söndag 30 augusti 2015

Bubbel och gårdagens och ett "skyltinhopp"

Bubbel är gott, och till ostron är det tydligen jättegott … 
Tycker i alla fall min man, och jag ville prova ostron en ggr till…
Kan inte säga att det är min grej, 
men att tugga istället för att direkt svälja gav mer smak av "musslor" och hav 
än vad jag tyckte, när jag provade det första ggr för flera år sen i Bryssel
 Tyckte då det var som att tvångssvälja en snorlobba i havsvatten 
hihi flåt alla ostronälskare ;)

Till huvudrätt blev det carpaccio med ruccola och parmesan … 
Mums verkligen en av mina favvorätter:)
Och till det ett gott rödvin, 
Primanero
som jag tipsat om tidigare, det är en liten dunk på 1,5 liter
Vi åt en god chokladmousse med passionskräm så gott, mätt var jag men hade ju köpt polkagrisar från världens bästa ställe Brahehus när vi var nere med sonen ...kunde bara inte låta bli såå gott.

Det är söndag och underbara BP har förvaltat  Pumitas syltsöndag 
Vilket hon gör med bravur för vilka skyltar denna kvinna hittar :)

Nu vet Jag inte om en papperslapp räknas som en skylt… ?!?!
men den här "skylten" sitter uppe lite var stans här ute i skärgården… 
och jag kan inte annat än hålla med det som står på den…
Men… om det är vackert med alla dessa silvertejpade lappar här ute i skärgården nu
...nja eller vad säger ni ;)

Så till gårdagens ...
Linne - Lindex
Kofta - second hand
Jeans - H&M 

Hoppas er helg varit bäst och att ni fått massor av vila och lugn !!
Idag ska dottern segla och tävla i grön grupp (dom yngsta), och sen blir det hem och försöka hinna ikapp med tvätt och städning …

Puss & Kram

16 kommentarer:

  1. Prova att äta ostronen med lite vinegrette. Det tycker jag är riktigt gott... å så får man ju bubbel till :)
    Finns massor av olika men här kommer förslag på en http://www.trekronorvin.se/ostron-med-rodvinsvinager/
    Jag brukar vilja ha en egen kopp med vinegrette som jag häller på allt eftersom jag äter dem. Gärna med olika vinigretter också.

    Låter som en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Wooo,så söt Dagens på fina dig ♡ ...
    /Söndagskramen!

    SvaraRadera

  3. Vitt är så fint och det bara lyser om dig fina Sanna. ♥
    Ostron och musslor har jag konstant vägrat äta, jag har lyckats slingra mig så ingen blivit sårade eller förnärmade över det (hoppas jag). Sniglar åt jag tidigare i vitlökssmör och då älskade jag det men idag är jag tveksam om undrar om det inte bara var vitlökssmöret som jag ville åt. =)

    Söndagskram ♥

    SvaraRadera
  4. Vad fin du är ♥
    Musslor har jag aldrig provat och känner inte att det är något direkt måste att göra det heller!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ostron äter jag med lite skräckblandad förtjusning... Bubbel, däremot, det slinker ned utan minsta problem. Speciellt då man inte ens behöver öppna flaskan själv, utan köper den självöppnande modellen. :-)

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för dottern i seglingen! :-)

    SvaraRadera
  7. Jag bara vägrar stoppa en så där i munnen!
    Det och surströmming! Usch!!!!!
    Annars såg allt jätte gott ut! :)
    Vinet måste jag ju prova.
    Och det är ju lagom stl på dunk en helg eftersom jag får dricka upp mestadels själv! ;)
    Och du är lika vacker som alltid!
    Och garanterat inte "bara på kort"! :)
    Hoppas det gick bra för lillskruttan på tävlingen.
    Strålande väder och lagom blåst idag för segling!
    Eller det kanske skulle behövt blåsa lite mer för dom.
    Lycka till med städ och tvätt!
    Jag har en precis lika rolig kväll framför mig!
    Stor kram! ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo. Jag såg den lilla lappen! :)
      Glömde kommentera den bara!
      Lustig figur som sätter upp dom där lite var stans!
      Ha en jätte fin start på veckan! ♡
      Kram.

      Radera
  8. Jag hoppar ostronen och håller mig till bubblet ;)

    SvaraRadera
  9. Gärna bubblet och chokladmousse :-) men ostron... kanske någongång. /Kram

    SvaraRadera
  10. Jamen! Så himla kul att du hänger på Skyltsöndagen du också! Å det är ju självklart att din "lapp" är en skylt. Det är ju meningen med Skyltsöndagen att precis allt kan vara en skylt - även tvättanvsningar i tröjor till exempel. Med andra ord så är ditt val MVG:-)

    Vad gäller ostron så har jag bara ätit dom två gånger. Älskar dom. Färskt och med bara lite citron och havssalt på. Bubbel däremot hoppar jag helt och hållet. Tar en vinare i stället.

    Å jag gillar ditt line skarpt måste jag säga:-)

    Stort tack för att du har fått upp ögonen för Skyltsöndag. Fortsätt gärna när du känner för det. De är ju såååå himla roligt. Å du - stort tack för änken också:-)

    SvaraRadera
  11. Jag tar gärna bubblet och carpaccion, men ostronen....nja, har bara ätit det en gång för längesen och ja det var inte ngt vidare. :-) Fin bild på dig och jättefint linne! :-) Kramizz och ha en riktigt skön start på veckan/Lailia

    SvaraRadera
  12. Haha jag känner igen mig det du skriver om ostron. Jag har aldrig vågat testa det fler gånger faktiskt!

    Nä men fy vilka fula lappar - de får allt hitta på något annat - och ärligt talat så vill jag INTE se en massa reklam ute i skärgården.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Mums vad gott förrutom ostronen då :) kram Diana

    SvaraRadera
  14. Så mycket gott ni fått i er! Fast skaldjur äter jag inte alls. Dricker hellre bubbel :) Såklart din skylt räknas och skärgården är väl alltid vacker. Sen kan det ju diskuteras om det själva skylten är så vacker :)

    SvaraRadera
  15. snorbobba i halsen, exakt så är det!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne