måndag 13 juli 2015

Sista arbetsveckan...


Det är måndag och dax att stanna upp, tänka efter ...

Det har verkligen gjort så mycket för mig att stanna upp 
och se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, 
små som stora saker, 
och sen även tänka tillbaka 
Om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan .

Så Tack finaste  EVA  för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina tekopp)

Mina ljusglimtar från i förra veckan som jag ser tillbaka på med tacksamhet 
  • Härliga personer som är genuint snälla
  • Mediciner som håller mig på bena 
  • Att min fina familj står ut med mitt gnäll över det onda 
  • Min man som står ut med mig … 
  • Underbara vänner
  • Har en skön säng att sova i 
  • Tak över huvudet , när det regnar och är kallt ...
  • Rent vatten att dricka, vad hjälplös du är utan ...
  • Att lyssna till sommarpratare i P1
  • En stor kopp kaffe på morgonen 
  • Spelkvällar
  • Kalas för lillebrors dotter
  • Skratt
  • Gott bubbel
  • Tjejmiddag
Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??


denna Bild googlad

Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit... 
Hoppas att Ni sötnosar som tittar förbi haft en helt underbar start på veckan
Ni är verkligen helt underbara !!! Glöm inte det fina blogg vänner 
❤️

17 kommentarer:

  1. Du är så positiv! Jag blir glad av din energi!
    Idag är jag tacksam för att min man tog initiativ till morgonpromenad, ska lämna in våra cyklar på verkstad imorgon och bokade lunch hos sin syrra på fredag. Det brukar alltid vara jag som fyller våra semesterdagar med aktivitet annars.
    Hoppas att din sista jobbvecka går supersnabbt och att du får en härlig sommarsemester sen.
    Messade dig på FB för några veckor sedan men tror inte att du hann se det. Vi kanske kan ses efter sommaren och ta en bubbellunch eller nåt?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa om du inte åker till gotland ngt ;)Då kan vi ses tidigare
      Massa bubbel och aw måste det bli sen
      Kramisar till dig finaste

      Radera


  2. Stor kram genuina fina människa! ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Håller med om precis allt på din braiga lista!! Framför allt kanske att det finns mediciner som håller oss sjuklingar på benen!
    Mitt flimmer har slutat nu, krävdes en rask promenad för att få bukt med det. Trots att det är oerhört jobbigt att anstränga sig fysiskt när pulsen redan ligger runt 160 p g a flimret brukar det vara det bästa sättet (för mig i alla fall) att bli av med möget. Jag har såklart tabletter jag kan ta men vill gärna inte ta dem då jag blir så jäkla trött av dem. Vad har du för diagnos på ditt hjärta?
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Vännen
      jag har arytmi, som gör att det slår slint och kommer ur fas och bara står och vibrerar…pumpar inget. Mediciner och inopererad deff är det som får bukt på det :)
      Kram till dig finaste

      Radera
  4. Så fint ♡ ...
    /Kram finaste & ha en fantastisk dag imorgon!

    SvaraRadera
  5. Så fint att du har din familj som finns där för dig i ditt onda och att medicinen lindrar/hjälper. Jag ser att vi har några gemensamma punkter den här veckan - skratt, vänskap, familjen och väninnor. Det är gott att ha! Stora kramen till dig och hoppas du får ha mindre ont.

    SvaraRadera
  6. Ja vatten är värt att upprepa varje vecka! Vänner, familj likaså. Mediciner vill man helst vara utan men de är väldigt bra när man behöver dem. Spel, tjejkväll mm låter mysigt! Ha en jättebra vecka nu! Kram

    SvaraRadera
  7. En fin lista att vara tacksam över! och hoppas också att du få ha mindre ont....varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Mediciner ... Hälsan glöms bort många gånger. Vad är det man säger? Hälsan tiger still. Att vara frisk (när man är det) skulle nog egentligen stå överst på listan varje gång ... men det är nog så, underförstått, oavsett!
    Och familjen :) Med stor sannolikhet är de inte så att de "står ut" - de är nog där för dig för att de älskar dig :) och det låter verkligen som om det är ömsesidigt!
    Fint att få läsa dina rader av tacksamhet. Tack!

    SvaraRadera
  9. Fin lista, Sanna. Du är verkligen duktig på att vara tacksam. Gillar´t skarpt.
    Ha en fin tisdag kära du.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Härliga positiva tankar här inne hos dig. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Jag kör också sista arbetsveckan nu. Ser fram emot semestern sååå mycket! Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Det är klokt att tänka efter ibland! Att se det stora i det lilla.....det är viktigt.
    Det som jag är mest tacksam för just nu, helt spontant, är alla fina människor jag har runt mig. Som alltid finns där för en hjälpande hand, ett öra när jag behöver prata eller bara finns där, som en trygghet.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  13. Heej!
    Detta är även min sista arbetsvecka och jag kan inte med ord förklara hur skönt det ska bli med semester. Jag och barnen har en vecka först själva som vi ska mysa på. Vet inte riktigt vad vi ska göra - men det brukar lösa sig.

    Hur mår du?

    Jag mår bara bra :). Har fullt upp med sommarens alla "måsten" samt fixa så att dottern kan åka än hit och än dit...Tvätta är jag duktig på med andra ord.. ;) och så letar jag nu böcker att försjuka mig i när tillfälle ges. Och så tränar jag mycket igen - nu måste jag klara 100 pass innan julafton - och det triggar igång mig,

    Hur går det för dig med promenaderna?
    Inget inplanerat Skånebesök inom det närmsta?

    Ha det gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Fin lista! Rent vatten är verkligen en livsnödvändighet och något vi ska vara tacksamma över här i Sverige, det är inte så vanligt att man kan dricka vattnet direkt ur kranen.

    SvaraRadera
  15. Medicin och vatten ja, det är fina grejer det ;-) Det andra på listan också!
    Förra veckans största ljuspunkt för mig var att träffa mamma och bröder m familjer, de bor ca 35 mil bort så vi ses inte så ofta.
    Kram J

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne