måndag 8 juni 2015

Det finns alltid något att vara Tacksam för..

Så var det ny vecka, med nya möjligheter, 
men först gör jag min Tillbakablick på gångna veckans 
Ljuspunkter med Tacksamhet

Så det jag är Tacksam för och kan se tillbaka som ljuspunkter i förra veckan är...
  • SpontanMiddag med mannen, då lillskruttan seglade igen 
  • Sonens glada röst när jag berättat allt beröm han fick för sitt konstverk
  • Spelkväll med tjejerna
  • Skratt
  • Störtregn ute och filmmys inne kan det bli mysigare ;)
  • Mina bröder o dom samtal vi har, den omtänksamhet vi har mot varandra 
  • Ett glas vin på terassen i solen
  • Chokladbit och kaffe i en lugn stund
Vilka var dina ljuspunkter förra veckan ??

Inspiration av finaste EVA  som startat det här
(hennes Tekopp:)
Det gör verkligen så mycket att titta tillbaka på veckan som varit och
 hitta dom små ljuspunkterna/ sakerna som faktiskt spelar en större roll än man tror

Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit... 

Hoppas att Du som tittar förbi får en helt underbar start på veckan

16 kommentarer:

  1. Härliga tillbakablickar. :-) Själv är jag rätt dålig att blicka tillbaka och tänka på allt trevlig som hänt. Men jag är väldigt duktig på att njuta här och nu av småsaker som händer eller inte händer i ens liv. Småsakerna som finns runt omkring en är ju det som är ens liv och det gäller verkligen att ta det till sig och njuta, och inte längta framåt åt allt annat, för då springer ju livet ifrån en. Kramizz <3 /Laila

    SvaraRadera
  2. Underbar lista du har gjort!
    Undra vad din son har gjort för konstverk ... blev nyfiken ... alltid kul med beröm :-)
    /kram

    SvaraRadera
  3. Härliga ljuspunkter i vardagen! Ha det gott, kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Så många punkter att vara tacksam för - Skratt, inte minst! :)
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  5. Trädgårdsjobb, alltid ren kärlek (+motion, frisk luft, fin omgivning och ren terapi) : )

    SvaraRadera
  6. Ljuspunkten förra vecka var definitivt: Penicillinet mot min halsfluss.
    Nu kan jag svälja utan att svimma och jag jobbar igen :)

    - Penicillin
    - Min familj
    - Min mammas hjälp med blommorna
    - Förstående chef

    Plus mycket annat!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Kan bara nicka instämmande i din lista. Många guldstunder i den. Det där med ett glas vin på terrassen... Underbart!

    SvaraRadera

  8. Fin lista med mycket smått och gott att vara tacksam över...

    Kvällskram ♥

    SvaraRadera
  9. Ja, verkligen en fin tänkvärd lista!
    Varje dag ska man vara tacksam över,
    Förra veckan...jo, en mysig kort tripp till landet med maken där jag hittade liljekonvaljer. En middag i stan med kollegor...
    Som sagt, det finns mycket att vara tacksam över! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  10. Härlig lista (som vanligt)!! Visst är det mysigt med regn och film men nu tycker jag att vi har fått nog av dem. Nu tycker jag det skulle vara mysigt med ett dopp i poolen och lite chill i solstolen! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vänner, familj och lite gott! Precis som det ska vara :) Sitter här och läser ikapp lite, fint konstverk av sonen, väldigt fyndigt av honom! Strawberry Daiquri är min favorit också, den enda drink jag dricker, annars blir det mest vin. Men de där juicerna du visar skulle jag inte tacka nej till. Oj vad mycket färskpressad juice vi drack i Sydamerika.
    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  12. Jag gillar att läsa din tacksamhetslista.. det är en paus/reflekterande för mig med, tanken vad vi har här i livet... och att verkligen ta vara på det!

    hehe jag tror att du och jag är väldans lika när det kommer till bilkörning, jag känner så igen mig.. och vissa kan man ju undra hur dom fått sitt körkort

    Ha en fin dag och hoppas solen skiner
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Ja, det finns mycket att vara tacksam över. Just idag är jag tacksam för att jag precis redigerat mitt manus ännu en gång (mailade förresten dig igår, har det nått fram?), att solen skiner, att jag snart ska till gymmet och träna och snart kommer barnen hem från skolan ... Kram!

    SvaraRadera
  14. Skriver under på det alla dar i veckan.
    Ha en fin dag och njut.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  15. Jag skriver under på hela din lista, finns så mycket att vara tacksam över. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  16. If you are looking for the biggest Bitcoin ad network, take a peek at MellowAds.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne