lördag 2 maj 2015

Rosor o Kaprifol

Det är inget strålande väder här i stockholmsskärgård idag… 
regnigt och grått..

Så det blev inget trädgårdpyssel ute för mig 
utan det blev storstädning inomhus istället, 
Men visst är det härligt nu när rosorna o kaprifolen börjar få sina blad, 
då är det inte så långt kvar ändå ;)
Till värme o sol och sommarkläder
Det är Äntligen Vår, 
och det märktes igår då jag och lillskruttan på promenad och såg gullvivor..
så till och med här ute i skärgården, där det oftast är sent har det äntligen kommit gullvivor
Har Du fått gullvivor hemma där Du bor ännu ??

Dottern har jag skjutsat (En bilresa jag bara måste ta upp i morgon…Hur kör folk..???)
 till mormor nu, för att hon och kusinerna skulle på bio och 
jag tror det var Askungen den nya filmen den här ggr.
Min underbara mamma, som alltid hittar på massa saker med sina barnbarn,
 jag kan bara hoppas och önska att jag blir lika dan :)

Nu ska jag städa vidare och se till att det finns kvällssupé till mannen och mig, 
 han kommer hem sent från tävlingarna ikväll, skönt för jag ville inte sova själv.. 
har ärligt fått lite nojor sen STALKER boken jag läste..
men det går väl över snart hoppas jag ;) haha

Önskar er en fortsatt mysig Lördagkväll


6 kommentarer:

  1. Här var det soligt men nu är det molnigt men det ska bli soligt och 18 grader idag. Klockan är ju fortfarande morgon så det finns fortfarande hopp :).
    Ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera

  2. Det är perfekt städväder, när vårsolen skiner in kan man njuta istället för att få dåligt samvete för att både vilja vara i solen och känna att man behöver städa....
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Samma väder hos mig i lördags. Trädgårdspysslet fick vänta. Fin ny vecka till dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det är härligt att se allt som börjar växa och få liv igen!
    En sån mormor vill jag också vara sen :).
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Puss & Kram och tack för era kommentarer
    Kärlek till er

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne