måndag 14 september 2015

Nothing is Impossible…

Det är måndag igen och Att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
Se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, 
både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Utan faktiskt vara Tacksam för det.. 
Att sen även tänka tillbaka, reflektera 
Om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan 
Gör att jag stannar upp och är här och nu istället för att rusa på som jag brukar..

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet
  • Att det fortfarande finns otroliga människor som hjälper och har medmänsklighet ❤️
  • Omtänksamhet
  • Tacksamhetslistor som delas ❤️ kärlek och värme och energi till er
  • Härliga kommentarer från underbara bloggare TACK för att ni tar er tiden!!
  • Att jag kan dricka vatten,  direkt ur en kran
  • Att jag har underbara otroliga vänner
  • Att jag har förmånen att bo så nära havet
  • ❤️  Finner det Inre lugnet ibland 
  • Mindfullness övningen, Funkar nu i duschen medans jag borstar tänderna.. alltid något

Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 

Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
❤️

16 kommentarer:

  1. *Gillas ♡ ...
    Önskar dig du fina en alldeles underbar dag!

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Hade det varit en vanlig måndag hade jag delat de flesta punkterna. Vissa saker tar vi för givet som vatten men det är jag så oerhört tacksam över. Idag är jag förresten utan varmvatten då varmvattenberedaren gått sönder. Men det går ju att koka i tekokaren och tvätta sig i en balja.
    Tack så jättemycket för ditt stöd!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Tänkvärda ord, visst är det viktigt att se ljusglimtarna. Hoppas du får fin start på denna veckan också, kram Suss

    SvaraRadera
  4. En fin tacksamhetslista! Jag fastnar för vattnet som jag kan dricka direkt ur kranen. Nå't som vi här i Sverige tar för givet, vilket det verkligen inte är. Det är faktiskt en lyx som vi ska vara väldigt rädd om.

    SvaraRadera
  5. Så sant, det gäller att stanna upp och se allt det fina man har runt omkring sig <3

    Önskar dig en fin start på veckan :)

    SvaraRadera
  6. Vatten i kranen, Mindfulness och alla dessa fina listor på tacksamhet som berikar våra egna - det finns verkligen mycket i vår vardag att vara tacksam över! Det tackar vi för :)
    Önskar dig en riktigt fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  7. Tänkvärd lista som vanligt ❤️
    Tråkigt att höra att ditt hjärta lever rövare med dig. Vet ju hur oerhört jobbigt det är att bara vilja må bra ❤️
    Massa kramar till dig

    SvaraRadera
  8. Så sant, vi borde vara mer tacksamma...... Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Det finns många glimtar att blicka tillbaka på, största utmaningen nu är min lille-stora pre-teen! Det är tufft... Min först födda!
    Hoppas att du mår bättre <3
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Verkligen en tänkvärd lista precis som vanligt, Själv är jag nog mest tacksam för att jag tar mig tid varje morgon att falla in i mig själv och njuta av nuet...lite mindfullness. En kollega på jobbet, som peppat mig till detta, och vilken förändring, känner mig lugnare och får bättre morgnar och start på dagen. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  11. En känsla av lycka infinner sig när jag läser din lista. Rent dricksvatten, medmänsklighet, kärleksfulla och omtänksamma vänner. Önskar dig en riktigt bra vecka fina du!/Kram

    SvaraRadera
  12. Fint skrivet! Det finns så mycket vi bara tar för givet men när man stannar upp och tänker efter hittar man hur mycket som helst att vara tacksam för. Ha en skön vecka!

    SvaraRadera

  13. Fin och ödmjuk tacksamhetslista som vanligt. ♥.♥

    Stor kram från mig ♥

    SvaraRadera
  14. Det finns så mycket att vara tacksam för, små enkla saker som man tar för givet ibland... Fint att du reflekterar över det, nu gjorde jag också det :-)
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  15. Det finns verkligen mycket att vara tacksam! Fin lista du har!

    Förra veckans ljusglimt var att träffa vänner jag inte sett på väldigt länge!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Rent vatten direkt ur kranen, ja det glömmer vi att vara tacksamma för!
    Ljus&värme till dig! <3

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne