torsdag 2 juli 2015

Dr Westerlund ser ut att må bra

Min stickling Jag fick av min underbara vän C, har tagit sig rejält, 
är så glad för jag läste att man förr sa 
att man måste få en Stickling av Dr Westerlund eller få blomman 
om den ska överleva och 
det förklarar ju varför dom jag köpt dött på direkten när vi tog hem dom ;)
Och då har det ju inte alls med mina
absolut ogröna fingrar att göra ...eller ;) 

Nu måste jag prata väder... 
Vilket Fantastisk väder vi har ute nu
Eller vad säger ni 29 grader och klarblå himmel
Vi var "tvugna" att stanna på vägen hem och köpa en stor glass
Och kan det bli mer sommarkänsla och mysigare än att Sitta i skuggan och njuta av sin glass

Nu sitter jag och väntar jag på mannen som strax kommer hem
vi ska på liten promenad nu på kvällskvisten efter vi ätit.
Vi bestämde att göra det nu hela sommaren, till att börja med korta promenade då jag fortfarande inte har orken, men ialla fall ngt 
Så dels för att jag måste få tillbaka orken och styrkan nu och 
samtidigt ger det oss lite egen vuxen tid att prata och faktiskt umgås bara vi 
utan att det ska göras saker ❤️

Jag hoppas att du haft en alldeles underbar torsdag och njuter av solen o värmen


12 kommentarer:


  1. Men titta, du kan ju.... ☺ Så roligt när man ser att de trivs, det är en bekräftelse att vi tar bra hand om dem... Å gör vi inte det så säger dom till direkt, de är inte som vi människor som går runt och drar på saker, hi hi hi....

    Varma kramen ♥

    SvaraRadera
  2. Jag minns dom där blommorna från när jag var liten. Jag tyckte dom luktade så illa. Idag vet jag inte vad jag tycker för jag har inte sett en sån på jättelänge. Och visst är det underbart ute nu. Vi njuter i fulla drag.
    Ha en fin torsdag kväll.
    Kram Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom ihåg att jag inte gilla dom heller, men nu älskar jag dom friskt lagom citrusdoftande kanske är olika sorter på dom ??

      Radera
  3. Jag har de ogrönaste fingrar som finns men promenera är jag bra på!!
    sv: Härligt att höra att ni finns kvar - ni är ju oxå en slags familj!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra då kan jag pusta ut varför inte det överlever här hemma hehe....
    Ojaaaa vilket väder, jag jobbar ju en vecka till men hoppas det håller i sig!

    Sv: jag minns inte var jag köpte formarna, det var ett tag sen, någon inredningsbutik på nätet.. ser jag dom igen så hojtar jag till...
    Tycker dom är fina att bjuda en "vanlig" kanelbulle, resten hamnade i vanliga vita bullformar haha

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Dr Westerlund är en av mina absoluta favoriter. Går bra att ha i bakverk också ;-) Jag misskötte en ordentligt och då började den blomma för första gången... jag som väntat så många år... Fin kväll till dig!/Kram

    SvaraRadera
  6. Ja vilket väder, så härligt! :-) Jag hoppas ni fick en riktigt skön promenad på kvällskvisten. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. Åh..Dr Westerlunds blomma...det var länge sedan jag hörde talas om dem! Minns inte hur de doftade? Men gillade hans namn, dr Westerlund...i alla fall som ogift- för då hette jag Westlund, ganska nära Westerlund, eller hur ;-)

    SvaraRadera
  8. Toppenidé att börja med små promenader för att åka med någon minut eller meter för varje gång. Ingen mer ökning - ta det lugnt! Bättre att känna att man orkar och blir peppad - när du känner att du kan så ökar du en meter till eller två. Heja dig och din man!!!

    Kram finaste du, hoppas du har haft en härlig dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Det namnet har jag aldrig hört på en blomma..... men vädret är härligt. Äntligen kom sommaren. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Vad skoj att den trivs så bra hos dig :) Ljuvligt med promenader. Idag jobba lite sen hem och njuta av 2 veckors semester. Åker till Gotland snart :) Kram och njut av fredag

    SvaraRadera
  11. Åh, vad nostalgisk jag blev nu..hade sådana när barnen var små för typ 100 år sedan�� luktar de inte gott också?
    Har du varit sjuk? Hoppas du repar dig bra och kan njuta av det fantastiska vädret.
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne