lördag 2 maj 2015

Granit högar

Markstenen kom i går ..och det var inte ett jättelass utan tre ...
Chauffören ville inte alls lägga stenens där mannen min markerat vid sidan om garaget ... 
Han kunde inte sa han ..  
Och vad vet jag, tyckte det såg omöjligt  ut ändå med denna enorma bil på vår uppfart, och mannen som var ute på sjön och tävlingar med sonen vår fick vi  inte tag 
Så jag gick med på att lasta av där han sa att han kunde /ville
Det vart en rejält smäll när stenarna åkte av och det var bara första av tre 
Så nu består vår uppfart av tre högar ja och för sig mycket vacker marksten ;)

Nya berg som dottern sa och självklart blev mannen min inte så glad på chauffören
och på att han inte lagt stenen där han markerat och talat om för honom att han måste ha den 
..då det annars förstör för andra bilar som måste upp 
Till saken hör den att
Eftersom mannen min arbetade tidigare som brandman och kan köra stora enorma lastbilar vet han att om han velat / orkat hade han fixat det precis som mannen sagt till honom när dom pratade, men han hade ingen lust och passar väl på då, 
när det står en förvirrad icke bättre vetande fru där och säger att det är ok ;) 
UPPS
Jaja Allt fixar sig ändå killarna som hjälper oss att lägga stenen kommer hjälpa oss att flytta den :)

Så vill jag Välkomna 

 Underbara Jonna
Med bloggen 40 & FAB

samt 

Finaste Eva

Som Följare 
Två helt olika, men båda helt underbara bloggar
Och har ni inte varit inne på deras bloggar kan jag lova att båda är värda ett besök !!

Ta hand om er och ha en alldeles underbar Lördag

10 kommentarer:

  1. Å herregud vad sten.... jag skulle vara klara maj 2018 i bästa fall om jag skulle lägga ut den.
    Maken ska inte vara oglad på dig... om han vet hur så ska han vara på plats :)
    Jag skulle gjort som du!

    Hoppas stenplockarna kommer snart till er.

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna!
    Tack för din kommentar på min blogg. Det ser tungt ut med all sten. Känner igen det där att behöva flytta runt högar. När vi anlade vår trädgård kändes det som om vi flyttade högar fram och tillbaka hela tiden. Allt ifrån jordhögar till sand,- och stenhögar :). Lycka till och önskar dig en härligt lördag.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Ja, nu har ni pyssel ett tag framöver! ;-) Fin lördag till dgi!

    SvaraRadera
  4. hehehe hur ska man ha koll på allt, stenen kom ju i alla fall ;-) Min man hade nog reagerat som din ;-)
    Kan tänka mig att det är ett hav av sten...

    Ha en fin lördag, jag överger trädgården för en promenad i solskenet
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj vad sten!!
    Men kan tänka mig vad fint det kommer bli.

    Ha en skön lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Oops och oj oj.. Ja hur skall vi mindre vetande kvinnor kunna veta allt, ha ha!! :)
    Men det blir nog bra i slutändan! Och det är jättefin sten!
    Tack fina du för att du tipsar om min blogg! Stooor kram till dig och hoppas du får en trevlig lördag :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  7. Så, nu är ni stenrika?`Bokstavligt talat :)
    Det blir mycket pysslande för att få dem på plats - men det kommer säkerligen bli jättefint!
    Tack för välkomnandet, de fina lovorden och länken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha verkligen STEN rika.. men urfattiga nu för övrigt haha

      Radera
  8. Oj oj nu har ni att göra....
    Såklart jag ska titta in hos dina nya bloggisar ;-). Kram J

    SvaraRadera
  9. Puss o kram och tack för era kommentarer !!!!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne