksam för, även när det är mycket hemskt som händer.

    SvaraRadera
  2. Åhh det finns mycket att vara tacksam över....mina ljusglimtar från förra veckan ??...ja det är mycket det, hihi...och allt kommer jag inte ihåg heller, hehe.......men en sak som jag aldrig kommer att glömma är nog när jag var och hälsade på min väninna som ligger på Hospice....hon får syrgas och har vatten i lungorna och i hjärtsäcken....sviter efter bröstcancer som hon har haft i 12 år !!!....tänker hela tiden på henne...om du visste vad jag är tacksam över livet !!!!.............nu önskar jag dej en jättefin start på nya veckan...hoppas hela veckan går i solens tecken ;)))
    Kram fina!

    SvaraRadera
  3. SÅ vackra höstfärger i dina bilder! Och en fin varm lista. Ja man blir helt mörkrädd av allt elände som händer. Tur att det fortfarande finns hjältar! Och syskon!
    Tack för grattis och din röst!! Kram

    SvaraRadera
  4. Såå rätt så...rätt & vilka ljuvliga Foton ♡ ...
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  5. En kort och koncis tacksamhetslista med viktiga punkter!
    Å vilken härlig triss du har lagt upp. Snyggt. Hösten är verklich vacker i år med det fina soliga vädret. Hoppas det håller i sig!

    SvaraRadera
  6. Fina och betydelsefulla tacksamhetspunkter du haft under veckan. Vackra höstbilder som jag njuter av när jag tittar på dem. Hösten är fin.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka.

    SvaraRadera
  7. Vilka otroligt vackra bilder du har tagit!
    Och jag blir glad av att läsa att du har många nära och kära som hjälper och stöttar! ❤
    Hoppas den här veckan blir en bra sådan!
    Stor varm kram!

    SvaraRadera
  8. Din triss reflekterar allt det ljusa du lyfter i tacksamhet! :) Hösten bjuder på vackra färger och du bjuder på vackra tankar!
    Önskar dig en fin fortsättning på nya veckan!

    SvaraRadera
  9. Blir så där varm i hjärtat och glad när jag läser att den här tacksamhetsutmaningen blivit viktig. Jag håller med dig. Den lyfter det positiva och som det ser ut runt omkring just nu behövs allt ljus som vi kan uppbringa. Önskar dig en riktigt fin ny vecka! Kramen!

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra bilder! Lyser upp i mörkret efter hemskheterna förra veckan.

    En fin vecka önskar jag dig

    SvaraRadera
  11. Fin triss i bilder du bjuder på idag, och även dina fina ljusglimtar. Satt faktiskt i bilen idag och funderade över saker som jag känner enorm tacksamhet över ( har jobbat i södra skåne idag, så det fanns tid att fundera när jag körde hemåt)och det är min älskade sambo, som står ut med mig och mina humörsvängningar. :-) men även den fina hösten som nu kommit med alla härliga färger, riktigt måbra piller är naturen nu. :-) Kramizz och ha en helt underbar vecka/Laila

    SvaraRadera
  12. Ibland tror jag man förlorar sig i att ljusglimtar måste vara annorlunda från vardagen istället för att vara tacksam och glad och nöjd med vad man har omkring sig. I alla fall är det mycket så för mig.

    SvaraRadera
  13. Jag gillar att kika in och läsa dina listorm även om jag inte skriver så tänker jag alltid till när jag läst...
    denna gången är jag lite ego-tacksam för jag har haft en fantastisk helg med tjejkompisar en helg jag har sett fram emot ett bra tag

    Hoppas att du har haft en fin helg och bra start på veckan

    kram Sandra

    SvaraRadera
  14. En sån fin tacksamhetslista!!! Ja, ljusglimtarna är viktiga denna tuffa tid med så mycket hat och sorgligheter!!!
    Jag försöker ta till vara varje dag och som du skriver,njuter jag av den första kopp kaffe som jag får! Carpe Diem, kan man inte säga för mycket!!!

    SvaraRadera
  15. Vilken vacker höst du har där hos dig! :-)

    SvaraRadera
  16. Vackra bilder i din triss! Jag gillar särskilt sista bilden, det är sa fina färger pa träden just nu! Fin tacksamhetslista ocksa! Ha en fin vecka!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne