torsdag 27 augusti 2015

Får mig att må bra….

Saker som får mig att stanna upp känna att jag mår bra är miljöer o landskap
När vi var hos svägerskan i Visby
skulle vi ta en promenad till parken där medeltids marknaden var
Och passerar precis vid utgången till parken en vännina till henne, 
som genast bjöd in oss på kaffe
och vilket hem hon hade, 
jag skulle gärna flytta till Visby om jag hade den här lilla oasen ;)

När man inte gick in via huset som var mot gatan, 
gick man in via bakvägen precis utanför ligger ingång till parken.


Att komma in och se den mäktiga ringmuren bakom huset, 
ja det är nära ;) men så himla häftigt 

Tänk att gå ut på morgonen och bara se det här...

Ser ni lilla hunden på rutiga filten, hon Älskar sol och låg där så fort dom var hemma :)


Deras underbara uteplats kom det sol på hela em, kan lova att där inne kände jag ett fantastiskt lugn.

Himlen i olika färger  och molnen bara älskar jag, så vackert och rofyllt

På Skulpturfabriken fann jag ett lugn också, ting som i sin enkelhet gav mig inre lugn

Solnedgången jag tog kort på kvällspromenaden här hemma häromdagen, och ni som följer mig på instagram får stå ut att se det en ggr till ;)
Men det här är för mig Harmoni

Att gå en promenad med sonen där han bor och den här ån gav oss båda ett lugn :)

Också miljöerna på Fårös stränder är harmoni för ens själ….

Kanske mycket svammel men det här är verkligen saker som får mig att må bra
inte en massa fina saker och kläder och annat statusgivande
utan det här..
Tänk att jag skulle behöva bli gammal innan jag fattade det ;)



17 kommentarer:

  1. ´Waoooo,fantastiskt vackert & lilla "voffsen" är såååå söt där i solen ♡ ...
    Ha en underbar dag/Kram fina du!

    SvaraRadera
  2. Verkligen jätte vacker omgivning och fantastiska bilder! :)
    Prioriteringarna ändras verkligen med åldern.
    Men "gammal" val väl ändå att ta i lite väl mycket tycker jag! ; )
    Ha en fortsatt jätte fin dag!
    Kram! ♡

    SvaraRadera
  3. Inga dåliga utsikter på nån av bilderna!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. så fint.. verkligen skönt att hitta sina oaser!
    Gillar din guess what men nu är det så jag skäms, trodde någon papp plastgrej hahah det var ju såklart mycket finare när jag såg att det var prismor... ändå kul att gissa, fantasin flödar och hjärnknölarna glöder när jag spekulerar hehe

    Må så gott fina du
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt. Miljö gör så mycket. Att få bara vara liksom. Medicin för själen.
    Jättefina bilder också :)

    SvaraRadera
  6. Men åh så vackert! Vackra miljöer får en verkligen att må bra!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Men herregud så vackra foton, vilken miljö och du Har verkligen blicken för det vackra...

    Stor kram ❤

    SvaraRadera
  8. Å så mysigt det ser ut. Gotland vill jag gärna besöka.
    Kram fina.

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra foton.
    Det är så bra när man kommer på vad som gör att man mår bra. Man kan boosta lättare och kanske också få bort en del av det som inte gör att man mår bra.

    SvaraRadera
  10. Jag har också landat i miljöer och platser i sommar, åh vad fint osv.... Saker och pryglar vill jag bara kasta ut just nu.
    Kram J

    SvaraRadera
  11. Så fina foton med harmoni och skönhet. Jag har aldrig varit på Gotland. En vän sedan ungdomsåren bor där och ibland funderar jag att åka ner och hälsa på. Jag är lite frånvarande i Bloigglandia just nu pga av intensiv arbetsperiod. Önskar dig en riktigt fin och härlig helg!/Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Så fina bilder och vilka vackra platser!

    SvaraRadera
  13. Håller med Eva! Gillar Gotland - en ö med en natur som är väldigt olik fastlandets om man säger så. Min favå är absolut Fårö - älskar det stället! Å Visby är ju sååååå fin när alla turister har åkt hem igen;-)

    SvaraRadera
  14. Underbar den där gotländska innergården!

    Önskar dig en fin söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Precis så som du beskriver hur du upplever lugnet gör jag också. Om du kikar in hos mig kan du se massor av bilder från vår semester. Lugnet i att bara få vandra vid havet, se på molnformationerna och solnedgången... Det är lugnet för mig och hjälper till att komma i harmoni... Fina tjusiga bilder du har fått till. :)

    SvaraRadera
  16. Vad heter du på Instagram? Kika gärna in hos mig @ninnzzan :)

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga bilder!

    Jag har inte varit på Gotland på många, många (säkert över 20 år sen) <3

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne