måndag 31 augusti 2015

Som vanligt fullt upp, men bättre sent än aldrig...


Det är måndag igen och Att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
och se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, 
små som stora saker, 
och sen även tänka tillbaka, reflektera 
Om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan .

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet
  • Tränar så gott jag kan och orkar på Bootcamp, så kul att bli peppad av både ledare och personer som tränar ..man gör SITT eget bästa…beroende på hur man orkar och mår
  • Har hittat en  underbar Person i mitt liv, som är mer lik mig än jag trodde / ville tro.
  • Älskar dessa listor, ni andra som delar gör mig så glad och påminner om saker vi ska vara tacksamma över. Tack Sötnosar ❤️
  • Mysiga varma kvällar på altanen
  • Samtal
  • Musik
  • ❤️ Hjärtat går om än värre än ngnsin, men det går i alla fall ;)
  • Mina underbara vänner som alltid finns där
  • Familjen som kämpar på trots motgångar
  • Sonen blev glad över ersättning för sitt trasiga öga, trots att vi sa att han inte fick ut dom förrän han är myndig..
  • Att sonen faktiskt ringer varje dag nu
  • Engelska skolan som lillskruttan går i, vilken underbar skola !! sån ordning och lugn så att eleverna stormtrivs ..det är en skola det..
  • Höstfärger, gör mig glad
  • Röjde i garderoben och vände nu galgarna bakfram efter ett tips hos fina Frk M med bloggen PÅDETTRETTIO så om jag inte använt kläder och vänt galgen inom ett år är det tid att rensa ur dom också ;) Tackar för det tipset :)


Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 

Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
❤️

14 kommentarer:

  1. Det var en riktigt fin lista det!

    SvaraRadera
  2. ♡ ...........
    /Kram fina du & ha en underbar kväll!

    SvaraRadera
  3. Här fastnar jag på de varma sommarkvällarna den senaste tiden och engelska skolan. Har två kollegor vars barn gick där och det var en skillnad som dag och natt mot en svensk skola. Just det fär med disciplin är så viktigt tycker jag i en skolmiljö.
    Åsså tänker jag på klädrensningen. Det är jag faktiskt riktigt duktig på. Allt som inte använts på två år ryker. Man får genast så mycket mera plats för att köpa nytt :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för dina fina kommentarer hos mig. Jag har haft dåligt med tid på sistone att titta runt hos er andra. Tacksam att ni stannar kvar hos mig i alla fall :) Kul att du också hade vänner med på Tough Viking. Du som har hjärtproblem skulle inte få göra sista hindret med 10 000 volt. De ropade ut att om man hade hjärtproblem eller var gravid skulle man inte göra det.
    Jättefin lista hos dig, visst blir man glad av andras listor också, så är det!!! Så skönt att sonen sms:ar och att dottern går i en bra skola. Skolan är ju sååå viktig.
    Vilket bra tips med galgarna. Själv hänger jag allt jag har använt och tvättat längst till höger i garderoben. Det betyder att om samma saker hänger längst till vänster hela tiden kan jag slänga det :)
    Ha en jättefin vecka! Kram

    SvaraRadera
  5. Fin lista! Skönt att kunna njuta av varma sommarkvällar ett litet tag till!

    SvaraRadera
  6. Visst är det fantastiskt när man hittar en ny vän som också blir en viktig vän. När man finner likheter och har roligt tillsammans. Så roligt att du har kunnat träna. I rätt dos mår kroppen bra av det och så länge man gör utifrån sin förmåga. Rensa garderoben borde jag också göra, ett ständigt dåligt samvete. Hoppas den här veckan blir en toppenvecka. Stor kram till fina dig!

    SvaraRadera
  7. Smart idé med klädhängaren *tumme upp*
    Har du dåligt hjärta vännen? Bra att du ändå sätter om så fina tacksamhetslistor varje måndag. Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  8. Vilken bra grej att tänka tillbaka på positiva och glada saker.
    Din lista var full av glädje.

    Tänker ta med mig denna.
    Ha en toppen dag. Kram Kamilla
    H

    SvaraRadera
  9. Som vanligt älskar jag att läsa din lista - för mig också att tänka på bra saker!
    Engelska skolan låter intressant - min stora hade behövt lite mer lugn och ro i sin skola...

    Jag är ganska duktig på att rensa bland kläder - däremot är jag dålig på att köpa nytt, så ibland är det nästan tomt hahahahaha

    Ha en härlig dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Härligt med nya vänner! Och med träning! Och med allt annat oxå på din lista! Även härligt att hjärtat går i alla fall - vet exakt vad du menar!
    Kram ♥

    SvaraRadera

  11. Blir berörd av din fina tacksamhetslista, tänk så mycket vi tar för givet. ♥♥♥
    Detta med galgarna var en bra idé... =)

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig lista! :)
    Så där mycket kläder har inte jag så mon garderob går fort att rensa vid behov!
    Det är mest storlekarna som skiftar! ;)
    Även om det är en klen tröst för sonen så hoppas jag han fick jätte mycket pengar som han kan ha nytta av när han väl får dom! :)
    Och visst är det härligt när man upptäcker nya likasinnade människor på dom mest oväntade sätt!
    Även om hösten är vacker så är jag inte alls redo för den än!! Inte ett dugg! :(
    Hoppas hjärtat och kroppen mår bättre snart! ♡
    Härligt att du trots det kommit igång med träningen så smått igen! Det är ju jätte positivt! :)
    Ha en jätte skön kväll! ♡
    Stor kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Min viktigaste ljusglimt är att de jag har allra närmast mig är friska <3 kram J

    SvaraRadera
  14. Det är fantastik hur det kan dyka upp vänner som från ingenstans och ibland där man minst anade :) Verkligen något att vara tacksam över - som allt annat du så fint skriver i ditt inlägg!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne