måndag 29 juni 2015

Måndag med ljusglimtar

Så var det ny vecka, med nya möjligheter, 
först ser jag dock tillbaka och hittar ljuspunkterna i förra veckan
  • Ro att läsa  ❤️
  • Ett glas mycket gott rött vin
  • Vi började med Sommarhögläsning med familjen redan nu, (något vi gjort varje år sen barnen var små på semestern .. men nu ville alla höra en bok redan igår kväll )
  • Grillning det är ju så gott :)
  • Fika med härliga vänner 
  • Barfota ute
  • Fisketävling ;) trots att jag kom sist haha en riktigt mysig kväll
  • Härlig dag ute med båten och titta på båtarna i Gotland runt
  • Hänga tvätten ute
Vilka var dina ljuspunkter förra veckan ??

denna Bild googlad


Inspiration av finaste EVA  som startat det här
(hennes Tekopp:)
Det gör verkligen så mycket att titta tillbaka på veckan som varit och
 hitta dom små ljuspunkterna/ sakerna som faktiskt spelar en större roll än man tror

Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit... 

Hoppas att Du som tittar förbi får en helt underbar start på veckan

16 kommentarer:

  1. Gillar verkligen att läsa detta Älskar Gå barfota hihi ♡ ...
    /Kram finaste

    SvaraRadera
  2. Underbart med barfota! Och vilken fin sommartradition med högläsning tillsammans. Kanske något att inför här hos mig? Fin sommardag!

    SvaraRadera
  3. Barfota får mig att längta ändå mer efter sommarens värme. Underbar läsning, Tack

    SvaraRadera
  4. Sommarhögläsning :) Vilken härlig syssla! Blir mycket nyfiken på vad ni läser!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  5. En härlig lista! Barfota..då är det sommar! Kan också bocka av min tacksamhet i din lista! Grillning, gott rödvin, fika, umgås med vänner hela helgen!!

    SvaraRadera
  6. Underbara listor du och Kolonilotta presenterar. Gillar dom skarpt. Blir glad och inspirerad när jag läser dom.
    Ha en fin måndagkväll.
    Kram Petra

    SvaraRadera

  7. Härlig lista, hänga tvätten Ute och Gotland runt fastnade jag för... :))

    Kramisar ❤

    SvaraRadera
  8. Grillning och gott rött vin - mums! Och barfota och hänga tvätt ute är ju underbara sommartecken! Vilken rolig tradition att läsa högt tillsammans :) Ha en fin ny vecka! Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken lista! Fastnade särskilt för fisketävlingen, att meta en varm sommarkväll är mysigt......både med och utan napp! :)

    SvaraRadera
  10. Härlig läsning dessa listor varje vecka, får en annan att tänka till. :-) Och min stora ljuspunkt förra veckan, vara att jag kunde springa igen utan att få andnöd, och klara milen på en relativt bra tid dessutom. :-) Nu hoppas jag bara att man hittar vad som felar mig, så jag får må 100 % igen. Kramizzz Laila

    SvaraRadera
  11. Som jag kan se i ditt föregående inlägg så har du haft en härlig helg bakom dig! Å jag håller helt med dig - att läsa en bok i lugn oh ro till sent på kvällen med minst en vinare - det är en höjdare... eller två:-)

    SvaraRadera
  12. Underbar läsning som vanligt :)
    Min ljuspunkt förra veckan eller i helgen var när vi var hos Eric i Motala och
    får följa han på hans tävlingar. Och träffa hans goa flickvän.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Bra tänk det där, tillvaron blir ju positivare. Kramis Suss

    SvaraRadera
  14. Fina ljusglimtar :) Barfota är så härligt :) Grillat får jag aldrig nog av :) Gotland runt ger mig ett minne på den andra segelbåt jag hade som seglade in som nummer tre (ägare före)

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar sed ... och vad läser ni för bok *tumme upp*
    Underbar tacksamhetslista med mersmak av sommaren.
    Ha det bra du nya och fina vän.
    /kram
    Ps Semestertider och mindre av dator

    SvaraRadera
  16. Barfota, grillning och sommarhögläsning, hur blir det mer sommar än så? :) Låter underbart!

    Tack för din kommentar i min blogg och jag lägger till din blogg i min lista hos mig.

    En härlig somrig dag önskar jag dig!

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne