onsdag 14 oktober 2015

RosaBröstkoll v.2

Varje Onsdag under Oktober månad kommer mina Inlägg vara ROSA 
( i bilder eller text ), 
och jag kommer skänka 2 kr för varje kommentar som kommer in på dessa inlägg till CANCERFONDEN i slutet av månaden. 
( och självklart visa er att jag sätter in dessa pengar också :)

Hittills har era kommentarer fått ihop 
60 kr, 
så passa på kommentera och tyck till och säg till andra att göra samma sak..

...så gör vi ändringen tillsammans 
många bäckar små..
Hänger ni på ROSABRÖSTKOLL utmaningen,  
starta den hos dig också under oktober månad
Tillsammans gör vi skillnad så kommentera och gör samma sak hos dig :)

Den här ggr kommer jag visa min
Ja vi skulle fortsätta fota ROSA Trisser, för att det är oktober månad
så har har ni min….





Så lite mer om mitt….
Idag ska jag till läkaren igen, Ska ta massa prover.
Sen är det kontakt med FK, hur kul är det :(
Tycker det bara är en massa papper för allt, känns som man ska vara frisk för att orka med dessa
och då går det inte ihop med en person 
som har "gått in i väggen" så att kroppen lagt av helt, för att man inte lyssnar på den.
Så därav min Rehab…
Thorax och Endorkrin läkaren skickade en remiss  för att min kropp klarar inte en ggr till
måste lära mig lyssna, hur kropp mår och till känslor
låter kanske enkelt 
Men det är inte lätt att lära en gammal hund sitta…tyvärr

Nu hoppas jag att ni sötnosar får en alldeles underbar dag

PUSS o KÄRLEK till er

13 kommentarer:

  1. Här kommer en "rosa" kommentar från mig. Och så får du med dig en stor varm kram att ha med dig när du ska till läkaren och FK. Jag hoppas det går bra <3
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt galet det där, att man måste vara frisk för att orka ta tag i allt man måste göra när man är sjuk...
    Hoppas att du trots allt får en bra dag!
    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Här får du en rosa kommentar av mej också ;)).
    Så önskar jag dej naturligtvis lycka till hos läkaren...jaa, det där med att man måste vara "frisk" för att vara sjuk !!?
    ha en bra dag min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du får en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Självklart blir det en liten rosa kommentar från mig också. Denna månad betyder så mycket för mig på så många olika plan. Jag förlorade min bästa vän till bröstcancer och denna sommar fick jag själv min cancerdiagnos, sköldkörtelcaner. Dessutom fyller jag år i oktober så jag väljer framförallt att fira livet i oktober. Denna vackra rosa månad.

    Jag håller tummarna för att det går bra för dig med både läkarbesök och FK. Tyvärr är min erfarenhet också att man måste vara frisk för att orka att vara sjuk i dagens sjukvårdskarusell. Det är tufft. Jag hoppas att du har en stor varm famn omkring dig som fångar dig när det hela blir för mycket. Det betyder så mycket.

    Ta hand om dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Fina rosa bilder!
    Ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera
  7. Konstigt att man ska behöva vara tillräckligt frisk för att orka vara sjuk i det här landet. Men, det är klart, i andra länder tillåts man kanske inte vara sjuk heller ... varför kan det inte bara vara lätt?
    Lycka till med FK-kontakt. Det behöver man :/
    Fin rosa initiativ!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin idé med din rosakampanj!

    Du, ja, man måste uppenbarligen vara väldigt frisk för att vara sjuk. Du är inte ensam om den erfarenheten. Tycker väldigt synd om dig faktiskt!
    Å visst är det så - man är ju en individ och levt som man tyckt är bäst/roligast/effektivast med mera. Att ändra en invand livsstil är absolut inte lätt. Men du verkar inte ha nå't val. Tror att det är lättare att "lyssna" på hur kroppen mår. Det är svårare med känslor, för dom rår man inte över - tror jag...
    Styrkekram tjejen, den förtjänar du!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin gest för en bra sak. Önskar dig en fin dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Usch ja, FK är ingen rolig historia att vara i kontakt med. Vanlig vab går väl an, men inte för andra saker. Dessutom har en förmåga att känna mig skyldig...när jag sitter där eller pratar med dom.

    Många kramar till dig - och bara "på dom"!

    kram Eva

    SvaraRadera
  11. Så fint av dig med dina rosa bidrag! Alla människor är så fantastiska på att samla in pengar till olika katastrofer, världens barn, cancer etc. Vilket underbart land vi bor i!!!
    Tråkigt att du mår sämre och ännu mer tråkigt när det blir strul med försäkringskassan. Kommer ihåg hur jobbigt det kunde vara när jag gick in i väggen och var sjukskriven flera år. Men stå på dig! Och viktigast av allt - lyssna på din kropp! Var rädd om dig! Kram

    SvaraRadera
  12. Tack sötnosar till era kommentarer
    KRAM Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne