onsdag 7 oktober 2015

RosaBröstkoll

Jag fick en fantastisk almanacka  som endast har tryckts i 200 exemplar, 
av min underbara svägerska Anna, 
Hon hade dragit i gång ett projekt på Gotland där hon bor, och det blev så lyckat…

Hon fick med 14 otroligt duktiga kvinnliga konstnärer 
som skildrade olika kvinnors mammografibilder med sin konst. 
Det var verkligen fantastiska verk.
Dessa auktionerades sen ut och alla intäkter gick oavkortat till Bröstcancerföreningen Gotland

Här kan du läsa mer om det BRÖSTKOLLEN
och här hittade jag en underbar sida en av konstnärerna skrivit om projektet Den Skulpturala boken

Jag har i gamla bloggen hoppat på underbara Home2Tinys bloggutmaning med rosa fredagar 

Men nu kör jag min egen, som jag kallar

ROSABRÖSTKOLL

Så varje Onsdag under Oktober månad kommer mina Inlägg vara ROSA 
( i bilder eller text eller handla om det viktiga ämnet bröstcancer), 
och jag kommer skänka 2 kr för varje kommentarer som kommer in på dessa inlägg till CANCERFONDEN i slutet av månaden. 
och självklart visa er att jag sätter in dessa pengar också :)

Eftersom det här är första veckanså skänker jag idag dubbelt dvs 4 kr / (istället för 2 kr
för varje kommentar jag får in idag.
Så kommentera så gör vi ändringen tillsammans 
många bäckar små..
Hänger ni på den ROSABRÖSTKOLL utmaningen,  
starta den hos dig också under oktober månad
Tillsammans gör vi skillnad så kommentera och gör samma sak hos dig :)

PUSS o KÄRLEK till er

15 kommentarer:

  1. Så fint & bra inlägg ♥ ...
    /Kram pårej & ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Heja dig! Själv skulle vi utmanat alla våra vänner att känna igenom brösten under oktober....

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Bra där vännen ♥
    Du nämner ibland din gamla blogg - finns den kvar eller?
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé! Så klart att jag kommenterar det här inlägget. :)

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Tack för din omtanke och dina fina ord trots att du är mitt uppe i allt ditt! ❤
    Stor varm kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Jättefint initiativ !!....jaa, det är mycket rosa nu, hihi...det är bra det.
    Alla känner vi någon som har/har haft bröstcancer...inkl. min mamma och två av mina mostrar och en väninna...som för övrigt aldrig gick på koll när hon fick en kallelse...du kan tänka att hon ångrar sej nu....hon kommer aldrig att bli frisk...hon har metastaser i hela kroppen nästan....ändå har hon klarat sej i tolv år !!!!....men hur länge till ??....jag går alltid och kollar mej, absolut !!
    Ha en fin solig dag nu!!
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Jag slänger in en kommentar till för den rosa sakens skull! 💗
    Snart drar jag iväg på vilda äventyr i Stockholms natten! ;)
    Jösses vad jag kommer ångra det här imorgon!
    Får påminna mig själv om varannan vatten! Hahaha.... :)
    Kram

    SvaraRadera



  8. Vi är alla på något sätt berört av cancer, antingen vi själva eller någon vi känner....

    Största rosa kramen finaste du ♥

    SvaraRadera
  9. Ett superbra och viktigt initiativ!!! Jag borde kanske skriva minst 10 kommentarer hos dig nu :) Skänkte nyligen en tusenlapp och kommer skänka mer. Det var ju just bröstcancer som min syster hade så det känns så himla viktigt. Bra av dig!!!

    SvaraRadera
  10. Jätte bra initiativ !!
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Bröstkollen... så viktig. Allt med cancer är viktigt. Tänk om vi kunde få forskningen framåt ytterligare så vi kunde utrota denna hemska sjukdom för gott. Vilket bra initiativ!

    SvaraRadera
  12. Bra gjort!!
    Självklart ska jag hjälpa dig att skänka några kronor.
    Kram J

    SvaraRadera
  13. Fint initiativ med almanackan.
    Man kan ju hoppas att gårdagens nobelpristagare nu kommer en bit till på vägen att lösa gåtan med denna hemska sjukdom.
    Ha en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Bra initiativ, Sanna. Här kommer en kommentar från mig också.
    Ha en underbar torsdag, fining.
    Kram Petra

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne