söndag 20 september 2015

Skyltsöndag o Kusinträff

Igår var jag bara tvungen att ta mig in till stan, trots svullna igengråtna ögon, 
då min fina kusin var här i Stockholm ända från Miniapolis USA där hon bott sen 20 år, 
Vi har missat varandra dom senaste ggr hon varit i Sverige inte så ofta då, 
men det var över 10 år sen vi sågs.
Usch vad tiden går !
Så mysigt att träffa henne vi lekte som barn och hennes mamma är min gudmor, 
det är ngt speciellt att träffa ngn som känns så lik en själv 
som varit med om en massa och som verkligen har en massa att berätta. 
Så glad att jag tog mig in till stan
nästa ggr kommer hon att bo hos mig så vi får sitta och prata i timmar, 
ta igen allt och nästa ggr jag åker till USA ska jag hälsa på henne har vi bestämt :)

Tack alla mina Bloggvänner för era fantastiska omtänksamma kommentarer, 
ska erkänna att jag mådde skit efter jag publicerat, kändes som ett titthål rakt in i min själ :(
Men igår kändes det bättre och nu när jag i flera dagar gråtit och tagit till mig en massa psykologen och mina "stressade människor" på rehaben sa…. känns det tomt… ja konstigt nog känns det tomt
Men  så får det vara nu, till nästa rehabmöte…
Än en ggr TACK för era kommentarer 

Ngt som får mig på bra humör och gör att man LETAR efter en sak är..
SKYLTSÖNDAG
Så otroligt roligt att se allas bidrag till det här, och det är bästaste BP förvaltar denna vidare åt Pumita

Den här ggr måste det bli 
butiksskyltar 
och det började med den som min vän tog nu utanför vår butik häromdan ..
Förstår ni att jag vill ha alla sorter, måste köpa på mig och testa ALLA.. 
när det är så här billigt för en ggr skull
för det gäller väl hela sortimentet.. så tolkar jag det…
haha
Bild lånad av kompisen

Är det här som en Sangria eller häxblandning ???
Bild lånad av roliga skyltar

Nja den här är jag inte alls sugen på…
måste vara den korven Fransmännen kallar Andouillete
Bild lånad

Billigt ligg i grönsaksdisken ….. 
haha
(har sett den tidigare men tycker den är hur rolig som helst ;)
Bild lånad  och säkert Photoshoppad 
Men lika rolig ändå

Sen ska jag inte säga att jag är ngt proffs på frukt och grönt men inte ser det här ut som färskpotatis ???
Bild lånad

Nu hoppas jag att ni sötnosar får en alldeles underbar söndag,
Själv har jag inte kommit ut ännu trots att det är klarblå himmel.
Så dax att ta lillskruttan och gå ut en sväng
Stora varma Kramar till er som tittar förbi

8 kommentarer:

  1. Härliga fina du ♡ ...
    Hihi Krkarpytt - Undrar hur den smakar ;)

    /Kraaaamar i massor till dig du fina!

    SvaraRadera

  2. Ha ha ha, jag skrattar så jag snart
    trillar ur soffan. =)))

    Stor kram finaste Sanna ❤

    SvaraRadera
  3. Helt otroooooliga skylrar, skrattar så jag viker mig dubbel, men jag ramlade inte av stolen, haha.
    Undrar i min stillhet nu, om verkligen dessa skyltar suttit uppe? (ICA-skylten, exmpelvis)...
    Söndagskram ♥

    SvaraRadera
  4. Riktigt roligt det här med skyltsöndag måste jag säga.
    Den där skylten med råknull är nog dock photoshoppad tror jag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Har ju sagt det förut, men det tål att upprepas! Du är helt makalös på att hitta världens roligaste skyltar. Det är liksom bara komma in här om man vill få ett garv. Å det fick jag kan jag tala om för dig! Helt sanslöst bra skyltar helt enkelt.

    Du ska verkligen ha ett stort, stort tack att du tänkte på Skyltdagen trots att du är rätt nere just nu. Hoppas att du blev liiiiite lyckligare själv när du la upp "fynden".

    Bra att du pallade dig till Stockholm och träffade kusinerna, det kan ju faktiskt också hjälpa som "terapi".

    Än en gång - 1 000 tack för skyltningen och länken. Du är bara sååååååå bäst:-)

    SvaraRadera
  6. Hahaha vilka roliga skyltar du lyckats samla ihop!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  7. Oj så tokigt och roligt det kan bli med skyltar, helt suveränt!!! Läste också ditt förra inlägg och så starkt av dig att våga skriva om dina känslor och prata om det på din rehab. Superbra! Man måste få ut det man har inom sig. Har ju själv varit sjukskriven för utmattningssyndrom ochc då är man ju också extra känslig. Gråter för det minsta lilla. Men jag tror det är bra att gråta. Likaså nu när min syster dog har jag gråtit, gråtit och gråtit. Både ensam och med familj och vänner. Och det känns bra. Min syster o jag hade dessutom ett väldigt komplicerat förhållande som har gjort det hela så mycket jobbigare. Ibland känns livet skit, och det får kännas så, men det blir bättre!! Tack för alla dina rader till mig och stor stor kram till dig!!

    SvaraRadera
  8. Härliga skyltar du har hittat!!!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne