söndag 25 oktober 2015

Avskyltat och förkortningar o utlottning

Vad hände.. det är redan Söndag och snart ny vecka…
Har missat en massa, bla RosaBröstkoll i onsdags så det får bli idag istället

Men först till underbara
SKYLTSÖNDAG
och den vill jag ju inte missa, för det är ngt som får mig på bra humör..
Det är Underbara
 BP
Som förvaltar skyltsöndag vidare TACK för det :)

På vägen hem har vi en stor badplats där det sitter skyltar 30 och Badplats, mycket bra!! 
Men på hösten har dessa tidigare tagits bort..
Vet inte om det bara var att dom inte orkade skruva loss dom i år, 
för nu sitter det BLÅ plastsäckar över dessa 4 skyltar 
( hade kört förbi 2 redan när jag stannade och fotade dessa var bara tvungen)
Jag är ju lite av en plast hatare (sorry) men det här är inte fint ute i vår natur, 
Skärgårdskärringar som mig gillar inte det här ….
eller det kanske är dom som gjort det för att reta sommargäster och Häxan surtant i mig ;).. 
Ja det finns skyltar och det finns AVskyltat...

Fortsätter till dagens tema i kvarvarande Skyltar 
FÖRKORTNINGAR
Internet är underbart och där har jag hittat dessa, kanske INTE SÅ BRA förkortningar
En del är säkert retucherade som vanligt på internet.. men är dessa det ???
Vi börjar med Kyrkans Ungdoms Kör
Hur tänkte dom här ????? ( ja det är förkortningen) men borde dom inte ha tänkt till…
 eller tror dom ungdomarna ser det bättre så här
(BILD LÅNAD)

Kyrkan fortsätter att få mig att le… den här skylten (säkert retucherad ;) 
men hela ordet expedition får inte plats hur som haver, 
Allt sitter i betrakarens ögon …vet.. men det här är vad jag skulle ha sett också haha
(BILD LÅNAD)

Vi fortsätter till Rumsförkortningar…. 
KK-rum kanske inte är det bästa namnet på ett rum  .. 
eller så har dom kommit på att det är just det det är..
(BILD LÅNAD)

Sist men inte minst
Dalarövägen ska ABSOLUT INTE förkortas, 
blir helt fel anser jag…
(BILD LÅNAD)

Så till ROSA BRÖSTKOLL som jag missat i Onsdags..
Och Varje Onsdag under Oktober månad skulle mina Inlägg vara ROSA 
( i bilder eller text ), 
och jag kommer skänka 2 kr för varje kommentar som kommer in på dessa inlägg till CANCERFONDEN i slutet av månaden. 
( och självklart visa er att jag sätter in dessa pengar också :)

Hittills har era kommentarer fått ihop 
86 kr, 
så passa på kommentera och tyck till och säg till andra att göra samma sak..

...så gör vi ändringen tillsammans 
många bäckar små..

Mitt rosa Bidrag den här ggr är ett
ROSA (och orange) färgglada Zumba-Tränningslinnen
Träning / Dans / Färger gör att vi mår bra in i själen
Och därför har jag en liten utlottning av dessa linnen
Så ni som kommenterar i dag har chansen att vinna ett av dessa linnen
I ROSA eller Orange
Båda är i strl. S denna ggr, 
så vill du inte ha det själv kanske ngn du känner vill ha ett ;)
Kommentera att du vill vara med och vilken av färgerna du vill ha, om du vill ha ngt :)

Stor Söndags KRAM till er Sötnosar som har vägarna förbi

12 kommentarer:

  1. Ditt Rosa bandet bidrag är fint av dig ❤️ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Som alltid när jag kommer in här på söndagar får jag mig ett gapskratt. Dina skyltar är helt enkelt bäst, men det har jag ju sagt så många gånger förr. Å idag visade du ju desssutom ett nytt grepp - avskyltade vägmärken. Förstår iofs att det är dyrt för kommunen/Trafikverket att ta ner skyltarna efter varje säsong och sedan sätta upp dom igen, men vackert är det inte. Dessutom bildas det fukt och mögel under plasten så att skyltarna ser äckliga ut när badsäsongen börjar igen.

    Med andra ord - mycket roligare med resterande exempel.

    1 000 tack för dina härliga bidrag, dina fina ord och länken:-)

    SvaraRadera
  3. Det finns ju något som heter täckskyltar som bönderna använder sig av på vintern, dvs de viker upp en grå skylt över den med kossan på som talar om vilka tider korna passerar vägen för att gå in på mjölkning. Men det kanske är en småländskuppfinning som bara finns till varning för Ko- skylten.
    Snygga linnen ett rosa kan jag vara spekulant på.
    Ha nu en fortsatt fin söndag, själv ska jag gå ner och titta till mitt långpannebröd jag har i ugnen, det doftar väldigt gott här i huset. Kram

    SvaraRadera
  4. Man ser ju solklart din röda tråd.....haha...
    Sen hoppas jag verkligen att kyrkans skyltar inte är på riktigt!
    Hoppas helgen varit bra!
    Nu kör vi ny vecka igen...
    Men tills dess får du ha en riktigt skön kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Skrattar gott åt dina skyltar - tack för det!!
    Är lite frånvarande för tillfället men vill att du ska veta att jag alltid läser ikapp även om jag inte alltid kommenterar!
    Kram fina ♥

    SvaraRadera
  6. Dalaröv...haha!!! Underbara skyltar som vanligt! Och vi hade ingen lika denna söndag! Varm kram♥

    SvaraRadera
  7. Åh vad du är toppen på att hitta roliga skyltar!!! Nej vissa saker ska bara inte förkortas. Och de där blå plastpåsarna var verkligen inte snygga.
    Toppen att du fortsätter blogga rosa oavsett vilken dag det är. Jag har satt in 1500kr + köpt massa produkter. Bröstcancer och även vanliga cancerfonden ligger ju mig lite extra varmt om hjärtat.
    Jag skulle jättegärna vinna ett linne! Helst det orange men det spelar inte så stor roll.
    Ha en fortsatt skön kväll! Kram

    SvaraRadera



  8. Ha ha ha, du är helt underbar med dina skyltar, ha ha ha....
    Du e bara bäst! :D

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  9. Men vilka skyltar, haha...jaa du, det där med cancer....jag har just nu en väninna som kämpar för sitt liv...hon "bor" på Hospice...du vet säkert vad det innebär...jag var hos henne i tisdags...vet inte hur länge hon har kvar...hon får syrgas...sååå tråkigt och ledsamt ;((....men jag hoppas du har det bra och önskar dej en fin start på nya veckan ;))
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  10. Jätteroliga skyltar!
    Jag hade lite svårt att läsa din text, men det beror väl på både min dator och min syn.
    Förr i tiden åkte man antingen till BB och födde eller så till KK, det var inget konstigt med de orden DÅ ;)
    Ha det gott och kram, Gerd ♥

    SvaraRadera
  11. Haha! Underbara förkortningar där på skyltarna :-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne