måndag 1 juni 2015

1:a juni, Måndag och Tillbakablick

Så var det ny vecka, med nya möjligheter, 
men först gör jag min Tillbakablick på gångna veckans 
Ljuspunkter med Tacksamhet

Så det jag är Tacksam för och kan se tillbaka som ljuspunkter i förra veckan är...
  • Jag Vann Boken jag tänkt att köpa "Om att Älska" hos FINASTE MATTAN
  • Spontangrillning med grannarna
  • Skratt /gråt och Djupt viktigt Samtal
  • Ödmjukhet 
  • Sol
  • Bukett Doftande Syrener
  • Hörde Fågelungar som kvittrar när mamman/pappan kommer till boet med mat, häftigt att ha det så nära :)
  • Att det har köpts av dom söta armbanden till förmån för Barncancerfonden finns HÄR
  • Att jag kan stoppa in foten i en sko idag trots en stor blå lila prinskorvslilltå ;)
  • Uppvaktning på MorsDag 
Vilka var dina ljuspunkter förra veckan ??

Det här är en "bloggutmaning" som finaste EVA startat
(hennes Tekopp:)
Det gör verkligen så mycket att titta tillbaka på veckan som varit och
 hitta dom små ljuspunkterna/ sakerna som faktiskt spelar en större roll än man tror

Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit... 

Bild Googlad

Hoppas att Du som tittar förbi får en helt underbar start på veckan

12 kommentarer:

  1. Jag har många saker att vara tacksam för under förra veckan. Just idag när jag är sjuk, så är jag mest tacksam för att jag var frisk och kunde göra allt jag hade planerat :).

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten! Fin lista med både glädje och sorg. Djupa viktiga samtal är bra, leder ofta framåt. Mysigt med fågelungarna!
    Ha en ny härlig vecka!

    SvaraRadera
  3. Så bra utmaning, viktigt att ibland se tillbaka på alla ljuspunkter. Vad kul med vinst av den boken. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Jag är tacksam för min morsdag, vi var tillsammans alla fyra innan mannnen stack till jobbet...
    jag är eeevigt tacksam att treåring ville stiga upp med sin pappa så jag fick sovmorgon, det har varit lite av ett h-te att det bara är JAG som gäller..

    usch och fy med din tå! Skönt att du gick på dig skon
    Kram Sandra

    SvaraRadera

  5. Jag blir rörd när jag läser din tacksamhetslista. :-) Jag känner mig tacksam mest hela tiden, jag vet att ingenting är en självklarhet...

    Kram på dig fina Sanna ♥

    SvaraRadera
  6. Bokvinst är ju alltid en höjdare :) så himla kul! Grattis!
    Det där med tån lät ju mindre kul, förstås - men det är ju bra att den låter dig använda skor ;)
    Nu har vi juni - kanske får vi sommar snart :) något att se fram emot!
    Önskar dig en bra fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten!
    Men stackars din lilla tå... Hoppas den bättrar sig fort :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  8. Spontangrillning... Spontana aktiviteter brukar bli så trevliga! Och bokvinsten - grattis! Fina saker att vara tacksam för. Kram

    SvaraRadera
  9. Förra veckan tyckte jag var lite tight. Detta något bokat varje kväll och det tycker jag är lite jobbigt faktiskt. Denna veckan är lite lugnare puhu. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Grattis till bokvinsten! :-) Spontan aktiviteter brukar bli de bästa, är ju kul när man inte tänkt sig ngt men när det ändå blir en grill, fika, promenad etc Gäller att stanna upp ibland och tänka efter vad man är tacksam över, är annars lätt att bara tuffa på utan att glädjas åt det man har runt omkring sig. Kramiz Laila

    SvaraRadera
  11. Spontangrillning hade vi ofta där vi bodde innan detta, här är väl grannarna sådär... men oj så kul vi hade de där grillkvällarna.
    Kram J

    SvaraRadera
  12. Härligt att du tillochmed kunde se något positivt med din tå!!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne