onsdag 1 juli 2015

Vatten o Båtar

Vi var iväg i Söndags och tittade på starten av Gotland Runt, 
det blev verkligen en mysig familjedag
Så nu får ni en massa Vatten, båtar och familj
Stolt Lillskrutta fick styra på vägen ut, 
gjorde det galant märks att det är en skärgårdstjej .
Vi åkte mot Vaxholm och tittade på båtarna som var med när dom kom genom sundet, 
det är rätt häftigt att se alla dessa båtar på en ggr i Stockholms skärgård
Fantastiska båtar, och vissa är så stora o mäktiga 
Men Snyggast var nog den silvergråa Tyska båten...

Min fina lilleman och maken som styr båten, japp ögon i nacken tydligen haha
Väl hemma såg vi en del av båtarna åka förbi i vår farled också innan vi åkte in till bryggan .
En fantastisk dag på vattnet med strålande sol och glass på fiket i Vaxholm.

Längtar efter fler av dessa fantastiska dagar och semestern nu
känns i hela kroppen att energin är slut, och att man verkligen behöver sin ledighet nu.

Trots att jag inte alls är ngn fantast av fotboll och inte alls såg
(eller ärligt talat ens var intresserad av att se matchen, FLÅT alla fotbollsfantaster ;) 
så måste jag erkänna att jag blev glad att höra att dom vann EM,
Verkligen ett stort Grattis till dom

Nu hoppas jag att ni haft en en härlig, solig och varm Onsdag

8 kommentarer:


  1. Kan tänka mig att det var häftigt att se båtarna, dagen var ju dessutom strålande....

    Nu har vi en härlig tid framför oss, så nu njuter vi.... :-)

    Kramisen ❤

    SvaraRadera
  2. Wow,vilka fantastiska foton ♡ ...
    Ja,stort grattis till de grymma killa<rna i U21/Sommarkram

    SvaraRadera
  3. Underbart att tillbringa tid ute på havet. :-) Ser ut som en riktigt trevlig dag. Jag såg inte heller på fotbollen, men glädjes över vinsten och den yran det blev här hemma när det blev vinst. :-D
    Tack för dina fina ord om mina fotografier! Värmde i hjärtat! Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen härligt ut. Segling har aldrig funnits i vår familj och ingen har direkt haft något intresse av det. Närmst jag kom havet när jag var ung, var att följa med min morfar ut och plocka garn. Han var nämligen fiskare. En tidig sommarmorgon är det ganska härligt det också!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vilka häftiga bilder! Förstår att det måste varit lika häftigt att vara där på plats! Ja, jag biter ihop en månad till innan det är dags för min semester. Kram till Dig!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig båtdag! Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Jag är ju inte en båtmänniska, har enorm respekt för havet.. (vi har båt, jag åker aldrig med men har lovat nu till sommaren)
    Det ser härligt ut... och vilket fantastiskt väder!
    Jag längtar också till semestern... igår var ju en fantastisk kväll, ville inte gå och lägga mig

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Friska fina bilder med underbara nyanser av blått i solen! Ni fick en vacker dag till race-start!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne