torsdag 28 maj 2015

Välkomstdrink..

En av mina favodrinkar är 
Strawberry Daiquiri
En härlig somrig drink att bjuda som välkomstdrink
Till  2 personer använder jag

  • 10-15 färska jordgubbar
  • Ljus Rom ( här beror det på hur stark du själv vill ha den ;) men jag brukar göra med ca 6cl per person 
  • Saften från en halv lime
  • Sockerlag ( kokar upp vatten och råsocker i lika mängd ) behövs bara ca 4 cl 
  • Krossad is 
  • Kör allt i mixer några minuter , häll upp i fina glas och dekorera med jordgubbar 
Om du testar låt mig veta vad du tycker :)

Idag är det jobb på kontrolllabb, där jag håller på att få lära mig Allt, genom att jag inte är kemist eller labbassistent, utan faktiskt ekonom, så är det en del att lära sig, men det är så himla kul…
älskar att lära mig saker..
Det enda jag har nytta av på labbet, är väl min noggrannhet när det gäller siffror ;) 
Sen kommer det mesta av erfarenhet som dom säger, man lär sig att se och kunna avläsa produkter med tiden...

Jag hoppas att du som tittar förbi får en underbar Torsdag och att du tar hand om dig och de dina

12 kommentarer:

  1. Mmmm...så gott det ser ut. Gör aldrig drinkar hemma. Kan bli om går ut på after work. Men det ser väldigt gott ut. Ha en härlig torsdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera


  2. Din välkomstdrink ser väldigt god ut. :-)
    Det är alltid roligt att lära sig nya saker för hur det än är så leder det alltid till att vi blir bättre på det vi kan.

    Solen skiner över oss idag och nu skall jag ut och njuta av den.

    Den bästa fortsättning av dagen och en stor kramis till dig. ♥

    SvaraRadera
  3. Den ser riktigt läskande ut. Får nog testa den vid tillfälle :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Strawberry Daiquri låter gott! :)
    Har gjort något liknande när jag jobbade i barer i Spanien.

    Det låter spännande med labbjobb :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  5. Älskar, älskar, älskar drinkar! : )

    SvaraRadera
  6. Åhh dem är ju så goda, längesen nu jag hade en :)

    Alltid roligt med nya erfarenheter.
    Ha en underbar Torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jösses så gott det lät!!! måste måste testa i sommar!!! kram

    SvaraRadera
  8. Den drinken är god. Förra sommaren satt jag ofta på altanen med en egengjord (i sommar tänkte jag ta det lite lugnare)

    SvaraRadera
  9. Mmm såå gott!! :-) Tokgillar strawberry daquiri. :-) kramizz o ha en jätteskön helg/Laila

    SvaraRadera
  10. Amen så gott! Detta är sommar :)

    SvaraRadera
  11. Det här får vi prova på semestern. Kanske en bra start på den. Kram Anita

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne