torsdag 21 maj 2015

Lugn Stund




Att bo nära havet har sina fördelar, igår em gick jag ner till vår brygga och satte mig och bara njöt av lugnet och av solen.

Ibland behöver jag bara tystnaden, och naturen för att hitta tillbaka till lugnet..
Där jag kan få vara själv med mina tankar och funderingar...
Alla har säkert sina speciella platser, stunder för att bara kunna vara, och det här är min plats, 
dit jag går när jag vill vara själv bara sitta med min kaffe termos och njuta av lugnet..

Det funkar fram till högsommaren för då är barnen alltid med och badar ;)
eller dom tokungarna badar jämt under sommaren morgon middag som kväll, vi får dra upp dom för att äta haha, och det kommer inte från deras badkruka till mor..
Men det ger en annan harmoni och inre glädje för en själv ;)

Har Du något ställe där du hittar ro och lugn ?
Där du kan vara själv med dina tankar och funderingar..

Önskar dig en härlig Torsdag 

12 kommentarer:


  1. Gud så fint du har det med brygga och allt. Hoppas att ditt tankeställe skall ge dig många a-ha upplevelser som skall vara till nytta för dig.
    Jag tänker bäst när jag promenerar och är vid vattnet eller också genom att meditera.

    Kram på dig fina Sanna ♥

    SvaraRadera
  2. Jag har också havet som min plats, det är både rofyllt och mäktigt att se havet med en kopp kaffe i handen...
    Hehe så söt hon är din dotter om BHn, min son (treåringen) ska bli tjej när han blir stor sa han häromdagen..
    Hoppas att du mår bättre idag <3

    Sv. våran tomt är på 1200 kvm men där står ett hus på 125kvm, garage på 50 kvm och en sen har vi lagt en heldel plattor mellan hus och garaget..
    men det finns allt gräs och trädgårdsdrömmar kvar ;-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Jag bor oxå nära havet och där finns en av mina absoluta favoritplatser nämligen bänken som jag har som header på min blogg! Det är så rogivande att bara sitta där och filosofera. Tyvärr gör jag det alldeles för sällan.....

    sv: Jag hade ett hjärtfel som jag gått med alldeles för länge eftersom ingen läkare tog mig på allvar och avfärdade mig med en stressdiagnos. Eftersom jag gått med det så länge blev mitt vänstra förmak för stort vllket ledde till att även har förmsksflimmer. Efter två operationer känner jag mig så gott som frisk!!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt det låter, önskar vi inte hade så långt till havet.
    Vi åker alltid till Halmstad på sommaren, det är underbart, längtar redan dit.
    Ha en bra dag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Jag går också till havet - och jag har också nära! Det ger ett lugn eller hur!

    Kram och fina bilder du visar!
    Malin

    SvaraRadera
  6. Härligt!

    Mitt (vårat) lugn är vid stugan där vi tillbringar så mycket tid vi bara kan <3

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Jag älskar havet, och när jag bodde i Spanien för några år sen så brukade jag gå ner till stranden tidigt på morgonen när solen började på att gå upp, och bara satt i sanden och filosoferade en stund. Ett härligt sätt att starta dagen på :)
    Då hade jag 100 m till havet, nu har jag ca 6 mil... Nu är det skogen jag går till om jag vill ha lugn och ro och vara för mig själv en stund :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  8. Vatten är verkligen rogivande! Fantastiskt ställe ni har! Vi har en forsande å nedanför vårt hus, ljudet från den har en lugnande verkan. Jag brukar gå ner där eller bara sitta utanför huset (som ligger i anslutning till skogen) där det ofta är lugnt och stilla! Kram

    SvaraRadera
  9. Jo jag har det, på vårt landställe på Öland. Det är så viktigt med denna lugna stund. Kram Pernilla
    Ps hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  10. Jag älskar oxå havet (tyvärr har jag inte tillgång till det på det sätt jag vill längre). Nu är jag nöjd om jag slipper höra trafik

    SvaraRadera
  11. Jag älskar också havet, är både uppväxt vid havet och flyttade sen till havet igen efter tre år vi Vätterns strand... Skulle aldrig i livet kunna bo utan närheten till havet. Härliga bilder.
    Kram J

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne