torsdag 17 september 2015

Vägsvanar och svar på Guesswhat #6

Ni som känner mig vet att jag verkligen inte går ihop med vägsniglar, 
stressad häxa surtant cemoi kör förbi alla sommargäster 
som passar på att "njuta" av omgivningen medans dom kör….
kör nja.. 40 anser jag inte vara ok på en 70 väg.
Jag vet Häxan surtant går igång varje gång jag ens tar upp det haha 
Men var glada att ni inte sitter i min bil… 
för den får höra alla svordommar jag kan och lite till….aja mig...
Nog om det…;)

Imorse kom jag absolut inte i tid till jobbet, 
men den här gången berodde det INTE på vägsniglar.. 
utan VÄGSVANAR
Trot eller ej...
Dom stod där mitt ivägen och Vägra flytta sig en tum… 
flaxa lite och skrek på det viset dom gör 
ok lite Arg mot mig som tutade på deras "lugna"promenad...
Men på våra små vägar här ute i skärgården går det inte att köra förbi ..

Så det var bara snällt att åka efter i ca 10 min
 innan dom kom på att dom kunde ta sats och flyga, 
Korten är suddiga sorry 
men det var precis när dom skulle iväg och jag kom på att jag måste ju bara ta kort på det här 
så ngn tror mig haha
Efter det har vi nu 3 vägbyggen längst vägen till jobbet… 
så vi har då även 3 rödlysen som varje gång jag kom till hade rött..
 ok jag svor åt dom också….
Så till svaret på tisdagens GUESS WHAT ?? #6
Visst var det en slags borste ;) men inte vilken borste som helst, 
utan en NAGELBORSTE
Många härliga svar... haha,
Tack för dom sötnosar
 Börjar fundera om man kan använda den som tandborste,  
borde gå snabbare framför allt om man är stor i truten ;) 
förstå synen av någon ngn (läs moi) som borstar tänderna med denna haha
och BP du får visa maken denna Valve, nära för vem vet vad man i framtiden kan använda dessa till ;)
Men dom som faktiskt svarade helt rätt den här ggr var två Bloggerskor med samma namn
 EVA

och 

Grattis till er Sötnosar och en stor CyberKRAM sänder jag till er, 
och vill ni ha en på riktigt är ni välkomna hit till Stockholms skärgård :)

Åter igen Tack för alla underbara svar Ni är världens bästa bloggvänner

Ha en fortsatt mysig Torsdagskväll….

14 kommentarer:

  1. Känner mig ändå nöjd att jag såg borststråna! :)
    Var på väg att gissa på alla borstar jag kom på.
    Inkl nagelborste. Men hade ju varit heltokigt! Haha....En gissning ska det vara tycker jag!
    Hoppas träningen gick bra ikväll!
    Kram.

    SvaraRadera

  2. Skulle aldrig gissat på en nagelborste, jösses...
    Bra gjort och grattis till Evorna. =)

    Stor kram på dig Sanna ♥

    SvaraRadera
  3. Haha, oj då. Gäller att vara ute i god tid då om man ska någonstans. Passar inte en tidsoptimist som jag ;) Kram.

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt :) Jag gissade rätt? På andra försöket ;) snällt av dig att inte nämna det!
    Kul att du får oss att motionera de grå!
    Grattis till Eva också. Det måste vara något med namnet och öga för nagelborstar ;)

    SvaraRadera
  5. Haha....jag jag både höra och se dig. Surtanter rockar haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hahah - Här har vi en gata som leder till ett sjukhus, där dom förb-e Kanada-gässen håller till.
    (Nej, gässen håller INTE till på sjukhuset) :)
    Skylt säjer: "SLOW - GEESE X-ING". Tar en evighet för hela gänget att korsa. Inget att göra åt´et! Suck!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  7. Är otroligt impad över Evorna. Att gissa rätt där är enormt bra. Ska visa maken senare. Han kommer att gapskratta:-)))

    Du är helt suverän på att hitta "Guess what"-objekt. Riktigt, riktigt roligt och fyndigt med toppen fotovinklar dessutom.

    Svanar har jag då aldrig sett någon annanstans än i vatten respektive gräs-/grusplättar intil vattnet. Har aldrig sett dom på en gata/väg. Konstigt nog tänker jag (osökt) på får och kor som man ju ofta ser på vägarna i Sydeuropa. Å då svär man, helt klart, för dom kan ju inte ens flyga iväg...

    SvaraRadera
  8. Hihi...Hade ju rätt på borste iallefall ;)
    /Kraaam finaste ♡ ...

    SvaraRadera
  9. Jag såg i alla fall att det var borstar av något slag, hihi!!! Grattis till Evorna!!
    Å svanar på vägen,så vackra!!! men jag förstår din frustration i bilen....

    SvaraRadera
  10. Haha tur att inte vi sitter i samma bil.... jag är likadan, svär som en borstbindare åt alla som inte kan köra bil... för jag är kung!! ;-)
    Kram o ha en härlig helg /J

    SvaraRadera
  11. Jag är nog som dig i trafiken hehe... för jag är ju den enda som kan köra bil, och du med då hihi...
    aha en sådan borste, okej ett halvt rätt ;-)

    Önskar dig en fin fredag <3
    kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Haha! Jag skulle också ha svurit åt svanjävlarna ;-)

    SvaraRadera
  13. Ja man vet aldrig vad som dyker upp längs vägen. Tappar också tålamodet på "vägsniglar"! Burken du frågade om köpte jag på Nille (deras hemsida nille.com). Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  14. Hurra, tack för alla grattis!

    Tänk vad sen jag är - måste ha missat det här inlägget men kom på det nu när nästa tävling kom upp.

    Grattis till dig också Eva :o)!!!


    Kram Eva


    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne