tisdag 9 juni 2015

Går tiden snabbare...

I kväll har vi Njutit av värmen på altanen och har precis Ätit en jättegod middag 
Hemmagjorda Hamburgare & Coleslaw och till det en fräsch Sallad.

Dagarna flyger förbi och i morgon har sonen avslutning i skolan och vi får 
äntligen hem honom över sommaren :)
Mannen åker ner och möter upp honom så han får hem allt som ska med..
Lillskruttan har skolavslutning först på fredag, 
men hon längtar efter ledighet, som hon sa i morse när jag försökte väcka henne

-Mamma, varför ska du alltid väcka mig när jag sover som bäst ??
-Men du måste upp nu om du ska hinna..
-Men varför kan jag bara inte få lite mer sovmorgon
-Men hjärtat det är sommarlov snart då kan du sova hur mycket du vill...
-meeen då har jag ju inte tid….!!!!

Kom ni håg sommarloven, att dom kändes som evigheter, 
och på det var terminerna som aldrig tycktes ta slut...
och idag hinner man knappt med när man har en månads semester
och året känns som det precis var nyår och nu är det midsommar snart.. 

vad är det som händer med tiden när man blir äldre.. ;) ?! 
eller är det kanske bara jag som känner så ???


13 kommentarer:

  1. Haha underbar kommentar från dottern. Förstår att det blir skönt att få hem grabben,
    våran stannar i Motala och ska sommarjobba och vara med flickvännen.
    Ja vi får väl åka dit :) Får en vecka i Halmstad i alla fall plus alla tävlingar.
    Ha det fint
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ja tiden går för fort nu.... Hinner inte med att det snart är semester ;) Härligt med hamburgare o coleslaw, en favorit här. Härlig kommentar från dottern, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt när de kommer med spontana och underfundiga kommentarer!
    Tiden går fort ja, speciellt maj har rusat fram och när man tänker på att det ska vara midsommar nästa vecka så kan jag inte riktigt förstå det för våren har ju knappt börjat!
    Tiden rinner snabbt mellan fingrarna och ibland stannar jag upp och tänker...ta till vara på här och nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker också tiden går fortare ju äldre jag blir...
    Mysigt att få hem sonen igen, och så gullig kommentar av dottern :-)
    Hemgjorda burgare, tokgillar!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera

  5. Sommarloven var för mig så länge sedan så jag har nästan glömt bort att jag hade något, ler....
    Din dotter hade ju rätt, det är ju så det är att vi måste gå upp alltid när vi sover som bäst, undrar varför vi skall sova som bäst när vi ända måste gå upp? ☺
    Roligt att få hem sonen förstår jag och skönt för honom med...

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  6. Sommarloven var j ä t t e l å n g a och det var alltid fint väder

    SvaraRadera
  7. Det är inte bara när man blir äldre som man tycker tiden går fort. Jag tycker mina barn säger det också. Är det inte att det är så mycket i samhället idag. Man ska vara över allt och man ska vara med på allt och man är ständigt uppkopplad på nätet för att se vad alla andra gör.
    Ha en fin onsdag kväll och njut av allt.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Jag tror att allt snurrar mycket fortare nu... känns i alla fall så ;-) Även den yngre generationen säger att det går fort... Sedan var det bara fin väder när man hade sommarlov som barn. :-) Fin onsdagskväll till dig! Kram

    SvaraRadera
  9. Ja,det gäller att ta vara på den hel ♡-at ...
    /Kram

    SvaraRadera
  10. Så gott det ser ut. Men visst är man som tröttast när man vet att ledigheten är nära....
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Tiden går snabbare, så är det åtminstone i känslan. Vilken bra svar din dotter gav :-)
    Mina sommarlov minns jag som fyllda av plikter, men också av lååång tid ändå.
    Ha det fint när sonen kommer hem.
    Jag har inte fått något mail från dig angående det vi pratade om, men du har säkert fullt upp, så det löser sig!
    kram Sanna!

    SvaraRadera
  12. Men vad härligt att hon inte har tid ändå! Det innebär att hon planerar att göra mycket roligt!!
    Fast det är ju då tiden går som fortast....
    Kram

    SvaraRadera
  13. Snart, snart har alla barn sommarlov :) några timmar till!
    Minns känslan :) glad och lite pirrig! Härligt!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne