fredag 3 juli 2015

Äntligen Helg

Så var det helg och varmt, soligt !
Kan det bli bättre
Sitter och lyssnar på podradio och mitt favo program - Sommar i P1
Just nu är det från den 28 juni 
och dom är verkligen helt underbara Anna Mannheimer och Peter Apelgren 
så olika men så samspelta !!

Hinner ju aldrig lyssna på dagarna, och på kvällarna somnar jag alltid tidigt,
men så fort jag kan lyssnar jag på sommar /och vinter pratarna.
Det är bland det bästa programmen som finns på radion och har du inte hört någon gång gör det .. 
Vissa pratare tycker man om, andra stänger man av efter ett tag ..orkar inte ens höra klart, men prova ..
Kan verkligen rekommendera Lena Olin från i år !!!

Så till kvällens första dryck ..
Min chef tyckte att jag skulle prova rosé, jag är ju rödvins älskare men måste ju alltid prova ...
Och med isbitar och iskallt var den här rosen helt ok

Hoppas ni får en underbar fredag kväll sötnosar och njuter av solen och den ljumna kvällen 




8 kommentarer:

  1. Har faktiskt aldrig lyssnat på det programmet. Men i år har jag siktat in mig på Nilla Fischer, fotbollsspelaren. Ska bli spännande att höra om hon kommer att kommentera fiasko VM i Kanada eller om hon fokuserar på sin relation. Eller så blir det en total överraskning och man får lära känna henne på ett helt annat sätt.

    SvaraRadera
  2. Va lustigt, jag lyssnade också på Anna Mannheimer och Peter idag då jag solade (lite för mycket på ryggen hmmm) och igår lyssnade jag på Lena Olin (superbra) och kan också rekommendera Mona Malms sommarprat. Så skönt att man kan bestämma när man själv vill lyssna på de alla sommarpratarna!!!

    Rosévin, jag har försökt, många gånger...men tyvärr...tycker inte att det smakar gott. Är en inbiten rödvinsdrickare, och jo, ett gott vitt vin går också ner :-)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Wooo så mysigt & gottit tips ♡ ...
    Visst är det en ljummen ljuvlig kväll - Ha det så gott/Kram finaste!

    SvaraRadera
  4. Jag dricker också helst rödvin men det är gott med ett glas kallt rosé vin nu i värmen. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Jag har inte lyssnat på nån utav sommarpratande än i år, men tack för dina tips. Det får kanske bli Mannheimer i solen i dag.
    Minuty är nog mitt favoritrosé
    Kram o ha en skön hela. J

    SvaraRadera
  6. Älskar också dessa program och tyckte Anna Mannheimer och Peter Apelgren var underbara, satt och skrattade högt vid flera tillfällen. Jag måste bara läsa deras bok nu.
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  7. :) Sommarpratarna är så bra - och det är ofta de man inte hört talas om tidigare som blir favoriter.
    NU är min semester startad, så nu ska jag lyssna ifatt! Tack o lov för poddradio!
    Önskar dig många sköna, somriga lyssnarstunder :)

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset på rosévin! Så gott på sommaren. :-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne