måndag 21 september 2015

Tacksam Måndag

Så var det måndag igen och att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
Se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, 
både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Utan faktiskt vara Tacksam för det.. 
Att sen även tänka tillbaka, reflektera 
Om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan 
Gör att jag stannar upp och är här och nu istället för att rusa på som jag brukar..

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet
  • Att mina fina bloggvänner orkade med mitt inlägg i Fredags, och gav många fina kommentarer och peppning TACK ❤️
  • Omtänksamhet är med den här veckan också, från alla dessa underbara bloggare
  • Musik som får mig glad… som väldigt gamla godingar ;) när den här kom var jag inte så gammal, men oj vad glad jag blir varje ggr jag hör denna låt  ( tryck på bilden så får du höra ;)
  • Att jag står ut med Tomheten som befann sig efter jag gråtit, skrivit och tagit in..
  • Att jag får möjlighet att gå på den här Rehaben, att jag får möjlighet att läka inifrån
  • Mina Underbara vänner
  • Att jag har mat på bordet varje dag
  • ❤️  Mina barn, som jag försöker ge den trygghet barn ska ha
  • Att det går att fixa en gammal person och illa behandlad själ… tar bara lite tid..

Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 

Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
❤️

12 kommentarer:

  1. Fina,fina du ❤️ ...
    /Kraaam pårej & självklart ska jag krama om Anna & snusa på Lillsessan från dig :)

    // Mitt inlägg ang "trista huset" du vet :(
    Råkade kollras bort trist men så ere //

    SvaraRadera
  2. Fin lista fina du.

    Ha det bäst.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja visst blir man tacksam för vänner och stöd!! Hoppas du börjar känna dig bättre och starkare nu. Man behöver få ut sina känslor.
    Sv: Vi flyger till Nice och sen bilar vi till St Raphael där vi ska bo. Har varit där 3 ggr förut. Min man har släkt där. Men nu kan vi tyvärr inte bo hos dem men det kan ju vara kul att bo på ett nytt ställe.

    SvaraRadera
  4. Härligt med vänner som finns där när man behöver dem. Tänker att det kan vara bra att alla dina känslor fick komma ut. Och familjen är också så viktig. Önskar fin du en skön vecka med läkning. ♥ Kram

    SvaraRadera
  5. Instämmer, en så go gammal låt. :-) Riktigt måbra låt från när man var barn. :-) Kramizz och ta väl hand om dig/Laila

    SvaraRadera
  6. Många fina tacksamheter!
    Jag tackar för varje dag som jag får förmånen att slå upp mina blå, andas, sätta fötterna på golvet och kunna röra mig, att maten smakar och att jag har tak över huvudet.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  7. Här kommer flera kramar så här på kvällskvisten!!! ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. En fin tacksamhetslista, speciellt med tanke hur dåligt du mått.

    Gillar citatet. Det är faktiskt inte så lätt att "repair a broken adult", men jag tror att du kommer att lyckas.Kram!

    SvaraRadera
  9. Fin med din levande skrift - hjärtan och kursivt och allt!
    Fastnar för "Att det går att fixa en gammal person och illa behandlad själ… tar bara lite tid.."
    Tack för länk och fina ord :)
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  10. Fin lista! Lyssnar på låten medan jag skriver här :)
    Vad vore livet utan musik och vänner!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej! :)
    Blir glad av att läsa att du ser tillbaka med positivt tänk när det kommer till förra veckan och den intensiva rehaben i fredags! ♡
    Hoppas du mår lite bättre nu när det gått några dagar och det värsta har lagt sig.
    Lycka till på träningen ikväll om du kommer iväg på det!
    Stor kram! ♡

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne