fredag 8 maj 2015

Sprängande Huvudvärk


Denna förbannade Migrän..kommer mer och mer…
Igår var jag på jobbet och kände huvudvärken komma, tog tabletter .
men den var kvar och kom mer och mer …
När jag sluta ringde jag mannen och sa att det här kommer inte bli kul att köra hem med..
och nä det var en resa för sig..

Kan säga att jag var en av dessa vägsniglar jag själv annars är så irriterad på ;) 
men körde faktiskt in så fort jag hade bilar bakom….
Jag vet man ska inte köra bil när man mår sådär..men vad skulle jag göra..måste ju komma hem för på jobbet ville jag inte sova över…
och som sagt en massa tabletter, mörka solbrillor och långsam bilkörning fixade det

 Jag älskar verkligen solen men dessa dagar vill jag bara krypa in i en mörk vrå och ligga där tills det går över, solstrålarna spränger i huvudet och ögonen rinner

När jag kom hem var det bara att ta tabletter o krypa isäng då migränen eskalerat totalt..

Lillskruttan jättebesviken då vi egentligen skulle iväg på tårta hos vänner som fyllde år..
suck…varför alltid på fel dagar ..
Men min kväll bestod av illamående och denna sprängande huvudvärk..
då det enda som hjälper är att sova..

Idag är det tunga molandet kvar..och en förbenad trötthet jag inte har tid med…
Så nog om mitt gnäll..

För idag är det Fredag och äntligen HELG
och i helgen händer det en massa
***
Ny kaninkompis till Sigge
Brorsan fyller år
Fira vår kompis dotter (som vi missa igår)
Betonggjutning i garage mm
Massa gubbar kommer och ska lägga markstenen..

Önskar Dig en underbar Fredag
Bild GOOGLAD tyck på den så hamnar du vart jag hittat den och lånat

15 kommentarer:

  1. Usch det är inget kul med migrän, jag vet =(
    Och den där "hangover" man har dagen efter, när det gått över, det är inget kul det heller.

    Själv har jag kommit in i en period av ständig spänningshuvudvärk just nu, som dessutom ibland går över till migrän.

    Skit e´re me oss! Kram!

    SvaraRadera
  2. Nä men fy stackare! Migrän ska ju vara hemskt! Hoppas det går över fort så du får njuta av helgen.
    Kram Malin

    SvaraRadera

  3. Migrän är inte kul, fy nej! Jag har ögonmigrän, det tar på synfältet och talet och sitter i ca två timmar och kommer ungefär var tredje månad. Första gången blev jag livrädd men nu vet jag vad det är...

    Fredagskramen ♥

    SvaraRadera
  4. Åh nej, brukar du också få migrän!! :( Finns inget värre, dock var det ganska längesen jag själv hade det sist.
    Hoppas du är lite på bättringsvägen iallafall :) ♥

    Hoppas du får en bra dag och sköt om dig!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  5. Men så jobbigt det där låter... Hoppas den är väck nu den dumma migränen!

    Tur att det finns så mycket roligheter på gång ändå :-)

    SvaraRadera
  6. Jag vet inget om att ha migrän men fyyyyyyy för det jag hört om det...
    Hoppas att du har fått sova och kan vara med på helgens trevligheter
    kramar <3
    Sandra

    SvaraRadera
  7. Huvva för migrän! Hoppas du får vila. Har du kollat spända muskler i skulderblad och nacke?
    Tack för de fina orden i mitt förra inlägg. De värmde! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Låter verkligen inte roligt :( - hoppas det bättre nu och att du har ork och energi att ta dig an allt du har planerat för helgen.
    Eller så får du helt enkelt vila....

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Men fy vad jobbigt. Jag hoppas du piggar på dig snart. Min minste son lider av migrän ibland också. Hemskt.
    Här kommer en go fredagskram till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  10. Fy vad trist. Hoppas det känns bättre nu så du kan njuta av din kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Fy så jobbigt med migrän! :( Min mamma hade det rätt ofta när jag var barn, det var så tråkigt när hon låg till sängs ett helt dygn eller mer... Men vad skulle då hon tycka...?
    Kram och hoppas du mår bättre nu!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  12. Nä fy lede sååå jobbigt med migrän Hoppas att den är borta då vi har lördag i dag.

    Kryapådig.
    Kramiz.

    SvaraRadera
  13. Nej stackare. Hoppas det är bättre nu så att du kan genomföra alla dina helgplaner!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Fy för migrän! Hoppas du har varit bättre och kunnat roa dig i helgen. Kram J

    SvaraRadera
  15. Tack för er omtanke finaste

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne