lördag 9 maj 2015

Ny Familjemedlem

Äntligen har vår lilla SIGGE fått en kompis ;)
en liten kanintjej som bara är ngn månad yngre än han själv…

Genom att hon kallats Bullen innan ville lillskruttan ha ett nytt namn ;) haha
Jag o mannen tyckte SELMA, 
men lillskruttan och lilleman vi prata med per skype tyckte  SEMLAN

Så det blir tydligen SIGGE & SEMLAN  ;)

Dom går jätte bra i hop än så länge ..peppar peppar ta i trä :)
var uppe tidigt i morse då jag verkligen var tvungen att se att allt var ok då vi igår lät dom få bo ihop för första ggr. 
Men när jag kom ut sov båda (helt utmattade  ;) antagligen haha..
som han sprungit efter henne….
trodde att den driften la sig vid kastreringen men nääää
När jag ropade kom Sigge direkt för då vet han att det är mat  och hoppar alltid fram till dörren och välkomnar en :)
Semlan kom ner och så åt dom båda ur samma skål  och verkade trivas och tvätta sig och hoppa runt 

Migränen än kvar som ett molande men mycket bättre idag..
Tack för eran omtanke ni är underbara som vanligt

Vill Idag också VÄLKOMNA 

Fina Milla med bloggen BARA MAMMAMILLA

&

Härliga  K med bloggen COMSI COMSA

Som Följare på bloggen
TACK

 och har du inte varit inne på deras bloggar är dom absolut värda ett besök, även dessa två så olika men ändå lika härliga på sitt...

Jag hoppas att Du får en underbar LÖRDAG
med massa mys och kramar

16 kommentarer:

  1. God morgon!
    Blev det rätt hos mig....? Kolla är du snäll...

    Tack för peppen, jo du har ju så klart rätt ang. muskler och vikt. Men...jag gick ju upp några kilo innan jag började denna sortens träning. Dessa vill jag gå ner...suck... Men, ja ja - det löser sig. Coreträning ska jag nog försöka få in ibland, jag står och jobbar ganska mycket och passar på att göra vissa övningar då - vilket är ett tips från min naprapat :).

    Lördag idag, hoppas du kan göra något roligt i dag Sanna trots migränefterdyningar. Här i söder är det regnigt, men jag hoppas vi kan ta ett varv på marknaden ändå.

    Nu frukost och sedan träning!

    Ha det gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera

  2. Tack Sanna, wow vilket välkomnande ler stort, ser du det? :-))))
    Blev väldigt glad när jag tittade in och såg detta :-)

    Vilka söta små rackare... :-)

    Solig kram som räcker över hela lördagen ♥

    SvaraRadera
  3. Men, jisses så söta! Urgulligt par, och härligt att få en partner! Hoppas migränen försvinner, så typiskt när man är ledig att den dyker upp....
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Men åh så söta :) kram Diana

    SvaraRadera
  5. Namn som passar bra ihop :) Sigge & Semlan!
    Skönt att migränen verkar ge med sig! Önskar dig en skön lördag!

    SvaraRadera
  6. Härligt att din migrän verkar släppa. Det tar på energin att ha huvudvärk. Så söta Sigge och Semlan! Kanske blir det småkaniner nu? Fin lördag till dig! :-)

    SvaraRadera
  7. Så gulligt! Här hemma har vi ju en Pepsi, en liten kaninkille. Han är ett år nu. Vi har inte kastrerat honom.....kanske borde vi det? Han kanske är för gammal? Får jag fråga varför ni gjorde det? Blir de lite lugnare då? Han är go, men kanske inte så tam som vi hoppats på.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Men så söta de är. Kram!

    SvaraRadera
  9. Sigge och Semlan ♥ Så söta :) ♥

    Jag har också ett molande i huvudet idag.. :( Hoppas det håller sig vid det och inte bryter ut i migrän.

    Ha en bra dag!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  10. Så söta! Och fina namn :) Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Semlan är ju jättebra med tanke på att den hette Bullen innan..same same but different ;) Gulligt.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  12. Ja, de var verkligen söta!!!
    Skönt att migränen är bättre! Ha en skön lördag och söndag!

    SvaraRadera
  13. Vilka sötisar ni har hemma hos er.

    Visst är det charmigt när barnen bestämmer djurens namn.
    Hemma hos mig fick hamstrar heta Anaheim efter favolaget i NHL och Popcorn
    eftersom dottern tyckte han hoppade som popcorn.

    Kram Kram Kamilla

    SvaraRadera
  14. Naw,sååå söta ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  15. Tack för era fina kommentarer ni är bäst !!!!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne