måndag 19 oktober 2015

Tack för att det är Måndag ❤️

Det är måndag igen och Att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
Se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, 
både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..

Att sen även tänka tillbaka, reflektera 
Om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan 
Gör att jag stannar upp och är här och nu istället för att rusa på som jag brukar..

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Den här veckan hade jag faktiskt svårt att mitt i mina djupa sår hitta ljusglimtar, men dom finns om man stannar upp så Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet är
  • Att jag bor i ett land där det finns mediciner att tillgå ❤️
  • Krispiga mornar
  • Bästaste BLOGGVÄNNERNA ❤️ kärlek och värme och energi till er
  • Jag har 2 fantastiska Barn, med stora Hjärtan❤️
  • Att min underbara mamma ❤️  verkligen blev glad för sin present från oss ( som vi skrattade när vi tryckte på facetime och hon inte alls förstod vad som hände förrän vi sa att hon skulle titta på telefonen ) Det var verkligen dax att byta telefon❤️ 
  • Fungerande egen telefon också….
  • Gräva, tänk vad mycket man får ut av det…..
  • ❤️ Kärlek och omtanke 
  • Höstfärger
  • PUKKA Te 
  • Mindfulness ritbok och nya fina pennor
 Har haft bilden tidigare, men så viktig och så sann att jag tar med den igen

Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 

Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
❤️

8 kommentarer:

  1. Ett riktigt bra sätt att ta sig tid till att reflektera. Ha en fin start på veckan! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. ❤️ .....
    Ha det så gott/Kramen!

    SvaraRadera
  3. Ibland är det extra svårt att hitta ljusglimtarna, men kanske då vi behöver det som mest. Du lyckades ju riktigt bra. Barn, familj och vänner borde ju alltid finnas med! Skönt när det finns mediciner och bra vård när man behöver det.
    Och telefoner, hur skulle vi klara oss utan dem i dagens samhälle :)
    Fortsätt kämpa på och ta hand om dig!! Kram

    SvaraRadera
  4. Höstfärgerna är verkligen fin nu! Man njuter!
    Kram Karin

    SvaraRadera


  5. En riktig stor kram på dig denna måndag. (((♥)))

    SvaraRadera
  6. Reflektion, mindfullness, humor och kärlek. Så mycket fint på din lista. Önskar dig en toppenbra ny vecka. Kramisar till dig!

    SvaraRadera
  7. Gillar att du använder ordet Krispiga o höstens, just, Krispiga mornar :) Förstår precis - och gillar dem!
    Mindfulness-ritböcker är ju SÅ avkopplande och roligt. Det och med en ljudbok i öronen och jag är i en annan värld - gärna länge!
    Tack för att du är med och delar :)

    SvaraRadera
  8. Verkligen lättare att skapa starka barn än att laga trasiga vuxna. Något man tycker vi borde veta vid det här laget.
    Mediciner, och att vi kan få dem "nästan gratis"(allt är relativt) för en som använder många är det en lättnad.

    Ha en fin vecka och hoppas dina sår ska läka och inte lämna alltför stora ärr

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne