torsdag 15 oktober 2015

Sjukling och härliga svar på GW

Så var det Torsdag och för mig, bara inse att Kroppen orkade inte mer, 
så med hög feber och huvudvärk var det bara att krypa ner igen, 
så varken jobb eller träning utan bara vila hemma i soffan…
Står på schema för mig
Uppe och läser lite bloggar  får passa på när tabletterna verkar ett tag ;)

Det blev ingen träning i tisdags heller …
 då mådde jag absolut inte bra på jobbet och hoppade träningen på kvällen 
Det jag lovat mig själv att inte göra :/

Det var två arbetskompisar som ringde på kvällen och frågade hur jag mådde, för att jag inte pratat med ngn, hållt mig undan och på det tydligen inte kunnat hålla masken ordentligt :/ 
Fast jag trott att jag kunnat det…
Det är fantastiskt att dom har omtanken, men just då hade jag ingen ork att prata bara lyssna flåt 
jag tycker ni är fantastiska som orkar höra av er ..fast jag inte ville prata …..

Onsdagen blev inte bättre med läkarbesök med resultat av prover … 
Bara Att öka Sköldskörtelmedicin,  fylla på med mer av livsviktiga hormonet kortisol och hjärtmedicin… vi som hade minskat blev lite ledsen då ska erkännas

-Den här kroppen kan vi skrota och byta ut totalt, sa jag, och fortsatte
- Har ni en ny kropp på lager ??
Men läkaren svara inte ( ingen humor där inte ;)
Eller så var det så att min urdåliga humor slog igenom haha

FK ville att det skulle stå mer utförligt varför jag gick på rehab, 
Det räckte inte med att både thorax och endorkrin läkarna ihop skickat remissen 
Utan jag skulle också förklara ? Räcker det inte med att läkare skriver sitt ?? 
Vad kan jag med min okunskap av sjukvård, ge dom extra ??

Så till mycket roligare saker….
 
Helt rätt, IGEN var underbara Sandra med bloggen
Svarade rätt trots att du tyckte den var svår ;) 
Och
" Busenkelt den här ggr "tyckte även söta 
(som faktiskt inte ens bytt bildäck på flera år .. imponerande ;)

   Nästan rätt hade även Maria med ngt smalare variant av däck, 
cykeldäck ;)

❤️ GRATTIS till er sötnosar ❤️

❤️ TACK alla andra  
för alla era underbara gissningar och svar i Tisdags,  ni är verkligen underbara 
det var allt mellan Trä (tvärsäker eller hur var det  ;) och akvarielampa..

Jag önskar er som tittar förbi en härlig torsdag

16 kommentarer:

  1. Jaa,du tänk om det funnits Reservdelar till Oss .....
    /Kryis Kraaaaaaaam ❤️

    SvaraRadera
  2. Reservdelar JA...
    Den lilla verkstaden skulle jag gärna besökt. De kunde skruvat lite och fyllt på med ny olja. Attans vad jag gå då.

    Krya på dig.

    Kramis Kamilla

    SvaraRadera
  3. Du är ungefär som jag (tror jag). Har inte heller lust att prata om sjukdomar, speciellt inte om det är jag som drabbats. Visst är omtanken gullig och allt, men medlidande är ju inte det man behöver. Ingen pepp heller tror jag - det blir liksom bara fel.

    Läkare med humor finns det inte många av. Å det värsta med det är att om man skojar till det lite som du gjorde tror dom inte ens att man är sjuk "på riktigt". Den enda läkaren jag träffat på som har humor är min (snygga) husläkare.

    GW-tävlingen - hahaha. Kan bara ge dig ytterligare en komplimang för val av dina objekt! Du är fenomenal på det!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig!
    Det är inte klokt av FK att begära mer, den instansen borde granskas.
    Kram

    SvaraRadera


  5. Himla trist att du blev sjuk igen. =( Sedan att du måste öka på medicineringen men jag hoppas det bara är tillfälligt och att proverna kanske påverkas av att du har förkylning i kroppen.
    Det var ju lätt som en plätt det kan ju vem som helst se att det är ett däck, men blindstyret jag skulle få det till en brygga....

    Krya på dig kram (((♥)))

    SvaraRadera
  6. Ser att FK inte har ändrats nåt alls på alla dessa år.
    Lyssna på kroppen nu!
    Personer som verkligen bryr sig förstår om du inte vill prata.

    Krya på dig nu och låt det ta den tid det tar stressa inte!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jo, man måste gräva upp och förvara knölarna frostfritt. Sedan plockar man fram dem i april och delar på knölarna och driver på dem inne om man vill, annars bara sätter man ut dem igen efter vårens sista frostnätter. Ett pyssel - men som absolut är värt det - en utav mina favoriter blommor. Nu har du lärt dig något nytt idag =) Kramen

    SvaraRadera
  8. Gud så tråkigt med folk som inte har någon humor !!....jag leve med humor varje dag här hemma, haha....och var finns reservdels människan, hehe...
    Ha en fin kväll/morgondag ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Hoppas du mår bättre snarast!! Jag vill oxå ha en ny kropp...
    Trist att behöva rättfärdiga sig för FK fast jag måste säga att jag förstår dem ibland. Tyvärr är det ju folk som fejkar diverse sjukdomar bara för att få gå hemma med nästan hela sin lön. Helt obegripligt för oss som verkligen ÄR sjuka men jag vet ju att det är så. Synd att det inte finns något sätt att få bukt med problemet så att du och andra som har rent mjöl i påsen slipper att bli misstrodda!
    Roligt att jag gissade nästan rätt på din kluriga bild!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Tufft när kroppen blir sämre.Jag dubblerade 5 mediciner i början på året och flera ligger över normal rekommenderad dos. Det tar på psyket speciellt när man varit bättre en period.

    Vilka fina arbetskamrater du har som ringer dig! Härliga medmänniskor att ha runt omkring sig.

    FK är en mycket märklig historia. En ny granskning vore inte fel.

    SvaraRadera
  11. En Stor krya på dig KRAM, men helt rätt att lyssna på din kropp. Och reservdelar....mmm det hade inte varit så dumt. :-) Bildäck, hade jag aldrig kunnat ana...haha. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  12. Jag hade stått först i kön till den verkstaden..... hade inte varit dumt att kunna få nya reservdelar. Jag skickar den största varmaste kramen och hoppas du mår lite bättre idag. Tina

    SvaraRadera
  13. Hoppas du mår lite bättre idag så du kan njuta av helgen!
    Blev ser någon rehab idag eller skippade du det?
    Har svårt att se att du skulle orka med det när du mår dåligt eftersom det är nog så jobbigt att gå igenom varje fredag även när du är frisk!
    Sköt om dig och ha en jätte fin helg! ❤
    Stor kryakram!!!

    SvaraRadera
  14. Ville också testa humorn när jag senast var hos doktorn, märkte att han inte var mottaglig men förmodligen för att hålla masken och inte bli generad!
    Kram på dig och hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  15. Humor är viktigt. Tycker jag. Och ett bra sätt att försöka balansera när saker blir jobbiga. Jag gör också som du. Skämtar i det svåra (men bara om det rör mig själv - aldrig skämt om andra). Krya på dig massor! Stor kram.

    SvaraRadera
  16. WOW!!! Haha! Jag trodde inte riktigt själv på mitt svar om jag ska vara ärlig, och det ska man ju... :-D

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne