torsdag 20 augusti 2015

Installation i nytt boende o Liseberg

Vardagen kommer snabbt men känner mig fortfarande utvilad efter semestern och mår bra, 
Hur har det varit för er att börja jobba ?
***
Förra fredagen åkte vi ner och "installera" sonen i sitt nya boende ! 
En söt liten stuga på en tomt :)
På ett sätt känns det skönt att han har vuxna nu i närheten :) är det ngt kan vi ringa dom !
Och det är verkligen trevliga människor, och ännu mer + är att dom har en son i samma ålder :)
***
Vi var vid klubben och lämna båt och segel vi hade med oss …
för att direkt på lördagen åka till 
Lisseberg
Trot eller ej , det var endast jag som varit där i min familj och det var när jag var liten …
Bilder i mängder….
Jodå jag åkte både bergodalbanor och snurr saker,
Men den NYA ? (näst sista 4-bilderna ) som var som en propeller och snurrade åt alla håll och kanter fick sonen åka själv, väldigt fascinerad att han vågade :)
***
Dom skulle absolut tävla om att slå upp pinnen i styrketesten,
mannen innan hade trängt sig och var stort som ett hus,
 men det är tydligen teknik i slagen som gäller så han låg runt 55-60 på stapeln,
Medan Maken och sonen faktiskt var uppe på 77-80 på stapeln,
tror ni han gapade när han stod och tittade efter med polarna,
 dom garvade inte lika mycket då, som när han lämna över till sonen ;) hihi

Kvällen avslutades med Räkor och Cider
Ett Kanonbra avslut på en härlig semester

Hoppas att er start på veckan varit kanonbra :)
Stor puss o Kram 
till er sötisar som tittar förbi







14 kommentarer:

  1. Fint avslut på semestern :)
    Det nya åket på Liseberg hade jag inte heller åkt :) Fascinerande att det finns de som törs!
    Allt Gott till dig - veckoslutet är bära och sommaren är här!

    SvaraRadera
  2. Så fint & underbart ..........
    Här njuts det av semestertid fortf hihi

    /Kram finaste & ha en underbar kväll!

    SvaraRadera
  3. Svana, this looks wonderful. An absolutely feel happy and easy living post! Great.
    All my best and happy days
    Elisabeth

    SvaraRadera

  4. Det låter som en härlig dag.... =)
    Boendet för sonen kunde väl inte varit bättre, wow.....

    Här njuter jag sensommaren, tittade just på en tiodagars-väderrapport och det ser lovande ut, jippe så skönt.... ☺

    Fina glada bilder.

    Kram på dig fina du ♥

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt och vilka härliga bilder! Kram

    SvaraRadera
  6. Egen stuga med lite tomt...?! Det var inte dåligt!!!
    Menar du att du inte åkte Helix....?? Det gjorde jag... = nära döden-upplevelse!!!
    Ha de bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig dag ni verkar ha haft på Liseberg och vilka fina bilder!!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Mysiga semesterbilder. Förr åkte jag allt i karusellväg nu bangar jag det mesta :)
    Skönt att det känns bra med sonens nya boende.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Här har ni verkligen kombinerat nytta med nöje tycker jag! Perfekt avslut på semestern med fint väder som bpnus:-)

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig avslutning på semestern! Jo, till Liseberg har jag varit två gånger, en gång gravid med son nr 1, alltså 1990, och sen har vi varit där med båda barnen när de var små....så det var ett tag sen, men minns Liseberg som en stor och vacker nöjespark ( om man jämför med Grönan som ju är i minsta laget).
    Jag njuter just nu fortfarande av semestern...

    SvaraRadera
  11. Låter som en urmysig helg. Men måste självklart kännas lite sorgligt att lämna sonen så långt bort. Svårt när de blir stora :)

    SvaraRadera
  12. Förstår att ni är nöjda med avslutet på semestern! Jag gillar både Göteborg och Liseberg (trots att jag inte gärna åket karuseller...). Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Jättefina bilder - tycker bäst om er två i spegelhuset ;) - blir lite annorlunda utseende ha ha ha ha ha.
    Skönt att sonen är installerad i närheten av vuxna.. Tryggt och lugnt!

    Liseberg har jag varit på några gånger. Men, det var många år sedan sist. Jag har inte varit där med barnen alls (till dotterns stora förtret) och har faktiskt inte känt något sug efter det heller. Det vi hör hela tiden är att det är katastrof-köer och att det tar timmar att stå i kö. Sånt vill jag inte vara med om... Bäst är säkert att åka när det inte är säsong direkt - men då har man ju så mycket annat att göra.
    Nä, vi åker hellre till Danmarks Bakken - fritt inträde och inte alls dyrt. Lika lång som till Gbg :o).

    Ang. vår tjejmiddag så var det ihop med mina kompisar som jag känt lääääääänge. Underbart!

    Trevlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Jag älskar ju ledighet, men jag älskar nöstan vardag lika mycket... så det var segt första morgnarna men sen går det bra att komma tillbaka efter semesterlunken.
    Hoppas det blir bra här nu i Götet för sonen.
    Skön helg till dig. Kram J

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne