söndag 13 september 2015

Skyltsöndag och Tips om härlig Tävling

Det är superkul med alla dessa skyltar man ser överallt, på nätet, ute, inne och i ens omgivning och i SkyltSöndag som fina BP  förvaltar vidare efter Pumita
, får vi ta del av roliga underbara skyltar härliga bloggisar har hittat
Var med du också !!!

Den här ggr var jag faktiskt ute på nätet och letade efter skyltar till vägföreningen
för att försöka få bilarna att köra saktare i området….
Dessa är ju underbara, men vilken tror du skulle följas av dessa ??

Tjuriga Kärringar ska man akta sig för, och här ute i skärgården är vi många… haha
Kolla bara under min etikett HäxanSurtant ;)

Mycket sann… barnen är nog helt vilda nu för tiden, 
medan djuren är tama då menar jag även rådjur och rävar och allt som gärna kommer fram eller står kvar när man försöker mota bort dom,

Men jag tror tyvärr den sista stämmer på pricken, tyvärr så sann i dagens samhälle.. 
vart har dom lekande barnen tagit vägen ?? 
Så behöver man ens en skylt längre ??? ;)

Så till Min vad jag tycker passande
avslutande skylt
Måste jag bara tipsa om denna fantastiska hylla att sätta i hallen,
kan lugnt säga att den var den bästa "skylten" jag sett på länge
Du kan hitta den HÄR, där bilden är lånad :)
Det var mina skyltar för den här ggr
Vill du se mer skyltar så titta in hos BP och SKYLTSÖNDAG

Och Bästaste bloggisar.. 
ett litet ...
PS. GLÖM INTE 
att det är sista dagen för tävlingen att vinna underbart DOFTLJUS 
hos underbara Malin med bloggen
THE PLACE TO BE
Bilderna lånade hos Malin !!!!!

Stor puss och kram till er sötnosar

12 kommentarer:

  1. Wooo...Skylten med Mobilerna är ju grym & dessutom snygg ♡ .........
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Du har blivit biten av Skyltsöndag, helt klart! Tycker alla dina "trafikskyltar är helt underbara. Å eftersom jag skulle studsa till rejält till var och en funkar dom för mig att sakta in, helt klart:-)

    Å den sista skylten med konsolen med 6 (!!!!) fack för mobiltelefoner borde alla ha. För jag har fått känslan av att man umgås via FB och sitter en meter från varandra.

    Toppen skyltning! Stort tack för den och för länken:-)

    SvaraRadera
  3. Riktigt braiga skyltar!!
    Jag glömmer ju av det där med skyltsöndagen men tänker att jag nog hinner hitta någon i alla fall innan kvällen är över!
    Kram och tack för energin innan idag. Jag klarade mig genom hela kalaset!

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idée med "ställ mobilen här" skylten! En sån skulle nog behövas på många håll.. Tack för tipset om tävlingen, jag älskar ljus! Ha en skön söndagkväll!

    SvaraRadera
  5. Jättebra skyltar. Tyvärr är det nog den sista varningsskylten som stämmer bäst. Men då kan man ju i alla fall köra sakta för katternas skull.
    Och den där mobilhyllan har jag sett förut och kommer nog köpa en.

    SvaraRadera
  6. Himla bra skyltar! Särskilt den sista med mobilfacken. För det är ett otyg det där surfandet och fejsbokandet!
    Ha det bäst, säger söndagsskyltaren Gerd

    SvaraRadera
  7. haha mobilhyllan är grymt bra:)

    SvaraRadera
  8. Haha! Vilka roliga skyltar det finns. Mobilhyllan dyker säkert upp hos fler och fler misstänker jag!!

    SvaraRadera
  9. Tredje skylten blev roligast, ligger nog en del sanning i också :)

    SvaraRadera
  10. Underbara skyltar! Jag älskar roliga skyltar, två favoriter : Elderly people crossing skylt i England och Hippo Crossing i Sydafrika.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Haha.. "kör som du vill" skylten var ju väldigt rolig!

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Fantastiska skyltar :-D

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne