tisdag 30 juni 2015

Högläsning

Fick frågan vad vi läser som högläsning 
Vi har bestämt att i sommar blir det klassiker igen, så nu har vi startat med 
Flugornas Herre 
Av William Golding 

Varje sommar har vi läst högläsning med barnen så det har varit en härlig blandning, 
då alla ska få ut ngt av det, och det skiljer 6 år mellan våra barn
men vi har hittat underbara böcker som vi alla fastnat för..
Vi har bland annat läst Sune böcker, HarryPotter, Oändliga historien, Edward Tulanes fantastiska resa , Skattkammarön  mm. mm

Det är mest jag som läser, resten av familjen, säger att jag lever mig in och att man fastnar när jag läser ..tror mest att dom är lite lata och bara tycker det är skönt att jag läser ;) 
men det gör inget har alltid gillat att läsa och leva mig in i böcker :)

Så vill jag Välkomna 
Finaste Fru Eriksson/Annmi 
Med bloggen FRU ERIKSSON som följare
en fantastiskt person med otrolig optimism och skriver fantastiskt vackert med
Små tankeställare till oss som alltid bara kör på och inte tar vara på livet här o nu

Jag hoppas att ni får en alldeles underbar Tisdag

13 kommentarer:

  1. Underbart med högläsning & du....
    Tack så ♡ -ligt för länk här blev barnsligt glad & såååå fint du skrivit om mig!

    /Kram finaste & ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är underbar och jag är glad att jag hitta din sida,
      Stor KRAM till dig finaste

      Radera
    2. Så söt du é,men...
      Hoppas du inte blir besviken då eftesom jag bloggar väldigt sporadiskt p.g.a sjukdom bla
      /Största varmaste kramen till dig finaste ♡ ...

      Radera

  2. Du har nog en bra röst som är intressant att lyssna på så det är såklart därför och inte att de skulle vara lata, hi hi hi..... Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju så snäll ;)
      Du får väl komma och lyssna ngn gång :)
      KRAM

      Radera
  3. Härligt med högläsning, det har jag inte gjort sen barnen var små eller mindre, ingen som har ro längre att sitta och lyssna, nu läser vi var och en för sig. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Vilken bra grej. Den borde vi införa i våran familj.
    Ha en fin kväll.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt med högläsning! Det gillade jag också när barnen var mindre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. läste massa när dom var små, men även min 17 åring tycker om att vara med och det är nog enda stunden han sliter sig från datorer mm ;)
      Stor kram till dig

      Radera
  6. Vilken bra grej!!! Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Var länge sen jag läste en riktigt bra bok :) Kanske ska hitta en stund att läsa i solen idag <3
    Kram och ha det fint <3

    SvaraRadera
  8. Flugornas herre är en fantastisk bok! En klassiker. Vilken viktig uppgift du gör som både läser själv men inte minst läser högläsningar för dina barn. Läsandet ger så mycket till oss människor. Insikt i det som vi annars kanske inte skulle fått insikt om. Vi får språket vilket öppnar porten till kunskapen. Det ökar vår empati och jag har läst att läsa böcker är lika utvecklande för hjärnan som att resa jorden runt. ;) :)

    Som du kanske anar har jag alltid älskat att läsa och lyssna på berättelser, ända sedan jag hörde min första bok. Och jag läste mycket för mina barn. Nu pratar vi böcker tillsammans. :)

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Vännen
      Min äldsta är idag 17 år men han tycker om att lyssna och bara sitta med han med, trots att han annars är bara inne i sin teknikvärld..
      Jag tror som du att det öppnar portar och att det är viktigt.
      Ta hand om dig
      KRAM

      Radera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne