måndag 24 augusti 2015

Att Stanna upp….

Förra veckan gick snabbt och det gick fort att komma i vardagens verklighet.

Det känns verkligen som allt går så snabbt, vad hände, det var alltså sant det  farfar sa - ju äldre du blir, desto snabbare tycks tiden gå
För ibland känns det som jag inte hinner med ngt, varken mig själv eller det jag borde ha gjort ...

Men att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
och se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, 
små som stora saker, 
och sen även tänka tillbaka, reflektera 
Om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan .

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet
  • En välkomst present som står på bordet när man kommer tillbaka från semester.
  • Ett riktigt gott vin, med hjärtenamn
  • Fortsatt värme o sol 
  • Suschi lunch med tjejerna
  • Mer fina födelsedagspresenter i efterskott :) Tack 
  • Mysiga Bloggvänner ❤️ Tack för att ni finns sötnosar
  • Mera Ork, trots att hjärtat går som det vill
  • Kolsyremaskinen, älskar bubbelvatten
  • Att jag har världens bästa familj, som hjälper och ställer upp i alla lägen
  • Bryggan
  • Närhet till havet
  • Blåbär 
  • Sommarkläder
  • Att min svägerska gör en massa bra saker, som "Bröstkollen" (berättar mer om det projektet senare, men hon är en fantastisk projektledare :)

Hemma på vår badholme har vi både trampolin, och stor härlig brygga, så hit går vi och sätter oss när vi kommer hem på kvällen och dottern vill bada…
Så jag är även...
Tacksam över att jag har ett underbart ställe att bo på


Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 

Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en Härlig start på veckan
Ni är verkligen helt underbara allihopa glöm aldrig det!!! 
❤️

14 kommentarer:

  1. Härlig lista! Jo det är lätt att glömma bort allt det man uppskattar och bara rusa runt som en guttaperka!
    Att stanna upp då och då är inte dumt!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Härligt att komma tillbaka till jobbet och så väntar en present, vilken bra start! Mycket annat mysigt på din lista. Familj och vänner betyder mest av allt! Och så vackert ni bor!! Där förstår jag att du njuter.
    Sv: Vad bra att ni har hjärtstartare på jobbet. Som du säger, det borde alla ha. Jag har en hemma. Om du har en inopererad antar jag att du haft allvarliga problem. Ta hand om dig du med! Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!

    Det är jätteviktigt att stanna upp och landa i det som är. Tiden går fortare och folk pratar fortare, det är ett tempo utan dess like. Just idag har jag släppt in stressen men nu skall jag andas ut den. =)

    Kvällskramen ♥

    SvaraRadera
  4. Fortsatt värme och sol samt Sushi är nog det jag fastnar för:-)
    Å ni bor verkligen helt fantastiskt - där är jag aningen avis... under sommartid alltså;-)

    SvaraRadera
  5. Fin tacksamhetslista! Gott vin och sushi - det är aldrig fel. Så härligt att du känner att du fått mer ork. Allt går lite lättare då. Hoppas att den här veckan också bjuder på lika fint väder. Stor kram

    SvaraRadera
  6. Sååå otroligt fiiint ♡ ....
    /Kram go du!

    SvaraRadera
  7. Min farmor sa detsamma om tiden och jag tyckte allt hon var bra tokig när jag barn :) men ju äldre man blir desto mer rätt får de!
    Fin lista :) Gillar ditt inslag av fetstil och utropstecken!
    Sv: Egentligen har vi bara bokat boendet inför julbordet - stället vi vill bo på hade bara ett rum kvar, redan nu! Wärdshuset har inte startat sin julbordsbokning ännu :) tack och lov - det får sommaren att inte kännas helt över än!
    Önskar dig en väldigt fin vecka :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du har så rätt, tiden går fortare nu än förr och det är nyttigt att tänka efter vad man har att vara tacksam för!
    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig lista! Och vad skönt att läsa att du har mera ork trots att hjärtat inte riktigt samarbetar med dig ♥
    Mina ljusglimtar vet du ju redan ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Och du vi har biljetter till Bokmässan, in och tävla! : )

    SvaraRadera
  11. Fin tacksamhetslista och grattis i efterskott. Har du svagt hjärta när du önskar dig mera ork eller ...
    Dina inledningsord är precis som jag tycker också ... förstår inte de som tycker att våra listor är samma varje vecka. Här handlar det om att lära sig uppskatta saker som vi tar för givet och det mår vi alla så bra över. Tacksam för dina fina ord/ kram
    Ps Egen badbrygga ... blir riktigt avis :-)

    SvaraRadera
  12. Visst finns det mycket att vara glad över! :-)

    SvaraRadera
  13. Badbrygga med trampolin? Mina barn hade älskat det! Ja, jag också för den delen :o).
    Tycker om dina listor - det gör att även jag uppskattar saker mer.

    Kram vännen!

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar överraskning att få en present när man kommer tillbaka till jobbet! :)
    Och även födelsedagspresenter i efterhand.
    Grattis i efterskott! ♡
    Din närhet till havet måste vara underbart!
    Och ett gott vin tackar jag aldrig nej till! ;)
    Och sist men absolut INTE minst.
    Skönt att orken kommit tillbaka!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne