söndag 6 september 2015

Skyltsöndag

I förra veckan hoppade jag på 
Utmaningen SkyltSöndag 

som fina BP    
förvaltar vidare efter Pumita

Den godkändes trots att det var en papperslapp som var tejpad lite var stans här ute i skärgården ;) 
och det är verkligen hur kul som helst att se skyltar överallt, ute, inne, på nätet
 japp dom finns ju överallt, 
Var med du också !!!
Det här måste vara världens bästa skylt att komma hem till för Storebror :)
Lillskruttan fixade och tejpade, och som hon längtat efter bror sin 
och när han kom i fredagskväll blev det Kramkalas
Nu hoppas vi att han inte blivit smittad av förkylningar och feber och hosta
(men han ville verkligen komma hem ändå fast vi var sjuka…)
Vi har en gammal skylt uppsatt här hemma… men de verkar inte funka
för som han svär mannen min när det inte går som han vill ;) 
Svärburken skulle vara överfylld om han skulle betala sitt någon gång..
haha 
ähh trams tycker maken (som sitter här bredvid ) som inte alls anser sig svära så mycket… 
kanske döv för det själv ???
haha

Den här skylten såg jag på FB hos en vän och kände att jag måste visa och låna :)
Det är precis vad vi alla Behöver
Att Ta hand om varandra med omtänksamhet, värme och humanitet

Det var mina skyltar för den här ggr
Vill du se mer skyltar så titta in hos BP och SKYLTSÖNDAG

Sen vill jag VÄLKOMNA finaste 
Susanne
… som följare.. 
(eller som jag ändrat till..Vi som gillar att hänga här …)

Hon har den Härliga, Varma Bloggen
För er som inte besökt den passa på .. 

Stor puss och kram till er sötnosar

13 kommentarer:



  1. Roliga skyltar och den fina välkomstskylten blir nog storebror glad för. =)

    Kram på dig fina ♥

    SvaraRadera
  2. Ja just det!! Jag hade ju oxå tänkt haka på den där skyltsöndaggrejen!! Det glömde jag......
    Kanske nästa söndag då för jag tänker inte gå ut i regnet och leta skyltar ;-)
    Gillar dina skyltar - särskilt den översta ♥
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ååååå vilken söt skylt hon gjorde åt storebror! ♡
    Om vi hade en svärburk skulle jag gå i konkurs! ;)
    Men den var himla rolig!
    OCH kramas....
    Kan man någonsin få för många?!
    Tack så hjärtligt för dina fina ord och länken! :)
    Du är bra söt du! ♡
    Hoppas ni piggnat på er och kommer iväg till jobb och skola imorgon!
    Dina år i Thailand måste du berätta mer om!
    Men det kan vi ta nån annan gång! ; )
    Ha nu en riktigt skön kväll!
    Stor kram! ❤
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Mysigt att få hem grabben lite och såklart saknar väl lillskruttan sin bror.
    Ha det bra fina du !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Härliga skyltar. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Perfekt att du har fått mersmak på Skyltsöndagen. Jättekul!

    Å just din välkomstskylt påminner mig lite extra om snarlika skyltar i Tyskland, där migranterna välkomnades idag.

    Den andra skylen borde sitta i de flesta pubbar tycker jag - troligen utan nämnvärt effekt där heller;-)

    Kramar kan man aldrig få för många av, så även den skylten passar väldigt väl i situationen som råder i Europa just nu.

    Med andra ord så har du för andra gången bidragit med toppen skyltar. Tack för att du är med och länkar:-)

    SvaraRadera
  7. Syskon-kärlek.. så gulligt, tror vi slipper undan rätt bra med svär-burken, faktiskt, och kramas det görs det alldeles för lite här i världen... Så en cyber-kram till Er alla.
    Tänk att jag gissade rätt på lampan också.. ;)
    Stor söndagskram till Dig, från Kate

    SvaraRadera
  8. Underbar skylt till storebror! Vacker syskonkärlek. Den verkar trevlig skyltsöndagsutmaningen. Svärbruk var en rolig idé. :-)
    En härlig söndagskväll till fina du!
    Kram, Helena

    SvaraRadera
  9. Jättehäftiga och fina skyltar, gulligt!
    Söndagskram ♥Ljus och Kärlek♥

    SvaraRadera
  10. Visst är det kul med skyltsöndag? Å vilka härliga skyltar du hittat! Här kommer en stor kram via cyberspace!!!!! KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Tack så hjärtligt för din fina kommentar inne hos mig!:) Jag blev glad! Fina skyltar, skrattade gott åt den där som uppmanade till stopp för att leva fan...:) Och skylten som din dotter gjort var ju hur söt som helst! kram/tanja

    SvaraRadera
  12. Haha! Han lever i förnekelse, maken din... ;-)

    Härliga skyltar! Och det där med skyltsöndag är verkligen kul - jag älskar skyltar :-)

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga skyltar! Storebror måste ha känt sig väldigt välkommen! Haha, du får väl spela in mannen och sen spela upp det för honom :)
    Ja en stor stor kram till alla i hela världen behövs, de som minst förtjänar det är de som mest behöver det!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne