måndag 28 september 2015

You always Win when you find humour ❤️

Det är måndag igen och Att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
Se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, 
både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Utan faktiskt vara Tacksam för det.. 
Att sen även tänka tillbaka, reflektera 
Om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan 
Gör att jag stannar upp och är här och nu istället för att rusa på som jag brukar..

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet
  • Min Familj ❤️
  • God mat o dryck
  • Sällskapsspel
  • Tacksamhetslistor 
  • Choklad
  • Att få bo i vår vackra Skärgård
  • nne❤️ 
  • Ork att stå ut..
  • ❤️ Kärlek 
  • Mindfullness övningar

Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 

Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
❤️

17 kommentarer:

  1. Ja, man får stanna upp och reflektera lite då och då, anser jag....det är mycket man har att vara tacksam över....mycket !!! Jag hade mycket ljusglimtar i förra veckan...och helst i slutet av den ;))...tex. att min bloggvän hälsade på i min loppis och handlade av mej ;).....och igår, verkar jag ha vunnit på en Bingolott som var en nitlott...men jag såg helt plötsligt mitt namn och min stad, namnen rullade förbi i Tv rutan när Bingolotto var slut...och jag trodde inte mina ögon....har jag maximal otur, så var det någon i min stad som heter samma och också spelade i förra veckan....håll tummarna för att det verkligen var mitt namn...i så fall har jag vunnit 5 000 kr...inte illa på en nitlott ;))...ha en fin dag nu ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart inlägg du börjar veckan med, så mycket härlig energi!!

    Kram

    Fru P

    SvaraRadera
  3. Blir lite ledsen när jag läser punkten "Ork att stå ut" samtidigt som jag förstår att du är tacksam för att du har ork att stå ut. Men det borde ingen behöva vara tacksam för. För om man känner det så är det ju något som inte är bra, något som man måste stå ut med och det är det som gör mig ledsen. Hoppas du förstår vad jag menar, känner själv att jag inte är glasklar men jag vet inte riktigt hur jag ska skriva. I en perfekt värld borde ingen behöva ha det så jobbigt att man måste ha ork för att stå ut.....
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Fiiint ❤️ ....
    /Kram finaste du & var rädd om dig!

    SvaraRadera

  5. Fin tacksamhetslista. ♥

    Sköt om dig och stor kram ♥

    SvaraRadera
  6. Så underbart att få bo i skärgården. Låter fantastiskt. Vänner och familj är fint att ha, kärlek så underbart. Fin lista och fin ny vecka till dig Sanna!/Kram

    SvaraRadera
  7. Jag ser tillbaka på våran helg som startade i fredags efter lunch, hela familjen påväg mot Värmland för att vara med och heja på sonen som hade hockeycup! Så roligt att få vara med..

    ha en fortsatt fin måndag

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. All heder till dig som orkar! ❤❤❤
    Skickar en bamsekram tvärs över staden till dig!
    Ta han om dig! ❤❤❤

    SvaraRadera
  9. Lika tacksamt med familj,vänner och kärlek, som det lilla, choklad och sällskapsspel

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  10. Fin lista med highlights och <3 :)
    Skönt att stanna upp för att tänka efter själv varje vecka men också väldigt fint att få stanna upp och läsa andras listor av eftertänksamhet och tacksamhet!

    SvaraRadera
  11. Det är en underbar känsla när det drar förbi ett lycostråk i bröstet bara sådär en helt vanlig dag!

    Tusen tack för din gulliga kommentar hos mig, det vore ju en dröm någon gång!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Tack för din kommentar i bloggen!
    Ljusglimtar hade du hittat många! (Jag vågade inte skriva choklad!!!!)
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  13. Skickar också kramar genom cyberspace till dig du fina kvinna!!!!
    Ha en fin fortsatt vecka....KRAM!!

    SvaraRadera
  14. Svar: Du är så himla gullig och jag tackar ödmjukt för dina fina ord.
    Tack, detsamma föresten:-))))

    SvaraRadera
  15. Otroligt viktigt att stanna upp lite med :)
    Varje kväll brukar jag skriva av mig och uppskatta de små sakerna i vardagen. Jag berättar om dagen och skriver upp saker jag är lite extra tacksam för <3 Kram fina vännen

    SvaraRadera
  16. En fin lista! Att bo i skärgården låter underbart! Choklad är alltid gott och kan hjälpa bra när man behöver lite extra ork liksom det är härligt att kunna vara tillsammans med vänner och familj! Önskar dig en härlig vecka!

    SvaraRadera
  17. Tack för era underbara kommentarer sötnosar det gör så mycket att ni lämnar ett avtryck
    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne