söndag 3 maj 2015

Hur kör folk…Häxan Surtant bara undrar


Var beredda nu ett sånt där lååååångt inlägg ;)
För nu måste häxan surtant få ut lite ...haha

Igår skjutsade jag min dotter till mormor, det är en bit och genom att vi skulle ta färjan till vaxholm så var vi ute i god tid…..
Väldigt god tid….
Normalt sett tar det oss ca 50 min att åka in till stan för oss, om ens det.

Men som vanligt på helger är det massa helgfirande människor 
som verkligen tar tid och kör så sakta dom bara kan…
Jag nu menar inte nybörjare som kör MALLAN det vill jag vara tydlig med ;) 
Dom har jag all respekt för och skulle aldrig ens komma på Tanken att hetsa ngn som övningskör..

Men dessa personer kan verkligen INTE köra
Dom kör inte ens rätt hastighet ngn ggr på den 70-väg vi har..
nä när det är kringelkrokigt kör dom 30-40km /h
och så fort det blir en raksträcka kör dom i 80-90 km /h
Är det enbart för att INGA bilar som ligger bakom i kö ska få köra om?????
Jag bara undrar..???
Och jag menar det .. dom kör verkligen på alla raksträckor  som finns i 80-90
och det även förbi skolan där det faktiskt är 30km/h
Hur som haver 
självklart blev vi sena och missade trots vår GODA TID färjan till Rindö
jaja sånt är livet och jag och lillskruttan fick sitta i 30 min och ta det lite lugnt och prata istället 
mysigt det med ;)
Men när vi sitter där kommer ett gäng motorcyklar åkande och då menar jag ett gäng ca 20-25 st..
Ja jag vet, dom ska köra på före på färjorna när det är motorcyklar..självklart

Men då till min lilla undran.. 

Vad räknas egentligen till motorcykel idag????

Självklart ska motorcykel med sidvagn höra till..,
 men va fa.. när det kommer ett jätte kolos till motorcykel 
( du vet den där med soffa både till förare och medåkare och last utrymme bak finns säkert en kyl också, ja men ni vet .. dom ser ut som små husvagnar fast det ska vara en sk motorcykel) 
Och inte nog med den
Utan på den både släp och sido vagn som ser ut som en bil bara den…
jag menar det fick plats två vuxna personer i den sidovagnen…

Jag bara undrar räknas det också som en motorcykel och ska få köra förbi hela kön då ???
Det ekipaget var ju lika stort som min bil…

Nu spelade det kanske ingen roll Häxan surtant (moi) stod ju långt fram i kön så jag kom med, 
och nu är det ju inga sommarköer på färjorna ännu.. 
men sen ???
Missförstå mig inte..jag Älskar motorcyklar och att få åka motorcykel, men när slutar det räknas som motorcykel egentligen??
Japp Det Undrar verkligen Häxan Surtant just nu…

***

Sen kommer vi till våra små vägar.. 
där man knappt kan möta en bil och framför allt inte gena i kurvorna…
Men då  ..HALLÅ snälla söta PENSIONÄRER… 
hur tänker man när man kommer i en kurva med släp och kör mitt i ??? 
Jag var tvungen att tvärbromsa och köra ut i väggrenen, bilen bakom mig höll på köra in i mig, medans jag själv höll på frontalkrocka med pensionärens bil och släp mitt i vägen..
Vi stannade men pensionären som åstadkommit allt körde glatt vidare som inget hänt..

Jag bara Älskar Våren och all "fara" den för med sig
Jag säger faktiskt inte Varning för BARN
Jag säger 
Varning för Bil körande Pensionärer
(vet jag är snart där, men jag ska Inte köra bil om jag inte kan..det lovar jag ;)
Men Det gäller verkligen INTE alla heller…ok

Letar efter en Vägskylt att sätta upp varje sommar på vår  väg här…. 
borde ju finnas liksom varning för lekande barn ???? 

Orkade ni igenom allt mitt surtant gnäll haha 
Puss o tack 

Nä Nu vänner ska jag och mannen äta en MYSIG frukost och sedan hämta vår lillskrutta….
Det var allt från Häxan Surtant denna gång…
Puss och stor söndagsKram till er sötnosar som tittar förbi 
Bilder GOOGLADE och lånade 

11 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att jag har vett att lämna ifrån mig bilnycklarna när jag blir för gammal för att köra bil, eller rent av bara kass..... jag hatar också när folk inte kan köra...
    Ha en härlig söndag. Kram J

    SvaraRadera

  2. Det verkar inte finnas vanligt trafik-hyfs idag, alla gör som det passar dem. Är så nöjd att bo i stan och vara utan bil. Söndagskramen ♥

    SvaraRadera
  3. Finns mycket att störa sig på i trafiken.
    Sv. Hatten är också från Boozt, men ej på rean.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Finns allt för många som inte borde vara ute i trafiken.
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Ååååjag trodde alla dom var samlade i min kommun dom där som inte ska ha körkort men tydligen finns dom hos dig med heheh... ja man kan verkligen bli tokig! Eller jag blir rättare sagt galen!!

    Kram på dig och ha en fin start på veckan

    Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha dom finns tydligen överallt då …haha

      Radera
  6. Oj, hoppas du lugnat ner dig nu :-)...men håller med dig, man kan bli tokig på vägarna!
    Kram På dig, och tack för fina kommentarer på min blogg !

    SvaraRadera
  7. Ja, trafiken är helt klart ett kapitel för sig.... tyvärr! Men jag önskar Dig en ny fin vecka, med bättre trafikvett... ;)
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Hahahaha
    Häxan surtant har all rät att vara sur ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Tack sötnosar för era kommentarer.. det verkar ju finnas konstiga bilförare överallt..
    Kram

    SvaraRadera
  10. Bluehost is definitely the best website hosting provider for any hosting plans you might need.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne