lördag 4 juli 2015

Gott, snabbt och enkelt

Riktigt gott och bland dom enklaste maträtterna att göra. 

Lax i ugn, potatis, sallad och kall sås 

Sätt ugn på 220 grader 
Lägg potatisar i vatten och låt dom koka tills timern för fisken ringer senare
Ta en ganska stor ugnsfast form och strö grovt salt på hela botten,
Lägg Laxbiten med skinnsidan nedåt, och in i ugnen 
Sätt tid på 15 min 
Gör sallad och kall sås på cream fraishe och salladskrydda som du gillar  
( finns i små påsar i 3-pack ska användas med olja står det ;) vi använder italiensk )
När timer ringer Ta bort potatis (gör inget att den inte är klar ) 
Ta ut plåt och lägg potatis runt om fisken
Och in i 10-15 min till
Färdig att servera
Och tar ca 30-40 min att göra 
Gott och enkelt !!

Hoppas ni njuter lördagen 
Här har vi precis gått upp och ätit stor brunch och nu ska vi ner till bryggan och bada 
Stor kram till er sötnosar som tittar förbi


8 kommentarer:

  1. Mums! Så gott det ser ut. Måste testas för jag älskar allt som har med lax att göra :-)
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Enkelt och bra! Tack för tipset... Nu njuter vi vidare, ti hi..... kramen ❤

    SvaraRadera
  3. Ser supermumsigt ut!! Tack för receptet - är alltid på jakt efter nya.
    Vill du ha tips av mig har jag en flik på min blogg som heter Matsedlar och där hittar du vill veckomatsedlar med tillhörande recept!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det där låter gott - och ser gott ut! Somrigt och fräscht! Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  5. Mums med lax och potatis, härligt somrigt. Njut av sommarkvällen! kram

    SvaraRadera
  6. Så gottit - Älskar Lax ♡ ...
    1000-Tack för receptet & läskande vackert foto/Kram finaste!

    SvaraRadera
  7. Ser supergott ut!
    Verkligen lite sommarkänsla över den bilden :)

    SvaraRadera
  8. MMMM vad GOTT och lätt ska de alltid gå :)

    Idag har jag tips om Västkusten Bästkusten :)

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne