lördag 17 oktober 2015

Stort fång med rosor

Igår var jag på rehab, men jobbade inte alls efter fortfarande helt slut...
Som vanligt en jobbig men väldigt bra genomgång, mycket dom pratat om innan börjar falla på plats, man förstår varför, hur och när man ska använda sig av saker.. 
men att det är träning och åter träning som gäller…

I min grupp är vi 8 st, och det är så skönt att inte känna sig ensam i situationen, 
så skönt att höra andra sätta ord för det man känner, 
eller att jag kan sätta ord för saker dom inte kan få fram
Jag ska få mer enskilda samtal nu eftersom det har kommit upp för mycket saker jag tidigare förträngt och just orkar jag inte reda upp i det själv
Det härliga är att dom kommer att ta tag i både FK och Jobbet så att jag inte behöver förklara allt..
Stressmottagningen 
är verkligen Fantastiska och jag Tackar för förmånen att få komma dit !

Ett stort fång rosor 
till alla er som läser och orkar stå ut med allt mitt knas 
Kärlek till er
I går hade jag o lillskruttan hemmaSpa, med bubblor o bubbel läsk ;)
Vi låg där bland bubblorna och lyssnade på vår favorit musikal 
( ibland är det skönt att ens barn gillar samma som en själv ;) 
Vi gillar dock Emmy Rossum bättre än Sarah Brightman som Christine…
Vem gillar ni bäst ??
 eller är det här inte alls er smak av musik ;)

Idag ska jag bara sova och bli fullt frisk då det nästa vecka blir 3 tunga dagar med Rehab, 
och jag känner att jag måste ha orken att ta mig igenom det…

Låg och tittade på bokhyllan och såg vilken fruktansvärd ordning det var… 
faktaböcker med vanliga romaner o deckare, 
finansböcker med trädgård och
 konstböcker med barnböcker.. 
dax att röja…
Gillar inte oordning, men enligt min rehab ska det inte göras idag…
har ett schema på dom saker jag endast ska/ får göra idag
 Det är för att sluta med allt eller inget
och som den person jag är och då faktiskt tagit mig dit jag är nu
… så det blir en annan dag ;)
Känner mig grymt lat , men sååå duktig ;)
Jag hoppas att ni underbara bloggare får en fantastisk Lördag och njuter av det fina vädret
Själv ska jag ut på en 15min promenad.. varken mer eller mindre… enligt schema
Få balans i energierna som det heter.. 
så när jag använt huvudet ett tag gör jag ngt för kroppen / själen
börja fylla upp min bägare igen…

Vad hittar ni på idag, denna härliga lördag ?
Vad gör du för att fylla på din bägare ??

Sen vill jag Välkomna en ny Följare / eller som jag kallar det Vi som hänger här ;)
Det är finaste Charlotte med bloggen
En fantastisk blogg med vackra bilder och underbara tänkvärda texter jag precis hittat själv, 
en blogg värd att besöka för er som inte gjort det :)

Sen har även 
ARIEL 
blivit en som hänger här, men kommer inte fram till ngn blogg där ??
 Men vill självklart välkomna dig också.

Stor Lördagspuss till er sötnosar

11 kommentarer:

  1. Vilken fin höstdag vi har idag ;))....10 grader i skuggan får man vara tacksam över ;)....idag har jag loppisen öppen och har haft en kund än så länge...men det brukar inte komma så många trots att bilar och folk åker/går förbi här hela tiden...men man får vara glad över det lilla ;)...så härligt att ta ett bad med dottern, låter jätte mysigt ;)....sen såg jag att du har mej med i din blogglista, det tackar jag för...jätteroligt ska du veta ;))
    Önskar dej en jättefin helg nu !
    Kram bia<3

    SvaraRadera
  2. Klart jag står ut finaste....
    All kärlek tbx ♡ ...

    /Kram pårej & Tack för vackraste Rosor hihi
    Ett fång till dig mé ;)

    SvaraRadera
  3. Så starkt av dig att kämpa på med rehab! Vilken mysig kväll ninhade med hemma-spa. Det borde jag göra oftare. Ha en fortsatt fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Tycker också att du är otroligt duktig att du kämpar dig genom din rehab. Å jag tror nog att du har målet helt klart för dig själv, vilket underlättar i sammanhanget. Så det är bara att fortsätta!

    I det fantastiska höstvädret har jag varit precis lika lat som du. Har suttit på balkongen och läst en deckare.

    Å du - i våra bokhyllor ser det ut precis som hos dig. Maken brukar kalla det för "organiskt" = vi låter böckerna stå precis som de vill;-)

    SvaraRadera
  5. Låter som du får underbart stöd där. Skönt att få hjälp med att styra upp saker och ting ibland.

    Jag har varit ute på en prommis idag efter att vi kom hem igen. Nu är det nog bara slö-slapp som gäller ikväll. :-)

    SvaraRadera


  6. Du är för himla go och underbara rosor bjuder du oss också på. =)
    Det bästa resultatet av rehaben får man om man gör som dom säger och inte försöker ta smitvägar. ☺

    Ha en jättefin kväll och en stor kram till dig ♥

    SvaraRadera
  7. Tack för fina rosor! Låter som du får bra hjälp på rehab! Toppen!!! Älskar Fantomen på operan, men hann nu inte lyssna på din Christine!
    Sett den både i London (med Peter Jöback) och i New York med en fantastisk sångare som faktiskt slog Jöback!! Hugh Panaro!! ❤️. Ha en fortsatt skön helg! Varma Kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt ni verkar ha haft! Hemma spa med sällskap är alltid fint.
    I veckan som kommer ska jag på en spakryss. Kan rekommendera det. Inlägg kommer ;)

    Stressmottagningen har jag inte haft förmånen att komma till men jag har gått ett program på annan mottagning. Väldigt bra men det kräver mycket av en själv. Jag tror personligen att jag skulle behövt mer tid och skulle behövt jobba mer själv också. Glad du fått fler enskilda samtal. Då är det nog lättare att faktiskt jobba igenom gruppuppgifterna på ett annat sätt också.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Bra att du stannade hemma efter rehaben. Och så bra att de hjälper med kontakt till fk och arbete. Det behövs när kroppen går på högvarv som den gör vid långvarig stress. Och så fint att kunna njuta i ett varmt bad med stilla omgivning. Här har helgen gått åt till att fixa i köket. Och det blir bra - så nöjd. :-) Ta tillvara på söndagen och stora kramen till dig.

    SvaraRadera
  10. Står mer än gärna ut med dina inlägg! Önskar bara att jag kunde göra något för att hjälpa. Har ju varit där själv. Det som hjälpte mig mest av allt var att gå på kognitiv terapi samt att lära mig andas. Ja att andas kan ju alla men att andas rätt, kunna slappna av i hela kroppen genom tre andetag. Det använder jag fortfarande väldigt ofta. Har också lärt mig att inte allt behöver vara perfekt, JAG behöver inte vara perfekt, nej inte DU heller. Jag kan skratta åt mig själv idag när nåt blir fel. Fick också träna mycket på att säga nej när jag gick på terapin. Något jag fortfarande har svårt för, men övar på hela tiden :)
    Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne