måndag 11 maj 2015

Tacksamhet..ny vecka, nya möjligheter

Så var det ny vecka, med nya möjligheter, 
men först gör jag min Tillbakablick på gångna veckans Ljuspunkter
Tacksamhet
det är en bloggutmaning som finaste EVA startat (hennes bild ), och det gör mycket att faktiskt titta tillbaka och se att dom små ljuspunkterna faktiskt spelar en större roll än man tror i ens sinne.

Ibland är det svårare att se ljuspunkter, men som sagt stora som små, få som många, 
varje vecka är olik den andra 

Så det jag är Tacksam för och kan se tillbaka som ljuspunkter i förra veckan är...
  • Att Lilleman är en cool kille som faktiskt klarar sig galant fast han mådde så dåligt...
  • Färgerna som kommer ute
  • omflyttning hemma
  • pratstund o tid med ett glas vin vardaxlyx med mannen i " nya" sällskapsrummet
  • Ny familjemedlem SEMLAN
  • Bröder som jag aldrig kan tänka mig vara utan
  • Man som ger en värme o omtanke, när kroppen bryter ihop
  • Att det gick ok hos hjärtläkaren.. inga tillslag i alla fall :)
  • Riktiga viktiga ärliga Vänner
  • Huvudvärk som är på väg bort..förhoppningsvis..bara molande kvar nu


Vill du vara med i Utmaningen Tacksamhet eller bara läsa vad andra har skrivit... 


Hoppas att Du som tittar förbi får en helt underbar start på veckan

21 kommentarer:

  1. Familj och vänner betyder mycket, väldigt mycket! Tur att vi har dem!
    Skönt att det gick bra hos läkaren och det där vinet var du verkligen värd. Njut av den nya veckan och håll huvudvärken borta :) Kram

    SvaraRadera
  2. Så viktigt och så nyttigt att försöka fokusera på att det fina, viktiga. Kram.

    SvaraRadera

  3. Det bästa av den nya veckan önskar jag dig. :-)

    Kramizen ♥

    SvaraRadera
  4. Jätteviktigt att fokusera på det fina och bra i livet <3 Stor kram till dig raring

    SvaraRadera
  5. Så fin tacksamhetslista och viktig. Att se glädjeämnen i det lilla. Det slår mig varje vecka när jag läser dessa listor. Fin ny vecka till dig!

    SvaraRadera
  6. Hoppas din huvudvärk är borta nu!
    Önskar dig en toppenmåndag! :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  7. Idag är jag evigt tacksam för att min bror hade änglavakt igår! En timmerlastbil tappade timmer, han klarade sig oskadd... "bara" bilen blev kvaddad

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meen Vad hemskt men vilken tur att han mår bra !!!
      Stor kram till dig !!!

      Radera
  8. Mycket att lyfta fram i tacksamhet :) Vardagslyx inte minst! Och att huvudvärken är på väg bort! Äntligen!
    Tack för grattis :)

    SvaraRadera
  9. Gillar dina tacksamhetslistor! Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sv;
      Att få en ny njure är sista utvägen, utan fungerande njure dör man. Dialysen i sig är inget behandlingsalternativ utan bara en livsuppehållande åtgärd under tiden man väntar på den nya njuren Eftersom det är såpass ont om donerade organ att det blir väntetid (just nu 4 års väntan på njure här). Tack för att du frågar, jag berättar gärna det jag kan ;-)
      Kram

      Radera
  10. Vilken fin tekopp. Nu ska jag nog gå till köket och göra mig en kopp

    SvaraRadera
  11. Ja, det du troligen är mest tacksam för är väl migränen äntligen är på väg bort. Migtän är faktiskt ett funktionshinder.
    Grattis till Semlan! Hoppas bara att kaninerna inte sätter igång - ja, du vet med vad direkt. Annars blir det många kaniner här på bloggen snart;-)

    SvaraRadera
  12. Bra att vara tacksam - det gäller att uppskatta.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Ja nog finns det mycket att vara tacksam över.
    Jag hoppas verkligen att din huvudvärk ger sig.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  14. Du har verkligen mycket att vara tacksam för. Inte dumt alls att stanna upp och tänka igenom sådant vi är tacksamma för, dagligen.
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  15. Verkligen inte tokigt alls att stanna upp och se allt det fina i livet!!! kram !!!

    SvaraRadera
  16. Ja, man har mycket att vara tacksam över! Tack för det fina välkomnandet och länken till mig. Kul att se sig omnämnd hos någon annan. :) Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  17. Jojo det finns mycket vi kan vara tacksam för. Det gäller att tänka på dom positiva sakerna.
    Man mår så mycket bättre då.
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Det finns så mycket att vara tacksam över. Gillar din lista :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  19. Tack för era fina kommentarer om dom små ljuspunkterna vilka var era ?? hoppa på utmaningen ni med :)
    KRAM

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne