tisdag 26 maj 2015

Utanför huset

GodMorgon Finisar !

Jag hoppas att ni vaknar upp till en mer solig dag än vad vi har här hemma ;)
Idag blir det läkarbesök och arbete samt seglingsträning för lillskruttan till kvällen.

Här hemma börjar det hända saker, mer och mer börjar vi se hur det kommer att bli 
(trots att det ligger mängder med sand på allt ;) 
Som vi drar in i huset hur vi än gör…Spelar ingen roll att vi dammsuger varje dag, gruset är överallt.

I helgen var det 10 man som arbetade med stensättningen, 
dom har sagt att dom ska bli klara innan midsommar, vi hoppas :) då det kommer massa folk då
Men som sagt det är ett precisionsjobb och jag är imponerad av hur dom testar olika stenar hur dom hamrar ner dom, det är en som lägger stenarna passar och fixar och en som plockar ut och ger dom stenar som passar och är fina.
Man kan Förstå att det tar tid ..

Så till mina i-landsproblem och verkligen lyxproblem….
meeeen 10 gubbar springande omkring huset en lördag / söndag då man är ledig… 
är inte såå kul…
Känns som man är under ständig observation  ( fast man med säkerhet INTE är det ;)
men man kan inte bara vara, 
jag gillar att gå omkring i nattlinne, tofflor och kofta
inte behöva tänka på om jag pillar näsan eller kliar på rumpan haha
(ok kanske inte gör det annars heller ..men ni förstår :)
Vi har stora fönster och insyn runt om.., så det var bara krypa in i badrummet klä på sig tidigt på morgonen.. inte min lördag /söndag jag vill ha ;)

ok lite surtant var jag nog haha...

Önskar er en härlig start på tisdagen

10 kommentarer:

  1. Wow, riktigt snyggt blir det, verkligen! Ser stilfullt ut... Min son sätter gångar och sånt ibland, så jag vet vilket jobb det är, tungt dessutom!
    Segling..? Vad spännande, säger jag som är rädd för vatten.. ;)
    Önskar Dig en skön tisdag, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Det blir ju jättefint! Vad kul :)
    Jag kan förstå ditt "dilemma" med en massa karlar på tomten, jag hade nog känt samma :))

    Ha en bra dag fina du!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Halli hallå vännen! Vi har efterlyst din adress för vinst av boken ÄLSKA hos bloggen FINASTE MATTAN!
    Kramar Mia&Mian

    SvaraRadera
  4. Det där kommer att bli fint!
    Och du - pilla du i näsan. De där gubbarna har väl sina näsor i backen så de ser ju inget ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint det blir, skönt när allt är klart.
    Men 10 stycken hemma, förstår att du tycker det är jobbigt.
    Ha en bra dag !
    Kram Pia

    SvaraRadera

  6. Att ha alla arbetare så nära inpå är inte kul, man blir lätt lite begränsat vad och hur man gör saker, ler stort...
    Hoppas det går bra hos läkaren idag. ♥

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  7. Det blir kanonsnyggt! Och inser vilket jobb att få alla stenar på 'rätt' plats. :-) Fin tisdag!/Kramen

    SvaraRadera
  8. Fasiken så snyggt det blir. Det Blir nog mödan värt tillslut hihi.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  9. oh, vilket jobb, det ser ut att bli supersnyggt! Och jag förstår din känsla, jag känner likadant i sådana situationer :).
    Ha det bra!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne