tisdag 15 september 2015

Tisdag och dax för gissningslek ;) #6

Bonjur eller mer Bonsoir 
 Finaste Bloggisar !

Det är tisdag och dax att gnugga Geni"knölarna" ;) eller varför inte Fantasi"knölarna"
Dax för 
GUESS WHAT #6

Något jag hade i min gamla blogg, för er som kommer ihåg och var med redan då :)

Reglerna är enkla…
Bara att gissa och tolka fritt… Vad är det jag fotat egentligen ?

Svaret kommer på torsdag.. 
(så inga kommentarer/svar visas innan ;)

Gör du något liknade du med
eller vill börja nu att fota massa saker att gissa på. 
Säg till så kan jag fixa länk så vi alla hittar varandra ;)

Min dag har varit med fullt ös hela tiden, men känns som jag glömmer allt runt omkring nu..
vad jag skulle göra, ta med, fixa, lovat, osv osv
Jobbet funkar men liksom inte det andra.. det verkar jag stängt av ännu mer…
Börjar fundera på hur bra det är att jobba 50% just nu under REHAB, läkaren ville sjukskriva helt...
men jag ville ju inte det för att jag orkade inte bara vara hemma
 (är inte sån och känner mig inte bra i det heller)
Men just nu känner jag att jag inte ens gör övningarna som vi får, att göra mellan träffarna,
Men det är väl bara att ta tag i sig och känner jag att det inte funkar måste jag väl säga till..
Skärpning på mig nu !!!!

Stor Puss o Kram och fortsatt mysig Tisdagskväll

❤️ ❤️ ❤️

13 kommentarer:

  1. Nå'n form av borste gissar jag hihi ...
    Svar Nä,lillsessan har inte kommit än & visst är min Anna underbar ❤️
    /Kram finaste & ha en alldeles fantastisk kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om min kommentar kom fram, hela datorn hängde sig

    men det är en tandborste (huvudet på tandborsten)

    Jag hade nog tänkt över det där med att gå ner till 50%, men det kan ju vara svårt om man inte riktigt kommer ner i varv hemma

    Må så gott
    Kramis Sandra

    SvaraRadera
  3. Jag är ju urdålig på att se vad det är? Min första tanke...en tandborste med tandkräm, det får bli miin gissning!
    Var rädd om dej! kram

    SvaraRadera
  4. Har inte en blekaste om vad det kan vara så ingen gissning från mig.
    Men är det inte lite lustigt att ju kortare tid man jobbar så försöker man få in 100% i den tiden. Inte bra att du inte gör övningarna, kanske det bästa är att vara sjukskriven helt även om det inte känns bra att bara vara hemma så är det kanske det du behöver. Bara tänka på dig själv och bara vara ? Anyway ha en underbar tis kväll. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Här gick jag helt bet måste jag säga. Lät maken titta på bilden och han sa direkt: ett elektronikrör (valve på engelska) på en radio eller en tv. Nu har jag inte den blekaste hur en sådan "valve" ser u varken i en radio eller en tv, men eftersp ag kommer inte på nå't bättre så...

    Rehab - oooop, måste ha missat nå't här. Vad rehabiliteras du för?
    Å du - lova inget som du inte kan hålla. Åsså säger jag: take it easy before you go crazy;-)

    SvaraRadera
  6. Jag måste ha världens sämsta fantasi, har inte en suck om vad det föreställer.

    SvaraRadera
  7. Kan det vara en tandborste? Om inte, så är det någon annan borste - nagelborste?
    Himla svårt det här :) Det gör du bra!

    SvaraRadera
  8. Denna gången ska jag vara med och gissa. Och min gissning är tandborste. Rolig grej detta :)
    Ha en fin onsdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Okej??? Visserligen skrev jag att du skulle göra det svårare....
    Men seriöst! Den här är ju omöjlig att gissa på! :/
    Vi får väl se om jag kommer fram till nått innan tidsfristen går ut! :)
    Och vet du vad?
    Det låter som om du fortfarande har en bit kvar att gå när det gäller att tänka på dig själv och säga NEJ!
    Du behöver inte klara allt eller göra allt!
    Och så måste du sluta erbjuda din hjälp till andra när du har fullt upp med dig själv!
    Och om du känner att jobbet tar energi som egentligen borde gå till andra viktigare saker så måste du sätta stop där med.
    Du behöver ju inte vara sjukskriven 100% om det känns tråkigt.
    Men varför inte nöja dig med att jobba 4 tim/dag tis-tors så att du förlänger helgen och kan vila upp dig ordentligt och koncentrera dig på din rehab.
    Ta hand om dig gumman! ❤
    Vi får väl se om jag återkommer med någon gissning! :)
    Stor kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  10. - Nagelborste
    - Hårborste

    ??

    Kram till dig finaste Sanna!

    SvaraRadera
  11. Absolut ingen aning vad det är! Känns som om man väl kommit över den där vita kanten så hamnar man i en läskig avgrund och bara slukas upp... Tror att det är jätteviktigt att du lyssnar på din kropp. Känn noga efter hur mycket du orkar och försök inte prestera mer än vad du verkligen orkar. Du ska hålla många många år till.
    Tack för ditt stöd! Kram <3

    SvaraRadera

  12. Gud som jag har kikat på denna bild och har ingen aning!

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  13. Nu ser jag...! Det är ju någon form av borste! :)
    Ha en jätte bra dag idag!
    Hoppas du inte har så mycket träningsvärk efter igår!
    Stor torsdagskram! ♡
    Susanne

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne