tisdag 14 juli 2015

Gott och Blandat


Det här blir ett inlägg, om lite allt möjligt…

Solen verkar saknas av alla, och när vi skulle till min kompis invigning av terassen bad hon oss att
-TA MED SOLEN ÄR NI SNÄLLA
Självklart var vi snälla ;)
Vi gjorde en sol med långa härliga strålar hihi, men som av bara promenaden från bilen upp till kompisen såg ut som ett ja vad säger man…
en dränkt sol.. :)
men vi tog ju ändå med en SOL, eller hur ;)

Jag köper alltid 
Situation Stockholm 
När jag ser någon som står och säljer dom 
För jag tycker att personer som verkligen försöker ändra sina liv ska få det stöd dom kan,
och genom att du både måste vara drogfri och nykter när du säljer dessa tidningar
är det en självklarhet för mig att köpa dom
Och till saken hör den att det är en massa bra reportage och den är verkligen värd att lägga pengar på.
Köper /stöder du dessa tidningar ?

och så till den
 underbara tårtan min fina bror och hans fru gjort till sin dotter, på födeledagen
Fåret Shaun
Gjort av chokladbollsdeg, glass och maränger, så fin att det var synd att den ens skulle ätas upp.
Brorsdotter blev jätteblyg när vi sjöng för henne och gömde sig, lilla sötnosen, 
en underbart snäll liten tjej så lik både mamma och sin pappa :)
Sen vart det både vattenkrig och grillning av hamburgare 
en underbar em och kväll med familjen.

Två dagar kvar… har tagit ut komptid på fredagen
så nu snart är det äntligen semester
och som jag längtar, 
efter att bara få vara med min familj och vänner 
och njuta av ledighet
Inte bestämt så mycket alls, utan kommer ta det som det kommer och som vi orkar i år.

Vad hittar Du på ?

Önskar mina underbara bloggvänner en underbar Tisdagkväll

10 kommentarer:


  1. Jodå jag köper Situation Stockholm, det har jag gjort under många år, där finns mycket läsvärt, verkligen....
    Sedan är det nyttigt att se hur de som varit eller fortfarande är på botten kämpar för att hålla näsan ovanför vattenytan. Stöd behövs verkligen, vem som helst kan hamna här men vem som helst har lite kraft att leva detta hårda liv.... Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  2. Tror inte att vi har någon sådan tidning här så jag har inte köpt någon. Håller med att det är viktigt att stödja dem som försöker ändra sina liv till det positiva.
    Så härligt när gästerna tar med sig solen! :-) Underbar idé! Den ska jag komma ihåg när någon ber mig ta med solen ;-) Fin kväll till dig. /kram

    SvaraRadera
  3. Så fint av dig att köpa & naw,vilken ljuvlig Fåret Shaun Tårta så fiiiin ♡ ...
    Ha en alldeles fantastisk kväll!

    /Kram

    SvaraRadera
  4. En helt underbar tisdag kväll till dig också goa Sanna. <3 Ngn sådan tidning tror jag inte vi har här i vår lilla småstad, har inte sett ngn stå och sälja nåt i alla fall, annars hade jag nog köpt, för den goda saken skull. vad härlig ide med att ta med solen...haha. :- )Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tårta, jag hade nog inte heller vågat sätta tänderna i den ;-)
    Vad roligt med terassfest, synd bara med vädret...
    Jag har gått all in i semesterbubblan och det blir inte lika intensivt med bloggandet men jag kikar iaf in här...

    Förstår att du längtar efter semestern det är ju så skönt att bara vara också

    Kram fina du
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Ja det var en fantastiskt fin tårta! Härligt att semestern närmar sig. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Tårtan är både fin och ser väldigt god ut, älskar maränger!
    Jag längtar också till semestern. Att bara få "vara"... Jag har köpt 5 nya böcker som jag tänker försöka läsa och njuta av mellan, förhoppningsvis, strandhäng och solstolshäng. Annars får jag väl läsa böckerna i soffan :).

    Kram till dig!
    Eva

    SvaraRadera
  8. Vilken söt tårta. Fåret Shaun är ju rolig. Det är gott att ta dagarna som dom kommer. Jag skulle inte orka ha varenda dag planerad, det skulle inte vara semester för mig.
    Ha en fin onsdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Här i Skåne heter de hemlösas tidning Faktum och den köper jag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Om jag inte har räknat fel så semesterfirar du också nu. Ha en ljuvlig semester fina Du.
    Kram J

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne