fredag 14 augusti 2015

Sista helgen på semestern

 Åkte hem med kvällsbåten, över lugnt vatten, så härligt avslut på en energifylld semester på Fårö.
Väl hemma var det bara att åka in till stan då barnen måste ha nya kläder..
byxor är för korta och ärmar på tröjor är det lika dant med…
Innehåller glassen växtnäring på sommaren ??
Man kan ibland undra ;)
Lillskruttan har börjat skolan den här veckan och i helgen bär det av med lilleman och all hans packning till Göteborg.
På Fårö Hann Vi att tjära KOTTE DASS, 
så den blev så där vackert bärnstensfärgad igen…
Och för er som ville se hur det såg ut inne i KOTTEN..
 Den är målad i klarblå med guldstjärnor i taket och självklart 
finns porträtt av kungen och drottningen,  
som det skall finnas på "riktiga" utedass hihi
Vi hittade ett annat kul utedass, med vattentoalett det är vad vi kallar LYX ;)
Så hann vi med att fira min födelsedag, med sång och blommor och fina paket
Fick en underbar bok, en Houdini fleece, en så fin kalender, sjal och armband, 
man kunde tro att jag fyllde jämt hihi… men några år kvar till dess
Nu Ska det packas till sonen, och försöka hinna läsa ikapp mig på era bloggar..
jag hoppas att ni får en underbar helg sötnosar
och att ni njuter av sol som tittar fram
stor Puss & Kram

13 kommentarer:

  1. Hihi Så mysigt i Kottedasset & ljuvlig båtresa hem....
    Stooort ♡-ligt Grattis i efterskott till dig mé såklart!

    /Kram finaste

    SvaraRadera

  2. Grattis i efterskott till dig, ballonger och blommor.... :-)

    På utedasset skall såklart porträtt av kungen och drottningen hänga. Njut av helgen nu den kommer att bli hur fin som helst. Ha en fin båtresa hem.......

    Solig fredagskram ♥

    SvaraRadera
  3. Snart är även jag åter i vardagen. Just nu njuter jag dom sista semesterdagarn - försöker krama ur solen och barnen och maken :).

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott!

    Vilket fint dass! Var har ni hittat det?

    Ja nu återgår allt till normala rutiner. Startar också på riktigt för hösten på måndag. Lagom inspirerad just nu.

    SvaraRadera
  5. Jo, nu kommer helgen då man ska försöka göra sig reda för THE Monday! Brukar gå sådär ;) men man vet aldrig. I år kanske?
    Gillar verkligen det där kottedasset. Kungligt!
    Önskar dig en skön helg då du hinner allt du behöver OCH ta det lugnt!

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott!
    Kottedass! Så läckert och kreativt tänkt när det byggdes. Ha fina dagar och en underbar helg!/Kram

    SvaraRadera
  7. Stort GRATTIS i efterskott! Å jag är totalt förälskad i kottedasset. Annorlunda på utsidan och minst lika coolt på insidan - ja, jag är kär. Å det trodde jag då aldrig att jag skulle bli i ett dass;-)

    Å den här helgen ska ju bli riktigt varmt och skönt - så tajmingen är ju inte helt fel - jag menar att avsluta en toppen semester med en solig helg är ju inte fel, eller hur!?

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterskott! Vilket coolt utedass! Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken cool kotte..... kram Anette

    SvaraRadera
  10. Välkommen hem å Grattis i efterskott! Ja, kottedasset är verkligen läckert! Liksom "bilderna" på kunegen och drottningen! Fortsätt och njut av sommaren!

    SvaraRadera
  11. Jag brukar ju inte vara så förtjust i utedass men det där verkar ju vara helt OK!
    Min semester är oxå slut nu :-( fast jag börjar med att vara ledig måndag OCH tisdag!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Grattis i efterskott! Härligt att bli uppvaktad av familjen! Kottedasset är jättehäftigt!
    Jag kan tycka det är lite skönt när allt kommer in i vanliga rutiner igen.

    SvaraRadera
  13. Ligger lite efter i läsandet.... Men Grattis i efterskott <3
    Kram J

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne