måndag 7 september 2015

Bästa starten på veckan är att reflektera...

Precis kommit hem från jobbet, och är helt slut…
Men som jag sa - ingen feber ialla fall ;)
och tröttheten kommer med säkerhet för att jag var uppe halva natten och oroa mig för sonen som kom hem sent pga en massa förseningar och strul…
Ja ni som har mig på instagram, vet ju hur förbannad jag var på SJ och deras strul

MEN NU...
Är det måndag igen och 
Att varje Måndag stanna upp 
har verkligen gjort så mycket för mig,
Upptäcka att man faktiskt har så mycket att vara glad för, 
små som stora saker, 
och sen även tänka tillbaka, reflektera 
Om vad som gav mig lite extra Värme och energi veckan innan .

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet
  • Trots sjukstuga hemma, har det varit rätt mysigt att pyssla om varandra, vi har knappt kunnat prata men att bara sitta med en kopp te framför brasan och lyssna på en bok tillsammans med lillskruttan ❤️
  • Att det finns migräntabletter
  • Varma omtänksamma människor  
  • Sonen hemma i helgen ❤️
  • Dessa härliga utmaningar som gör mig så glad...
  • Lyssnarböcker när man inte kan prata 
  • ❤️ Kärlek 
  • Tända ljus
  • Elda i öppna spisen när man fryser
  • Höstens krispighet/ friskhet/ färger
  • Sonen kom"hem" till slut till Göteborg kl 02.30 efter 4,5-5 timmars försening, så jag äntligen kunde somna..
  • Att dottern och mannen mådde bättre idag och kunde gå till jobb och skola, efter en vecka med feber och hosta och snuva.. 
  • Koka ihop ingefära, citroner och honung, och känna att det faktiskt hjälper lite med gamla huskurer.
Nu ska jag sätta mig under filten i soffan och dricka varmt te med massa honung och läsa.

Och glöm inte att vi har alltid ett val, 
så….


Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 

Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
Kärlek till er (som söta comsicomsa brukar avsluta)
❤️

17 kommentarer:


  1. Ja, varför går man till jobbet trots att man är sjuk? Svar: Vet ej, men snällt mot sig själv är det inte.
    Att vara vaken och orolig på natten gör ju inte det hela bättre, sköt om dig nu och drick dina huskurer som jag ser är likadana som jag kör med. Har du chili hemma så skiva i det med i ditt te....

    Stor KryaPåDigKram (((♥)))

    SvaraRadera

  2. Hi hi, såg länken på slutet, tack så mycket. ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. All kärlek till dig ♡ ...
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  4. Men åh, krya på er! Det är inte roligt när kroppen insjuknar. Huskurer är bra och måste komma ihåg ingefära, citroner och honung nästa gång vi blir förkylda hos mig. Stunder när man får rå om barnen är guldstunder. Det gäller att njuta av dem ordentligt. Kärlek och tända ljus - det är hög mysfaktor på det. All kärlek till er och krya! :-)

    SvaraRadera
  5. Ajdå stackare! Tycker nästan alltid man börjar jobba för tidigt. Men det är väl för att man ofta känner sig lite bättre hemma när man har hållt sig lugn. Hoppas du kryar på dig och att det går bra för sonen och inga förseningar händer.

    Jag har känt mig glad idag, för jag har fått ny energi igen (som förut var lite försvunnen).
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Med tanke på att du är så risig som du är borde du ha stannat hemma. Trodde du var snäll mot dig själv och dina arbetskamrater, men det är klart, du är ju en generös person som kanske vill gärna dela med dig av din förkylning;-)

    Det blev en riktig lång tacksamhetslista trots att du var sjuk!

    SvaraRadera
  7. En liten fågel viskade i mitt öra, att det fanns en sjukling i det här blogghemmet.
    Det var söta "comsi comsa"
    Så nu är jag här och önskar dig att du piggnar på dig.
    Kryapådig kram kommer här.

    SvaraRadera
  8. Vi måste vara mer snälla mot oss själva och lyssna på kroppen. Inte alltid så lätt....Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Fin lista med många små guldkorn i vardagen, hoppas ni snart är friska igen!

    SvaraRadera
  10. Förkylningstider i hela landet, verkar det som! Hoppas ni alla är på kureringsvägen nu!
    Blir, som vanligt ;), glad av din lista med "highlights" och hjärtan! <3
    "Höstens krispighet/ friskhet/ färger" - ja, hösten är verkligen en vacker årstid :)
    Tack för dina fina kommentarer och din närvaro i bloglandia!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Förstår att du blev trött efter en dag på jobbet... Skönt att sonen kom fram det är då inget vidare att sitta på ett tåg med strul och komma fram sent alldeles själv

    Ha en fin tisdag
    Kram fina du
    Sandra

    SvaraRadera
  12. Skönt att sonen äntligen kom "hem", kan bara instämma med att man är allmänt trött på tågen. Jag har ju en sambo som pendlar varje dag till Malmö, och det har inte varit en enda dag de senaste två veckorna han har kommit hem i tid. Och där jag fått hämta honom vid stationen då de är sena och sista bussen ut till oss redan gått. Trist värre. Men man får inte låta sådana tråkiga saker ta över en, utan mer se till det positiva, som att idag verkar blir en solig och fin dag. :-) Kramizz och ha en jättefin Tisdag/Laila

    SvaraRadera
  13. Fy vad tråkigt med sjukstuga. Hoppas ni snart är pigga och alerta igen. Tack för att du åter igen inspirerar med en härlig tacksamhetslista. Önskar dig en fin tisdag, fina Sanna.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Jaa du gumman!
    Vi lever inte direkt som vi lär! ;)
    Skönt att du är feberfri i alla fall. Men tycker nog att du också gott kunde varit hemma ett par dagar till.
    Kärlek och ljus. Båda två extra mysigt! Inte vara när man är sjuk. Men lite extra då! ;)
    Hoppas du orkar med arbetsdagen idag eftersom du envisas med att gå dit! Grrrrrr.....
    Stor kram! ❤

    SvaraRadera
  15. Här kommer en kryakram ♥
    Kroppen behöver vila ibland.
    Tacksamhetslista är fint, det har jag gjort i flera år, men med "bara" 3 saker.
    Så idag är jag innerligt tacksam över att 1) jag sovit gott 2) jag ska cykla iväg till go väninna snart 3) jag har så fina bloggvänner.

    SvaraRadera
  16. Hej! Jag hittade din länk hos Comci Comsa och ville skicka lite styrkekramar. Hoppas du snart piggnar på dig. Just att varje dag fundera över några saker jag är tacksam över har jag gjort i mång år och det känns så bra. Ser att du också gör det. Jag brukar också fundera över ett par saker jag kan förändra hos mig själv.
    Sedan har jag som ambition att göra tre nya saker varje dag och det kan vara små saker, men en utmaning till mig själv.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  17. Den där huskuren kanske man skulle prova! God bättring till er alla därhemma önskar jag och en härlig ny vecka!
    Kärlek till dig! :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne