lördag 27 juni 2015

Vi har pratat om det tidigare..

Så kom Häxan surtant fram, 
Jag Var och handla godis, hur mycket godis ska man behöva ta för att det ens ska se ut som man tagit något ..
Jag älskar godis men nån måtta måste jag också ha .
;)
Så Det här med godispåsar .... 
Att inte alla affärer börjat med dom små förstår jag inte ..
För att plocka 300 g godis ( som är rätt mycket ) syns inte ens när man tittar i påsen
Det ser ut som man inte fått ngt alls..täcker knappt botten
Och om jag tycker det ser lite ut trots att jag faktiskt vet att det är rätt mycket 
kan man förstå dom mindre barnen som ska plocka kanske 10-15 godisar i dessa enorma påsar..
Vad tycker ni ? Hur mycket godis får era. Barn eller ni själva??

Så nu får det vara Nog om godisPåsegnäll ;)

Här har det varit strålande sol på fm men nu blev det svart och börja spöregna 
så nu ligger mannen pch jag inne i soffan och läser varsin bok :) 
Mysigt det med ;)
Jag Har börjat på en "ny" bok .
Dumskallarmas sammansvärjning 
Någon som läst den ??

Önskar er en underbar lördag 
Stor varm kram till er som tittar förbi


5 kommentarer:

  1. Mina killar är så stora så tio bitar hade de bara skrattat åt. Jag är som små barn och tar alldeles för mycket och dessvärre så tar det ju slut också.. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Äntligen, fram för mindre påsar i alla butiker!!! Då tror man ju att man smaskat i sig mycket ändå.... en hel påse godis.
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Ah,detta ska jag ta upp med min son som äger just en gottebutik hihi
    /Kram & ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, jag blir så glad när jag hittar mindre godispåsar. Kram J

    SvaraRadera
  5. Lösgodis köper jag bara ett par ggr per år. Men ett tips är att ta en plastpåse från fruktavdelningen. Då sjunker det ihop lite mer i påsen och känns mer. Håller sig fräscht längre också:) Tänk vilken skillnad mot påsarna när jag var barn :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne