måndag 12 oktober 2015

Måndag o dax att masa sig till jobbet, men först..

Det är måndag igen och Att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
Se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, 
både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Utan faktiskt vara Tacksam för det.. 
Att sen även tänka tillbaka, reflektera 
Om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan 
Gör att jag stannar upp och är här och nu istället för att rusa på som jag brukar..

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet
  • Vacker Frost ❤️
  • Skratt
  • Härliga Utmaningar som får en på bra humör ❤️ kärlek och värme och energi till er
  • Underbara bloggvänner, TACK för att ni tar er tid att komentera, trots att jag är dålig på det just nu.. Det Värmer !!
  • Träffa vän IRL
  • Fixa i trädgården, ro för själ
  • Kunna gå ner till bryggan, och sitta och njuta
  • ❤️  Nystädat, våttorkat och dammat
  • Rena manglade lakan, att krypa ner i
  • Att jag är en ganska Snäll o Omtänksam själ ibland, trots att den är trött just nu
  • Att jag prickade för en sak på min sk. bucket list :)
  • Att jag klara att inte dricka kaffe efter kl 12, (ok missa en dag) men annars inte en enda ..
  • Att vi är flera som hittar ljusglimtarna och är Tacksamma för dom ❤️ 

Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 

Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
❤️

19 kommentarer:



  1. Tack till dig fina människa för att du finns.

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  2. Så härligt! =) ja, man har verkligen mycket att vara tacksamma för!
    Tack för påminnelsen och tack för att du kikade in på min blogg... <3
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Kul med skyltsöndag och din inspiration. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Här fastnar jag på mycket, fast det som sticker ut i din lista är rena, manglade lakan. Trodde jag var ensam om att mangla lakan... Känslan att krypa ner i manglade lakan är lyx helt enkelt, om än bara den första natten, men det är det värt!

    SvaraRadera
  5. Manglade lakan var länge sen, det var när barnen var små och vi hjälptes åt! Nu står den där och samlar damm!
    Fint att tänka tillbaka på ljusglimtar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för alla dina rara ord. Du är en omtänksam person. Det lyser igenom i dina texter. Och jag håller med dig - den här utmaningen är riktigt bra och ger en tid att reflektera. Stora kramen till dig och fin ny vecka!

    SvaraRadera
  7. Åh vad mycket braigheter! Visst finns det mycket att glädjas över, och det går inte en enda dag (så gott som) utan att jag tänker på hur BRA jag har det och vilken tur jag har haft som har det som jag har det.
    :-)

    SvaraRadera
  8. Tacksamhet är så underskattat. Om fler lärde sig att vara uppmärksamma och hitta saker de kan vara tacksamma över så skulle vi ha så många fler lyckliga människor. Det är så underbart att sätta sig en stund och bara tänka på allt man är tacksam över.
    Fantastiskt bra idé!

    Tack för härlig läsning och bra att du påminner oss alla.

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  9. Å va häftigt att du har en mangel hemma.
    Vi har en i tvättstugan men jag orkar aldrig stå där och mangla. Det tar ju en evighet!!! :/
    Det har väl hänt ett par ggr.
    Det märks i din lista att du hade en jätte bra helg! :)
    Det var du verkligen värd! ❤
    Hoppas att den känslan hänger kvar denna vecka också. Påminn dig själv om allt det roliga och alla människor omkring dig som bryr sig när det känns tungt! ❤
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Nostalginerven hoppade till och tog över hela min uppmärksamhet vid orden MANGLADE LAKAN! Oh - vilka sköna krypa-ner-i-sängen-minnen :)
    Tack för din fina lista :) Dina hjärtan och varierande typer gör mig alltid extra glad!

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig tacksamhetslista... :) Man ska njuta av allt!
    Jag är tacksam just precis nu över att jag är klar med min "flyttstäd" och min stora bullriga familj förstås.. Den kommer ju i första hand, naturligtvis.
    Stor måndagskram från mig till Dig! / Kate

    SvaraRadera
  12. Inget går upp mot vänner IRL. Och manglade lakan, kan inte ens minnas när det hände senast, men åh, så skönt
    Fin lista, önskar dig en fin vecka

    SvaraRadera
  13. Tack för din fina lista! Så kul att träffa Anna-Lee på riktigt. Och så skönt med manglade lakan, kan verkligen sakna en mangel.
    Läste dina andra inlägg också och hoppas du mår lite bättre denna vecka. Jag är lika dålig jag på att kommentera nu för tiden... Går lite på halvfart...
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  14. En underbar lista!! Man blir glad bara av att läsa den! Ha en underbar vecka! Kram till dig fina du!

    SvaraRadera
  15. Fina du som gör denna lista till dig själv varje vecka. Att uppmärksamma och komma ihåg allt bra är viktigt.

    Jag har i omgångar försökt avsluta varje dag med att ta fram 3 bra saker varje dag men jag är dålig på att reflektera. Även har jag haft dagens måbra men mest har den handlat om belöningar även om det också är viktiga.

    SvaraRadera
  16. Puss och tack för era kommentarer

    SvaraRadera
  17. Frost är så vackert! Och nystädat är en härlig känska liksom nybäddad säng med manglade lakan! Hoppas du får en jättefin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Skratt är härligt och visst är frost vacker men det kan väl vänta ett tag till tycker jag?!
    Vänner är typ det bästa som finns ♥
    Jag sålde min mangel för ett tag sen men minns ännu hur härligt det var att (helst nyduschad) krypa ner i en säng med manglade lakan!!
    Jag hann inte skriva någon lista igår - den får bli extra lång nästa måndag!
    Kram ♥

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne