torsdag 3 september 2015

Beer can chicken

Det här var bland det godaste kycklingar vi ätit och såååå enkelt att göra,
Så tips till fredags / lördags grillningen blir 
BEER CAN CHICKEN 
Har du inte provat tycker jag absolut att du ska testa 

Öppna hela ovansidan på en 33cl Ölburk, med en burköppnare , 
och lägg i en delad chili och vitlök
Smörj in kycklingen med salt eller bbq sås och trä den över burken 
Lägg en halv lime på toppen  för lite xtra piff
Ställ den i mitten av grillen 
och grilla inderekt ( med kolen runt ) 
i 45-60 min eller till Temperatur vid lår insida är 82 grader ... 
Ha locket på men pensla med bbqsås under grillningens gång ! 
Servera med sallad och grillade majskolvar  
Om du provar får du gärna berätta vad du tyckte :)

Här hemma är det rena sjukstugan , feber, hosta och snörvlingar, 
Lillskruttan har hållt på längst nu med feber som gått upp o ner  hosta och snorig. 
Inget man kan göra säger VC bara att vänta ut :/ 
Halva lillskruttans klass är hemma nu, med feber o hosta
Trodde det var på våren allt kom , 
men som sagt mitt minne är inte som det brukade så jag har nog helt fel i det minnet ;) 

Nä nu ska jag sova lite igen, 
passar på när lillskruttan lyckats somna trots hostningar .

Ta hand om er sötnosar 
Hoppas ni slipper denna influensa som verkar vara över hela Stockholm nu ... 

Puss o Kram
❤️
Sanna

16 kommentarer:

  1. Har läst och sett mycket bilder på den där kycklingen på ölburken, men aldrig provat själv. Alla säger som du, att det är så himla gott, måste väl prova snart...
    Krya på sig lillskruttan!!

    SvaraRadera
  2. Har läst om Beer can chicken på en annan blogg och även där var det tummen upp. Hon gjorde kycklingen t o m i ugnen, vilket alltså också funkar. Ska det vara stark- eller lättöl;-)

    Alla verkar vara förkylda just nu. Stackars er! Hoppas du kryar på dig snart!

    SvaraRadera

  3. Måste prova grillning av kyckling med ölburken. =)
    Usch ligger ni sjuka, krya på er och ta den tid ni behöver så är ni snart på benen igen.

    KryaPåErKramar ♥♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Det här måste jag prova i helgen! Så jobbigt med förkylningar och influensa redan men så har ni det avklarat och kan njuta av hösten sedan :) Krya på er!

    SvaraRadera
  5. Första gången jag såg (en slags ställning som man ställer ölen i och sen trär över kycklingen) och hörde talas om beer can chicken var när jag bodde i Sydafrika och var inne i en camping store, typ 7 år sen men jag har aldrig testat kanske är på tiden nu :-)
    Krya på er nu.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar inte förkylningar och jag gillar inte kyckling heller ;-)

    Usch era stackare
    Krya på er
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Har också hört att det ska vara jätte gott.
    Jag har varit på väg att göra det flera ggr men det har aldrig blivit av.
    Va tråkigt att lilltjejens förkylning inte ger med sig.
    Eller din för den delen!
    Hoppas ni mår bättre snart! ❤
    Stor krya på er kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Mmmmm så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Tack för receptet! Har varit nyfiken på denna rätt, men inte smakat. :-) Kanske dags för det nu när receptet finns?! Kram till fina du!

    SvaraRadera
  10. Tack för din kommentar hos mig!
    Ditt recept låter supergott.
    Sjuklingar i influensa, usch så jobbigt! Krya på er!
    Kram Gerd

    SvaraRadera
  11. Lät väldigt spännande det där! Men jag undrar en sak... HUR kommer man på att göra kyckling på det viset? :-)

    Hoppas det kryar på sig hos er!

    SvaraRadera
  12. Ätit det hos goda vänner en gång och det är jättegott!
    Krya på Er!

    SvaraRadera
  13. Låter gott :) - kanske ta och prova en dag!
    På min arbetsplats är det ett stort manfall just nu på grund av sjukdom. Inget skoj alls. Hemma är det bara Maja som än så länge har blivit smittad. Men vi andra ligger nog inte långt ifrån.

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  14. Det där måste jag verkligen testa!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Låter supergott. Önskar så att jag hade en liten trädgård att grilla i just nu.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne